Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• YinYang
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 19-02 21:22
Ik heb 2 jaar geleden een nieuwbouwwoning gekocht en heb dus een redelijk nieuwe CV ketel. Zover ik weet hebben sommige onderdelen 2 of 5 jaar garantie. Vraag me nu dus af of het al zinvol is om een onderhoudscontract af te sluiten of over een paar jaar pas. Weet ook niet of die dingen snel kapot gaan?

• Boss
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 07-04 07:08

Boss

+1 Overgewaardeerd

ketel gaat 10-15 jaar mee. ipv een duur contract kan je ook gewoon eens paar 2 jaar een monteur het ding na laten kijken.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20-03 15:42
Soms heb je bij die onderhoudscontractjes wel dat je de eerste zoveel jaar geen onderdelen betaald als je ketel stuk gaat. Een ketel zou inderdaad 10 tot 15 jaar mee moeten gaan maar je kan natuurlijk best een keer een onderdeel hebben wat het eerder begeeft. Dat houdt je niet tegen met een 2 jaarlijkse controle ;) Of de kosten van een 2 jaarlijkse controle (90 euro?) (+ eventueel een keer een vervangend onderdeel als er binnen zoveel jaar wat stuk gaat) opwegen tegen de maandelijkse kosten (6 euro per maand?) van zo'n contract durf ik niet te zeggen. Volgens mij is het voordeel wel dat je geen voorrijkosten betaald als je een keer wel wat stuk hebt.

Voordeel van zo'n contract voor mij is dat ik dan niet die 2 jaarlijkse controle vergeet uit te laten voeren omdat ze dan vanzelf contact met je opnemen voor een afspraak :p

[Voor 8% gewijzigd door Rupie op 06-03-2014 21:41]

Desktop | Server | Laptop

• RemcoDelft
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 07-04 22:58
Onderhoudscontract: 25 euro per maand, 15 jaar ==> 4500 euro.
Koop elke 15 jaar een nieuwe ketel (1500 euro incl. montage) en geef die afhankelijk van het gebruik af en toe een beurt (50 euro?), dan ben je veel goedkoper af. Zelfs als er eens iets kapot gaat, is het nog steeds voordeliger.
Je sluit toch ook geen onderhoudscontract af voor je auto?

• Blazer Coke
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13-11-2018
Ik vind een onderhoudscontract duur en overdreven, zeker voor een nieuwe ketel.

Vaak betaal je al gauw honderd euro per jaar incl 1x per jaar preventief onerhoud. Bij een storing krijg je dan alleen de voorrijkosten gratis (soms ook het uurloon). Dan ben je over 15 jaar al gauw 1500 kwijt. Daar kun je gewoon een nieuwe ketel van kopen.

Wil je onderdelen verzekeren dan loopt het echt de spuigaten uit.

Ik laat de mijne op het begin 1x in de 3/4 jaar onderhouden en daarna misschien pas vaker.

Al die contracten zijn vooral leuk voor de bedrijfjes, het is namelijk gegarandeerd vast inkomen en ze verdienen er goed aan.

• ElMacaroni
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 10:40
Ik heb bij mijn kuch-kuch in de zomer 2006 nieuw geinstalleerde ketel bewust geen onderhoudscontract afgesloten. Dat onderhoud pleeg je (laat je plegen) elke 2 a 3 jaar, kost je zo'n per keer 100-150 euro, aan uren en materiaal.

Ben het daarna vergeten en pas dit jaar (na 6,5 jaar) voor het eerst onderhoud laten doen. Het was ook wel nodig moet ik zeggen. :-(

http://i.imgur.com/Og4HJfu.jpg

Tussendoor 1 x de Honeywell driewegklepmotor overleden, maar dat is een bekend fenomeen.

Als je bij de GEAS kijkt zi eje dat de variant ZekerWarm Totaal (incl. onderdelen) alleen afgesloten kan worden voor CV-ketels jonger dan 8 jaar.

