Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

TP-Link TL-WN822N, Internet valt uit bij downloaden in steam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broer heeft zelf wat rondgekeken en het blijkt dat het niet aan steam specifiek ligt maar dat zijn internet uitvalt als het sneller dan 2MB gaat, nu is dit geen ramp want meeste programma's laten je een limit instellen maar heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Alleen met deze specifieke wi-fi adapter gebeurd het, dus vermoed dat het niet ligt aan de router.

Beste tweakers,

Heb recent een desktop inelkaar gezet voor mijn broer bestaande uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8350 Black Edition€ 164,-€ 164,-
1ASRock 970 Pro3 R2.0€ 56,-€ 56,-
1Palit GeForce GTX 760 2GB€ 208,75€ 208,75
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,90€ 46,90
1Antec Three Hundred Two€ 62,94€ 62,94
1TP-Link TL-WN822N€ 12,95€ 12,95
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 18,25€ 18,25
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 61,50€ 61,50
1XFX Pro 550W€ 52,-€ 52,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 683,29

Nu heeft mijn broer dat zijn internet steeds uit valt en ik denk dat het aan de TP-LINK TL-WN822N ligt.
Na alles wat ik heb kunnen doen aan troubleshooten is het probleem nog steeds niet opgelost dus vroeg mij af of iemand anders hulp kon bieden.

Hier is alles wat ik zelf heb kunnen ontdekken:

- Zijn OS is windows 7 ultimate 64bit met service pack 1.

- Zijn internet disconnect specifiek wanneer steam (game library programma) download, in meeste gevallen direct wanneer steam begint. Downloaden via firefox heeft geen problemen opgeleverd.

- Zijn internet disconnect wanneer een programma met meer dan 2MB aan snelheid download. Steam, uTorrent zelfs Firefox al krijg je zelden zulke snelheden van sites.

- Zijn TP-Link TL-WN822N is versie 3.0 (staat op achterzeide) en hij heeft ook de laatste (en enige) drivers voor dit model.

- Ik heb zelf een TP-Link TL-WN822N waar versie 2.0 op staat met andere drivers.

- Als ik zijn TP-LINK TL-WN822N v3.0 op mijn computer gebruik met de goede drivers valt het bij mij ook uit. Ik heb windows 7 64bit home premium met service pack 1.

- Als ik mijn TP-LINK TL-WN822N v2.0 op zijn computer zet, heeft hij geen problemen.

- Contact met het bedrijf TP-LINK levert niets op omdat ik geen reactie krijg van hun support.

- Heb al de TP-LINK TL-WN822N v3.0 teruggestuurd met een RMA en een nieuwe besteld bij een ander bedrijf dat precies hetzelfde doet, dus vermoed dat het niet ligt aan een hardware defect.

- Bij aankoop kan ik niet kiezen of zien of het om een v3.0 of v2.0 gaat. Het is dus niet mogelijk om een v2.0 te kopen dat geen problemen heeft.

Alle suggesties zijn welkom en alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2014 23:03 ]

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:31
Waarom een desktop draadloos? Draadloos kun je geen enkele garantie geven, het kan dus kloppen dat ie het niet -altijd- doet. Dit hoeft niet direct aan de apparatuur te liggen, maar kan ook storing/interferentie zijn. Zie ook de diverse andere WiFi topics over slecht bereik en wegvallende verbindingen.

Probeer: andere positionering antennes, locatie t.o.v. router etc. Maar het liefst zoek je een draadje.

En verder: Belangrijkste details die missen zijn plaatsing t.o.v. router (afstand, obstakels), type router en de instellingen (frequentie), drukte in het WiFi spectrum. En heb je met een willekeurig ander draadloos device wel stabiele verbinding op de locatie van de desktop? (Wat geen garantie is, maar als je dat ook niet hebt...)

Verwijderd

Topicstarter
Miyamoto schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:24:
Waarom een desktop draadloos? Draadloos kun je geen enkele garantie geven, het kan dus kloppen dat ie het niet -altijd- doet. Dit hoeft niet direct aan de apparatuur te liggen, maar kan ook storing/interferentie zijn. Zie ook de diverse andere WiFi topics over slecht bereik en wegvallende verbindingen.

Probeer: andere positionering antennes, locatie t.o.v. router etc. Maar het liefst zoek je een draadje.

En verder: Belangrijkste details die missen zijn plaatsing t.o.v. router (afstand, obstakels), type router en de instellingen (frequentie), drukte in het WiFi spectrum. En heb je met een willekeurig ander draadloos device wel stabiele verbinding op de locatie van de desktop? (Wat geen garantie is, maar als je dat ook niet hebt...)
Je zou nog een keer mijn eerste post kunnen doorlezen want bijna alles wat je vroeg heb ik daar al aangegeven.
Nogmaals de informatie die je vraagt plus informatie dat ik nog niet had gegeven:

Wij gebruiken draadloos omdat de router een verdieping lager staat en wij niet een draad van 20 meter lang door het huis willen hebben. Gaten boren is geen optie omdat de vloeren bestaan uit 10cm beton.
Daarnaast heb ik (en hij) verder nooit problemen gehad met Wifi.

Hij had eerder op dezelfde locatie een laptop waarbij zijn internet nooit weg viel.
Daarnaast, zoals ik had aangegeven, als ik zijn wifi adapter vervang door die van mij dan is zijn internet ook stabiel.
En als ik mijn wifi adapter op mijn desktop gebruik die 2 verdiepingen hoger is dan de router ontvangt ook een prima signaal zonder enige problemen.

