Internetproblemen nieuw gebouwde pc

Pagina: 1
Acties:

• Madoldboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-10-2020
Beste tweakers,

Ik ben nu al een aantal uren aan het tobben en ik kom niet verder. I heb vandaag mijn pc in elkaar gezet en het besturingssysteem geïnstalleerd (windows 8.1) en het lijkt of er problemen zijn met het internet of iets met restricties ergens. Ik kan gewoon surfen of het web en op de pc staat gewoon dat ik internet toegang heb maar nu wil ik wat dingen downloaden en krijg ik problemen. Bij java krijg ik een eror dat hij iets niet kan downloaden, een spel op origin (battlefield 4) wordt steeds onderbroken en op steam kan ik soms gewoon de store niet bezoeken. Heeft er iemand een idee wat er misschien aan de hand zou kunnen zijn? Ook komen er af en toe pop ups over microsoft net framework en dat ik versie 3.5 nodig heb terwijl er gewoon versie 4 op staat. Sorry als het een beetje verwarrend overkomt allemaal. Vraag het even als jullie meer informatie nodig hebben.

Bedankt.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:51
Doe eens een geheugentest met memtest86, als je de drivers voor je moederbord al goed hebt geinstalleerd.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Bedraad, draadloos? Werkt een andere pc wel via dezelfde verbinding? Wat doet een speedtest (upc.nl/speedtest). Wat voor internetverbinding heb je?

Af en toe popups? Dit soort popups?

Als je zelf al zegt dat je verhaal verwarrend is, corrigeer het dan meteen naar een minder verwarrend geheel!

• Madoldboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-10-2020
Bedraad. Mijn oude werkte prima via deze verbinding. Resultaten van de ziggo speedtest: 36 Mbps Download, 4.50 Mbps Upload, ping, 32 ms. Geen rare popups, systeem is net nieuw. Mijn probleem is nu steeds wanneer ik iets aan het downloaden ben wordt het na een tijdje onderbroken en somige programma's heb ik in z'n geheel problemen mee met installeren/downloaden. Mijn ethernet verbinden achter in de pc knippert oranje/groen hoort dat niet gewoon groen te zijn? Als ik hem er trouwens uit haal en dan er weer in dan kan ik mijn download weer voor onbepaalde tijd hervatten.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:00
Staat er tegelijkertijd op jouw of andere computer een p2p programma te draaien? Zo ja, deze afsluiten en kijken of de invloed daar ligt of niet.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Probeer je netwerk kaart eens op half duplex te zetten?
En ja 3.5 draait naast 4 dus die kan je dan ook gewoon installeren.
Dat is net als directx11 voor sommige spellen moet je dan ook nog dx 9 installeren.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Als het met je oude PC wel werkte, dan zit het ergens bij je nieuwe PC dus. Heb je de laatste drivers voor je netwerkkaart geïnstalleerd?

Wat voor programma's probeer je te downloaden?

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Welk antivirus heb je draaien op je systeem?
Het kan zijn dat deze roet in het eten gooit. Zet deze even tijdelijk uit en probeer of je dan alsnog de problemen hebt. Zo niet, dan weet je de boosdoener.
Pagina: 1