Daarna begint de ellende meestal pas. En betaal je dus alsnog zelf.

[Voor 6% gewijzigd door ElMacaroni op 01-04-2014 20:28. Reden: Foto teruggevonden]

SE2200+14xSF170S

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

quote:
RemcoDelft schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 21:42:
Onderhoudscontract: 25 euro per maand, 15 jaar ==> 4500 euro.
25 euro? Ik weet niet waar jij kijkt, maar voor minder dan de helft heb je al een uitgebreid onderhoudcontract. Voor 25 euro per maand verwacht ik dan toch minstens een monteur die per prive-helikopter komt en dat alle onderdelen van goud gemaakt zijn :)

Ik heb zelf wel een onderhoudscontract voor mijn inmiddels 15 jaar oude ketel (afgesloten toen ik hier kwam wonen, toen was hij net 4 jaar oud), bij dit bedrijf. Heb je al voor 5 euro per maand voor het basis-abonnement tot 12 euro voor het meest luxe abonnement (ik heb het Comfort-abonnement, 8.60 euro per maand).

Vind het zelf wel prettig, want bij storingen staat er binnen enkele uren een monteur op de stoep, ook midden in de nacht. In de winter wel prettig, als je dan nog een losse monteur moet inschakelen is het maar de vraag hoe lang je moet wachten (zeker 's nachts of in het weekend).

Tot nu toe 2x nodig gehad ivm storingen (storing aan driewegklep, schijnt bekend Remeha-probleem te zijn, en een defect aan de ontsteking). Beide in het weekend, beide reactie binnen 15 minuten na aanmelden, binnen een uur een monteur aan de deur, en binnen een uur na aankomst opgelost :)

Binnenkort alleen wel ff mijn ketel vervangen (is nu VR, wil naar HR, en een die minder ruimte in beslag neemt, hij hangt namelijk op een nogal onhandige plek). Ga dan zeker weer bij dit bedrijf een onderhoudscontract nemen, ben er goed over te spreken :)

[Voor 20% gewijzigd door wildhagen op 07-03-2014 05:47]

Virussen? Scan ze hier!

• chucky666
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Had eerst een oude ketel die wij hebben vervangen toen die 18 jaar was, daar hadden we een onderhoudscontract bij voor 4,95 per maand.
Had je geen voorrijkosten en ze kwamen hem 1 x per jaar schoonmaken en nakijken.
Hebben nu een remeha ketel en dan zit er eerst een paar jaar onderhoud bij.
Als dat afloopt neem ik wel weer een onderhouds contract voor 5 euro :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• YinYang
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 19-02 21:22
In de winter is een onderhoudscontract inderdaad wel handig als je ketel kapot gaat. Dan hoef je geen uren in de kou te zitten. Aan de andere kant gaan die ketels volgensmij niet zo snel kapot en kun je, wat velen hier al zeggen, beter elke paar jaar onderhoud laten plegen.

Voor een onderhoudscontract bij mij in de buurt betaal ik minimaal €4,65 zie ik, maar dan betaal je wel het arbeidsloon. Vanaf €11,55 worden ook de onderdelen betaald t/m €250.

• Robkazoe
  • Registratie: december 2002
  • Nu online
Ben zelf ook niet zo van de verzekeringen en onderhoudscontracten. Heb hier ook met een gloednieuwe ketel staan. Eerste twee jaar geen onderhoud aan geweest. Toen vanuit de VVE samen zitten shoppen naar een goedkoop contract. Ik geloof dat we nu op 80 euro per jaar zitten voor onderhoud van CV, mechanische ventilatie (beide 1x per jaar controle) en als er wat is komen ze langs.