Het is trouwens niet dat zijn internet signaal wegvalt, hij heeft nog steeds verbinding met de router zover windows aangeeft.
Hij heeft alleen geen verbinding met het internet om een of andere reden.

Daarnaast gebeurd dit alleen en altijd zodra hij de applicatie steam opstart en games download. Dit is de conditie.
Zodra het programma aan gaat en download, valt zijn internet connectie meteen weg.
Als hij het programma aan doet en niet download, is er geen probleem en kan hij ook gewoon online gamen zonder enige problemen.
Als hij via firefox download, is er ook geen probleem.

Kortom, alleen als er download verkeer is van steam valt het internet verbinding weg, maar niet de router verbinding.

Tot slot de informatie over andere aparaten dat verbinding maken met de router via wifi (we gebruiken geen draad):
Begane grond: 1 laptop, 2 mobieltjes
1e verdieping: 1 desktop (de desktop van mijn broer dat wegvalt)
2e verdieping: 1 desktop (mijn desktop), 1 mobiel

Het maakt niet uit of alle aparaten verbinding maken, of alleen zijn desktop.
Zodra steam download verliest hij internet verbinding dat alleen hersteld kan worden door zijn wifi usb uit de usb slot te halen en er opnieuw in te steken.

Over frequentie weet ik niet veel, volgens mij gebruiken we alleen maar 2.4Ghz.

• Bouli
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-10 11:18

Bouli

9000 rpm

10cm beton? Ik heb thuis 15cm beton vloeren en boorde er door heen als boter. Nu heb ik daar dan ook het gereedschap voor. Wellicht optie om iets te huren bij de lokale Boels?

Al een keer geprobeerd om de Desktop met draad aan te sluiten? Gewoon om te testen?

K20A daily :-)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broer heeft zelf wat rondgekeken en het blijkt dat het niet aan steam specifiek ligt maar dat zijn internet uitvalt als het sneller dan 2MB gaat, nu is dit geen ramp want meeste programma's laten je een limit instellen.

Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:44

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ikzou de router settings eens nazien want als een versie verschil problemen veroorzaakt zit het in de router.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Eindelijk iemand met hetzelfde probleem.
Ik heb het ook maar ik ben verbonden met een kabel.
Ik heb ren z87-G45 moederbord met een onboard Killer 2200 netwerkkaart. Deze is verbonden op de KPN V9 modem.

Ik heb werkelijk geen idee waar het hem in zit. Maar wat ik wel weet is dat ik met het KPN V8 modem geen last van had.

Maar het is vreselijk. Werkelijk het hele internet inclusief de digitale televisie valt uit. Terwijl ik glasvezel 500mb heb van kpn. Ik heb steam ook geknepen maar dan op 5MB dat is 40Mb/s
Ik baal er flink van.
Nog altijd geen oplossing

Tevens heb ik al mijn bedrading on huis vervangen van cat5e naar cat7 kabels. Snelheid gaat van 500 naar 520 mbs up en down maar als ik steam start. Valt de hele verbinding uit.

Je beny Gelukkig niet de enige

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2015 06:51 ]

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-11 02:27

flipkipse

Google it

Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 06:50:
Eindelijk iemand met hetzelfde probleem.
Ik heb het ook maar ik ben verbonden met een kabel.
Ik heb ren z87-G45 moederbord met een onboard Killer 2200 netwerkkaart. Deze is verbonden op de KPN V9 modem.

Ik heb werkelijk geen idee waar het hem in zit. Maar wat ik wel weet is dat ik met het KPN V8 modem geen last van had.

Maar het is vreselijk. Werkelijk het hele internet inclusief de digitale televisie valt uit. Terwijl ik glasvezel 500mb heb van kpn. Ik heb steam ook geknepen maar dan op 5MB dat is 40Mb/s
Ik baal er flink van.
Nog altijd geen oplossing

Tevens heb ik al mijn bedrading on huis vervangen van cat5e naar cat7 kabels. Snelheid gaat van 500 naar 520 mbs up en down maar als ik steam start. Valt de hele verbinding uit.

Je beny Gelukkig niet de enige
Dit is een bekend probleem van de Experia Box inderdaad. Het vreemde is alleen dat TS geen last heeft met zjin andere netwerkkaart. Dus ik denk dat we hier toch met twee verschillende problemen zitten.

Wat ik aan het experiabox probleem zal doen is het volgende. een managed switch er tussen zetten de vlans scheiden en zo je hele experiabox voor je internet overbodig maken. http://netwerkje.com/eigen-router

Op het TP-Link verhaal terug te komen, vreemd dat je niks hoort van TP-Link. heb je contact met de volgende locatie gezocht? Doormiddel van een ticket aanmaken. De vorige keer dat ik met mijn TL-SG105E aan het *prutsen* was, bleek dat ze toen beta software hadden die het verhielp.

TP-LINK Netherlands B.V.
Archimedesbaan 18‎, 3439 ME Nieuwegein
support.nl@tp-link.com
http://nl.tp-link.com

Al is gekeken of de Realtek driver (de chip die gebruikt wordt) geen uitkomst bied? Linkje

Certified Google Teacher.

Verwijderd

Ik ben er uit.
Ik had een aantal poorten openstaan voor teamspeak 3. Ik heb al deze poortforwards verwijderd uit het modem en ALLEEN poort 9987 nog open gezet voor zowel de ts 3 server en of client. Ik download nu weer met 65MB per seconde zonder storingen op Steam (500mbit verbinding kpn)

Het heeft even geduurd maar ik ben er vanaf.
:-)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2015 08:05 . Reden: spelfouten ]

Pagina: 1