[Voor 13% gewijzigd door Robkazoe op 07-03-2014 07:29]

• MegaTronics
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16-07-2018

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Toen ik in mijn huidige huis kwam wonen, heb ik wel een onderhoudscontract afgesloten bij hetzelfde bedrijf als wildhagen (de ketel was toen net 3 jaar oud). Ik betaal daar ieder jaar zo rond de 180 euro voor en dat is dan voor een jaarlijkse controle en schoonmaak van zowel de mechanische ventilatie als ook de CV ketel. Als er iets stuk is, hoef ik alleen maar het materiaal te betalen, voorrijkosten en arbeidsloon zijn inbegrepen bij dit systeem. Plus het feit dat je met een onderhoudscontract voorrang krijgt bij storingen is mooi meegenomen.

In de afgelopen jaren had ik ieder jaar de vervanging van de rubbers van de CV ketel, ongeveer iedere twee jaar de driewegklep (is ook een bekend euvel bij Vailliant ketels) en motor en het expansievat is een keer vervangen. Plus de klapper van het jaar was een lekkende condensor pakking, waarvoor ze de complete ketel moesten uitbouwen om hem te vervangen. Die monteur is ruim 2 uur aan het sleutelen geweest en ik moest alleen de vervangende pakking betalen (plus de kosten van een paar bakken koffie voor de monteur :p)

Ook de mechanische ventilatie was een goed idee, de vorige eigenaar had daar nooit wat mee gedaan, dus dat ding was zo goed als verstopt.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Onderhoudscontract wordt hier stilletjes duurder. :( Vanochtend wel op de radio dat onderhoudscontracten eigenlijk onder de 6% vallen.

Meeste abonnementen zijn 120-150 euro per jaar. Ik heb het tot nu toe er wel uitgehaald (ze komen vreemd genoeg steeds minder :+). Een keer hebben ze ook de vulkraan vervangen... waarom weet ik nog steeds niet. Druk blijft goed, dus die kraan wordt nooit gebruikt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• RemcoDelft
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 07-04 22:58
quote:
wildhagen schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 05:31:
Vind het zelf wel prettig, want bij storingen staat er binnen enkele uren een monteur op de stoep, ook midden in de nacht. In de winter wel prettig, als je dan nog een losse monteur moet inschakelen is het maar de vraag hoe lang je moet wachten (zeker 's nachts of in het weekend).
Middenin de nacht ga ik niet op een monteur wachten, dan staat de verwarming gewoon uit.
In het weekend rekenen ze je maar al te graag weekendtarief, dus zullen ze er ook gewoon zijn.

• roviaro
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 07-04 22:01
De ketel in mijn nieuwbouwhuis heb ik na 4 jaar in onderhoud gedaan. Wel bewust overigens, de eerste jaren verwachtte ik geen problemen omdat de ketel nieuw was.

Ik was toevallig net op tijd want enkele weken daarna was er een storing met reparatie als gevolg. Ik heb een contract inclusief materialen via de VEH/Feenstra. Volgens mij gaat het om ~120 euro per jaar.

• Kaastosti
  • Registratie: juni 2000
  • Nu online

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Vorige maand een brief in de bus gekregen dat de vorige eigenaar een contract had voor onderhoud en dat we geen inschrijfkosten hoeven te betalen als we deze overnemen.

Er waren een aantal mogelijke abonnementen varierend van €7 tot €20 euro per maand waarbij een aantal punten verschilden:
- Voorrijkosten
- Besteede uren
- Onderdelen vergoed
- En natuurlijk de superdeluxeplusawesomeomgwtfbbq optie alles binnen twee uur na de melding verholpen

Dan ben je in ieder geval in twee naar €168 euro kwijt aan 'service', terwijl je dan nog steeds de portemonnee moet trekken als er _echt_ iets gedaan moet worden. Wij hebben het in ieder geval niet gedaan, voor dat geld regelen we zelf wel gewoon een periodieke check :P

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• BB-One
  • Laatst online: 11:13
Ik heb dan geluk dat ik in een dorp woon.. Laat (bijna) elk jaar door de lokale installateur de boel controleren, kost me € 25 (ex BTW) en weet ook dat als ik hem in het weekend bel hij binnen no-time op de stoep staat en geen voorrijkosten (=500 meter)

• dodo79
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 07-04 20:59

dodo79

witte dikke tonnie

Zon cv onderhouds contract is uiteindelijk een sigaar uit eigen doos.

Ken zelfs iemand die een verzekering heeft tegen verstopte afvoeren!
Moet niet gekker worden in dit land.

omdat het kan!

• Anoniem: 35872
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Dit is al enkele jaren geleden, maar ik had dus geen onderhoudscontract op een nieuwe ketel.
Ding gaat toch niet kapot dacht ik.
Eerste jaar idd niets aan de hand.
Na een jaar begon de ellende. Binnen 3 weken 2x een storing waarbij onderdelen vervangen moesten worden.
Was gelijk 350 euro kwijt terwijl de materiaal kosten nog geen 50 euro waren.
(2x voorrijd kosten, 4 manuren etc).

Daarnaast duurde het ruim 1,5 dag voordat ze pas kwamen. Tja geen contract is geen SLA.
Daarna maar gelijk een onderhoudscontract afgesloten die in ieder geval de voorrijd kosten en de manuren dekt. Kost me ongeveer 10 euro per maand en ja het is misschien een sigaar uit eigen doos, maar vind het gewoon fijn dat je binnen 2-4 uur iemand hier hebt staan die het ding fixt. En dat ze ook niet op de tijd hoeven te letten.

• reller
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07-04 14:38
We hebben toen we in ons huidige huis gingen wonen er een nieuwe stadsverwarmingsunit in laten zetten en een onderhoudscontract afgesloten. En hier hebben we dus echt wel geluk mee gehad. In het begin heel veel problemen met de splinternieuwe unit gehad. De monteur stond de eerste maanden wekelijks op de stoep omdat de druk vanuit het netwerk veel te hoog was begonnen de kleppen als een gek te klepperen. We hebben de unit nu zo'n 12 jaar en krijgen jaarlijk 2 nieuwe kleppen ter waarde van € 260,00 en zijn dus blij met ins service contract van € 10,00 per maand. Eigenlijk te gek voor woorden dat het apparaat nooit goed heeft gewerkt maar de leveancier geeft de beheerder van het stadsverwarmingsnetwerk de schuld, deze op zijn beurt de producent van de unit en vice versa. Voor ons was het achteraf gezien een juiste beslissing :)

• Monkeydancer
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 07-04 23:16
quote:
dodo79 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:12:
Zon cv onderhouds contract is uiteindelijk een sigaar uit eigen doos.

Ken zelfs iemand die een verzekering heeft tegen verstopte afvoeren!
Moet niet gekker worden in dit land.
Ik ben het er totaal niet mee eens. Een CV ketel vereist na enkele jaren goed onderhoud omdat een CV ook slijtageonderdelen heeft en maar een bepaalde levensduur hebben, zoals de driewegklep + mechanisme, ontstekingen etc.

Voer je tussentijds geen onderhoud uit, dan kun je ervan uitgaan dat deze nog harder slijten. Afhankelijke van je contract en leeftijd van je CV zijn de arbeidskosten, materiaalkosten, en voorrijkosten inbegrepen + de storingsdienst is 24/7 voor je bereikbaar. Je kunt ook voor een lage prijs twee jaarlijks servicecontracten afsluiten.

Onze HR ketel (Remeha) heeft al een aardige leeftijd en elke jaar hebben we wel een probleem of storing. Na onderhoud loopt de CV ketel een stuk stiller en werkt merkbaar beter. Wij hebben inmiddels al 3 verschillende merken ketels versleten en de contractkosten halen wij altijd dik eruit.

Het ligt er maar aan met hoeveel mensen je thuis woont, hoe intensief je de CV gebruikt, hoe oud je CV is en hoe vaak je storingen hebt.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 07:24
Ik heb zelf ook een nieuwe HR ketel (Intergas) en twijfel zelf heel erg sterk of ik een servicecontract moet afsluiten. Aan de ene kant is een HR ketel geen rocket science, en steekt een Intergas ook niet heel ingewikkeld in elkaar. Aan de andere kant gaat zo'n ding vaak kapot op de momenten dat je er niet op staat te springen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

quote:
reller schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 10:03:
We hebben toen we in ons huidige huis gingen wonen er een nieuwe stadsverwarmingsunit in laten zetten en een onderhoudscontract afgesloten. En hier hebben we dus echt wel geluk mee gehad. In het begin heel veel problemen met de splinternieuwe unit gehad. De monteur stond de eerste maanden wekelijks op de stoep omdat de druk vanuit het netwerk veel te hoog was begonnen de kleppen als een gek te klepperen. We hebben de unit nu zo'n 12 jaar en krijgen jaarlijk 2 nieuwe kleppen ter waarde van € 260,00 en zijn dus blij met ins service contract van € 10,00 per maand. Eigenlijk te gek voor woorden dat het apparaat nooit goed heeft gewerkt maar de leveancier geeft de beheerder van het stadsverwarmingsnetwerk de schuld, deze op zijn beurt de producent van de unit en vice versa. Voor ons was het achteraf gezien een juiste beslissing :)
Apart, in de regel betaal je huur bij je energiecontract voor de warmtewisselaar. Je zou hier dus helemaal geen onderhoudscontract voor nodig moeten hebben. Immers, ze vragen een arm en een been als aansluitkosten plus nog maandhuur 'omdat je geen CV-ketel nodig hebt'. Ik zou je contracten even nakijken, anders betaal je de verkeerde.

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 11:24

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Wij hebben ons abbo geld er met een relatief jonge ketel van 5 jaar oud er lang en breed uit.

Vage storing gehad, waarbij hij niet doorstartte, is de monteur 3,5 uur mee bezig geweest incl onderdelen halen die er achteraf niet in hoefden en dus ons niet gekost heeft omdat alleen de onderdelen betaald moesten worden.

Ik zou zeker na 2 jaar een simpel abbotje afsluiten waarbij ze de ketel schoon komen maken en komen als je storing hebt. Ik heb nu 2x nieuwe ketels gehad en de ervaring leert mij dat moderne auto's tegenwoordig betrouwbaarder zijn.

• timag
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 31-01 16:06
Vroeger wel een abonnement gehad bij een groter bedrijf maar dat heb ik al jaren niet meer. Helemaal klaar mee toen ik ging verhuizen en de eerste dag in mijn nieuwe huis bij strenge vorst de ketel ontplofte (wist vantevoren dat die oud was). "Ja meneer voor die ketel heeft u geen contract we kunnen u niet helpen. Belt u maandag maar terug om een nieuw contract af te sluiten". Als ik bij had moeten betalen had ik dat nog kunnen begrijpen maar gewoon bot "nee" en mij in de kou laten zitten was voor mij direct reden om elders te gaan kijken. Het nieuwe huis was om de hoek en het type ketel was gelijk aan de oude.

Doe nu zaken met een kleine installateur die elke 1 -2 jaar eens langskomt en onderhoud doet. Zolang ik onderhoud door hem laat doen komt hij bij storingen zonder voorrijkosten. Onderhoud kost iets van € 60 - 70 tenzij er echt wat stuk is.

• DGTL_Magician
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 11:02

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Ik doe al 10 jaar onderhoud aan de ketel zelf. Veel meer dan troep weghalen doen ze toch niet. Paar keer problemen gehad. 1x branderhuis kapotgehad, gefixed met een lijmklem en daarna monteur gebeld. Die heeft het onder garantie vervangen, was alleen 45,- uurloon kwijt.

Enige onderdeel wat regelmatig defect raakt is de driewegklep. Eenvoudig te diagnosticeren, zet je CV uit, ga even (lauw) douchen en als je warme radiatoren hebt dan is het je driewegklep.

Driewegklep vervangen hoeft bijna nooit. Daar zit een cartridge in, deze wil wel eens vastlopen. De cartridge kost ergens tussen de 30 en 50,- afhankelijk van welke ketel je hebt en is prima zelf te vervangen. Niet vergeten om je CV leeg te laten lopen en het water af te sluiten.

Tegenwoordig stook ik het huis warm op hout met een houtkachel in de woonkamer dus het CV gedeelte gebruik ik niet echt meer. Het staat nog aan op 9,5 graad maar slaat nooit meer aan.

Blog | Te huur: 3-kamer vakantie appartement in de Harz | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• hv08
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 10:57
Gisteren is toevallig de monteur geweest voor het jaarlijkse onderhoud. Ik betaal 55 euro per jaar en dan komen ze 1x per jaar de ketel nakijken/schoonmaken en als de ketel stuk is kan ik bellen en komen ze.

Heb de ketel begin 2011 laten plaatsen, nadat de vorige stuk ging en dit bedrijf 2x gratis langskwam (had toen geen onderhoudscontract omdat ik het huis net gekocht had) om dat even provisorisch op te lossen (waarbij ik wel aangegeven heb dat ik een nieuwe ketel bij ze wilde bestellen).

• u_nix_we_all
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Tja, je kunt ook mazzel hebben. Ik heb hier een Vailliant combiketel hangen die nu 15 jaar oud is, en eigenlijk nooit echt onderhoud heeft gehad, behalve dat ik 2x het branderbed een beetje schoongeblazen heb.
In die tijd wel 2 issues gehad:
Eerste keer problemen met aanslaan. Beetje zoeken en bleek dat dat wel eens aan de ionisatiepen kon liggen. Die heb ik er eens opgezocht en er uitgehaald, en ja, die was best wel smerig. Beetje schoongemaakt, en al een jaar of 2 geen last meer van.
Ook een keer de driewegklep die bleef hangen, maar dat bleek met wat eh ... percussief onderhoud op te lossen en voorlopig blijft ook die gelukkig werken zoals het hoort.
Kosten over 15 jaar gebruik: 0 euro, en een beetje googlewerk.

• sverzijl
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10:42
Toen we onze (Nefit) ketel 5 jaar hadden, hebben we een contractje afgesloten voor jaarlijkse controle. Na 1 jaar kwam de beste man echter niet meer opdagen en wij vergaten het zelf verder ook. Inmiddels is de ketel 12 jaar oud en nog nooit iets mee gehad (na dit bericht natuurlijk ineens wel, zal je zien :) ). Is misschien geluk, maar ik vind het wel prima zo.

• Russel88
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 06-04 17:19
In m'n vorige appartement had ik geen onderhoudscontract op onze ketel. Toen die stuk ging, uiteraard toen het vet vrieste buiten, kwam de monteur een aantal keren niet opdagen omdat mensen met een contract voorrang hebben.
Hartje winter en geen verwarming is nog te doen. Hartje winter geen warm water is wat onaangenamer. In m'n huidige woning huur ik een ketel. Koop + onderhoud was niet veel goedkoper dan huur. Bij huur weet ik zeker dat ik geen extra kosten krijg.

• sverzijl
'de monteur' kwam niet opdagen? Maar dan bel je toch een andere monteur, waar je wel afspraken mee kunt maken. Of denk ik nu te makkelijk en zijn alle monteurs in de winter overbelast/te druk.

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb in het verleden via m'n werkgever een serviceabo afgesloten. Totaal 3 keer iemand langsgeweest, de 2e meldde pas dat er een brandgevaarlijk onderdeel in zat wat vervangen moest worden (deze had hij wel bij zich). Nu kun je opperen dat de ketelfabrikant je moet benaderen, maar we hebben geen idee wie de ketel heeft aangesloten, bedrijf kan wel failliet zijn, dus tsja.. Imho had monteur nummer 1 dit al moeten aangeven.

De derde keer stond de kap scheef op de ketelen het plastic antistank-sifonnetje (of hoe het ook mag heten) was er niet goed opgezet, waardoor we een leuke plas water onder de ketel hadden staan. Stom genoeg heb ik daar toen niet een melding van gemaakt. Afraffelwerk, haast..meh.

Recent merkten we een lek op en via een andere installeur (moesten nog een ander klus laten doen) en kwamen we erachter dat het een issue was bij het type ketel van Nefit, dag later heeft Nefit het onder garantie gefixed.

De CV-installateur die het euvel meteen herkende heeft er een service-abonnementklant bij, we hebben die bij het oude bedrijf opgezegd. Mij gaat het vooral om preventieve controle en direct iemand op de stoep als er stront aan de knikker is.

[Voor 33% gewijzigd door 2Dutch op 28-03-2014 10:43]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

quote:
sverzijl schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 10:59:
'de monteur' kwam niet opdagen? Maar dan bel je toch een andere monteur, waar je wel afspraken mee kunt maken. Of denk ik nu te makkelijk en zijn alle monteurs in de winter overbelast/te druk.
De eerste koude nachten is het meestal feest. En dan zijn de mensen met een SLA ;) in het voordeel. :P

• sverzijl
Ik heb het idee dat dit voornamelijk wordt aangepraat door service monteurs die je graag een SLA (die vaak niet meer is als een SLI :) ) willen aansmeren :)

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Dat aansmeren werkt wel aardig als ze anders niet langskomen. :+

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 11:26

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

Onze ketel is nu bijna 15 jaar oud. Hij krijgt elk jaar een servicebeurt van een monteur (toevallig familie) en dat kost ons €60,- exclusief vervangende onderdelen.

Binnenkort (waarschijnlijk volgend jaar) maar eens kijken naar een vervangend model. Maar daar komt geen apart onderhoudscontract op. Gewoon elk jaar een servicebeurt.

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• danielik
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 02-11-2016
niet? Mijn HR ketel is van 1989 en ding blijft gaan als een tierelier. Heb zelf de technische handleiding laatst gedownload en de kachel gedemonteerd (waar t gas in gestookt wordt) en deze eens schoongemaakt. Vond t wel meevallen wat er aan roet uit kwam na 25 jaar.

Heb ooit in een huurhuis gezeten en daar kwamen ze netjes ieder jaar langs, maar wat ze dan aan onderhoud deden was echt nihil. Het bovenstaande doen ze en misschien alles ontluchten en kachel op druk zetten. Thats it.

• Woy
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
quote:
danielik schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 20:13:
niet? Mijn HR ketel is van 1989 en ding blijft gaan als een tierelier. Heb zelf de technische handleiding laatst gedownload en de kachel gedemonteerd (waar t gas in gestookt wordt) en deze eens schoongemaakt. Vond t wel meevallen wat er aan roet uit kwam na 25 jaar.

Heb ooit in een huurhuis gezeten en daar kwamen ze netjes ieder jaar langs, maar wat ze dan aan onderhoud deden was echt nihil. Het bovenstaande doen ze en misschien alles ontluchten en kachel op druk zetten. Thats it.
Met zo'n oude ketel loont het waarschijnlijk sowieso wel om eens een nieuwe te nemen. Ik heb ook afgelopen winter mijn ketel uit 1991 laten vervangen, en dat merk ik flink in het gas verbruik. Binnen een paar jaar heb ik die ketel wel terug verdiend.

Ik heb in ieder geval ook geen service contract, ik laat elk jaar wel gewoon onderhoud uitvoeren, en als hij kapot gaat dan zit er ook nog garantie op de ketel. Nou scheelt het dat ik ook nog een openhaard heb, dus als de ketel het een week niet zou doen dan is dat ook nog wel te overleven ( Al is het wel lastig met douchen ).

[Voor 16% gewijzigd door Woy op 01-04-2014 20:58]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• hhoekstra
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 11:17
Zodra je de ketel uitelkaar gaat halen krijg je allemaal problemen :-)

Ding hangt waar die hangt en kom er niet eerder aan dan dat ie storing geeft. Dus ook geen belachelijk onderhoudscontract afgesloten.

en ja gaat ie stuk dan zoeken we wel een mannetje die dat kan maken.

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11:28

Notna

Where are you?®

quote:
Woy schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 20:57:
[...]

Met zo'n oude ketel loont het waarschijnlijk sowieso wel om eens een nieuwe te nemen. Ik heb ook afgelopen winter mijn ketel uit 1991 laten vervangen, en dat merk ik flink in het gas verbruik. Binnen een paar jaar heb ik die ketel wel terug verdiend.

Ik heb in ieder geval ook geen service contract, ik laat elk jaar wel gewoon onderhoud uitvoeren, en als hij kapot gaat dan zit er ook nog garantie op de ketel. Nou scheelt het dat ik ook nog een openhaard heb, dus als de ketel het een week niet zou doen dan is dat ook nog wel te overleven ( Al is het wel lastig met douchen ).
Hebben we het over de winter van 2012/2013 of 2013/2014? Als het de laatste namelijk is: dat komt door het hebben van geen winter eigenlijk dat je veel minder verbruikt :+

Overigens hier gewoon een WarteGaratn contract bij Feenstra als klant van Nuon. Kost mij 10 euro per maand en dan zijn uurloon en materiaal kosten inbegrepen. Lekker handig. Ik doe praktisch alles zelf, maar voor sommige dingen zoals de CV ketel heb ik liever een contract achter de hand met 24/7 support.

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• Alpha Bootis
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15-07-2016
Ik heb geen onderhoud contract, ik laat gewoon 1x per jaar de loodgieter die ik destijds de boel had laten aanleggen langskomen.
Ik ben dan 40~50 euro verder in plaats van 120 per jaar aan "onderhoudscontract" bij de energieboer waar hoe dan ook nog onderdelen bij komen als er poep aan de knikker is.

• EMP
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 07-04 11:01

EMP

Krulloos! Maar nu met kinwol.

Mijn Vaillant ketel hangt nu drie jaar. Wel laten installeren i.v.m. het eerste jaar garantie, maar al het verdere onderhoud doe ik zelf.

1x per twee jaar naar de warmteservice, daar haal ik voor 12 euro een pakketje met nieuwe pakking-ringen, en daarbij zit een (ikea-style) handleiding wat ik allemaal uit elkaar moet halen, moet schoonmaken en vervangen en hoe het weer dicht gaat.

Misschien dat als de ketel wat ouder wordt (7+ jaar) dat ik een contractje afsluit waarbij je inderdaad binnen X uur hulp krijgt, maar zeker bij een nieuwe ketel verwacht ik weinig problemen, en is een servicecontract imo weggegooid geld.

So RAMdisk is *NOT* an installation procedure?

• Blazer Coke
  • Laatst online: 13-11-2018
Weet iemand of er sites staan waar manuals te downloaden zijn om het zelf te doen en/of onderdelen te koop zijn voor dit soort ketels?

• reller
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07-04 14:38
quote:
Senor Sjon schreef op zondag 09 maart 2014 @ 20:07:
[...]

Apart, in de regel betaal je huur bij je energiecontract voor de warmtewisselaar. Je zou hier dus helemaal geen onderhoudscontract voor nodig moeten hebben. Immers, ze vragen een arm en een been als aansluitkosten plus nog maandhuur 'omdat je geen CV-ketel nodig hebt'. Ik zou je contracten even nakijken, anders betaal je de verkeerde.
Het is een koophuis en we konden zelf kiezen waar we een nieuwe kochten en of we er wel of geen servicecontract bij wilden afsluiten.
Daarvoor woonden we in een flat en daar viel inderdaad alles onder het huurcontract.

[Voor 6% gewijzigd door reller op 03-04-2014 13:15]

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True