telefoon verkocht aan cash4mobile, brief nooit aangekomen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-10 19:54
Beste medetweakers,

Vorige week vrijdag 03 maart heb ik een Samsung Galaxy S2 verkocht aan cash4mobile ( site om je gebruikte mobiel te verkopen)

Ik kreeg er daar een goede prijs voor, zelfs iets meer dan verkopen via MP of V&A.

Alle stappen netjes doorlopen, telefoon goed verpakt in bubbeltjes envelop en opgestuurd naar desbetreffende firma. Echter na een week niks gehoord te hebben toch maar eens gebeld met het 0900 nummer....

je raad het al de envelop met gsm is daar nooit aangekomen en kunnen dan ook verder weinig voor je doen omdat de envelop met daarin gsm niet was aangetekend.

dure misser om envelop niet aangetekend te versturen ( schade 102 euro) maar je mag toch verwachten dat iets netjes wordt afgeleverd?

ofwel er is een postbode mee aan de haal gegeaan of de telefoon is op mysterieuze wijze in het proces verdwenen.

erg jammer en zonde van het geld dus.

Zou ik ergens kunnen aankloppen voor een schade vergoeding ( Verzekering o.i.d??)

Graag jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10 19:45
Je hebt de optie om aangetekend of verzekerd te verzenden.
Doe je dat niet, dan is het voor je eigen risico.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:59

beany

Meeheheheheh

Begin eens met een klacht in te dienen bij TNT of bij wie je de verzending ook hebt geregeld.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:08
dure misser om envelop niet aangetekend te versturen ( schade 102 euro) maar je mag toch verwachten dat iets netjes wordt afgeleverd?

Die hoop heb ik met TNT allang niet meer. Inmiddels te vaak meegemaakt dat er poststukken, of delen van, gewoon 'verdwijnen'.

Helaas ben je inmiddels gewoon bijna verplicht om zaken met track & trace te verzenden, wil je zeker weten dat het aankomt. Waar in de keten het pakket verdwijnt, geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
tritimee schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 19:49:

Die hoop heb ik met TNT allang niet meer. Inmiddels te vaak meegemaakt dat er poststukken, of delen van, gewoon 'verdwijnen'.

Helaas ben je inmiddels gewoon bijna verplicht om zaken met track & trace te verzenden, wil je zeker weten dat het aankomt. Waar in de keten het pakket verdwijnt, geen idee...
Daar was ik al bang voor, persoonlijk is dit de eerste keer dat ik dit meemaak, maar je leest/hoort tegenwoordig veel over problemen bij PostNL omtrent de bezorging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:42
En ik durf het bijna niet te zeggen, adressen/bedrijven zoals cash4mobile zijn natuurlijk ook binnen PostNL bekend, en als het pakketje niet aangetekend is kan er makkelijker een "ongelukje" gebeuren met je pakketje. En erg dure les want wat kost nou het verzekerd verzenden extra? Dan praten we toch over enkele euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-10 19:55
Tja, een envelop met inhoud versturen met op het etiket de naam van het telefoon bedrijf is ook bijna vragen om problemen. Zeker zonder tracering. Er hoeft maar 1 postbode of Postnl medewerker te zijn die er ff zin in heeft... Die weten ook donders goed dat dit niet te traceren valt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
Hoyden schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 20:00:
Tja, een envelop met inhoud versturen met op het etiket de naam van het telefoon bedrijf is ook bijna vragen om problemen.. Zeker zonder tracering.. Er hoeft maar 1 postbode of Postnl medewerker te zijn die er ff zin in heeft... Die weten ook donders goed dat dit niet te traceren valt..
GMTA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:55
Bij de briefpost snaaien ze gruwelijk veel weg. Ja eigen ervaring. Ze snaaien zelfs spullen weg uit de pakketpost (€6,75 versie) Voortal telefoons zijn in trek. En gepakt worden die medewerkers toch haast niet Jij vind je telefoon nooit meer terug. Helaas pindakaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 16:34

Hokkie

Hello

Je leercurve is inmiddels flink gestegen! Leren kost geld en zie dit als een investering...

Flauwe opmerking wellicht, maar schadevergoeding danwel verzekering is kansloos.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:32

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Op hun site wordt zelfs aangeraden:
Wij adviseren om bij telefoons of tablets die een hogere waarde dan € 35,00 vertegenwoordigen de telefoon of tablet aangetekend te verzenden via het postkantoor.
Daarnaast is het verzendadres een antwoordnummer, dus had deze manier van verzenden niets extra gekost en was je wel verzekerd tot €500.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
Dan zal er niks anders op zitten dan een klacht in te gaan dienen bij PostNL.

Verwacht alleen niet dat dit heel veel gaat opleveren.

We zullen het meemaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-10 00:12

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Dit is toch te gek voor woorden.
Jij neemt een dienst af bij PostNL, zij komen die dienst niet na aangezien ze hem niet leveren. Hierdoor loop jij schade op van 102 euro incl. verzendkosten.

Zij doen dus iets fout en zij zijn aansprakelijk. Dan kunnen ze nog zo veel ''extra'' garantie aanbieden, maar zij hebben niet gedaan wat er in de overeenkomst is afgesproken.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:53
Frozen schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 01:17:
Zij doen dus iets fout en zij zijn aansprakelijk.
Ligt natuurlijk aan wat er in de voorwaarden staat, waarmee je 'akkoord' bent gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Frozen schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 01:17:
Dit is toch te gek voor woorden.
Jij neemt een dienst af bij PostNL, zij komen die dienst niet na aangezien ze hem niet leveren. Hierdoor loop jij schade op van 102 euro incl. verzendkosten.

Zij doen dus iets fout en zij zijn aansprakelijk. Dan kunnen ze nog zo veel ''extra'' garantie aanbieden, maar zij hebben niet gedaan wat er in de overeenkomst is afgesproken.
Als de TS gewoon een envelop in de brievenbus heeft gedaan, dan is er geen bewijs noch dossier en zo ook geen verantwoordelijkheid. Als PostNL bij elke onbewezen claim verantwoordelijkheid moet accepteren, dan zullen de tarieven snel omhoog moeten. Welke overeenkomst heb je het over?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-10 00:12

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

gambieter schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 01:27:
[...]

Als de TS gewoon een envelop in de brievenbus heeft gedaan, dan is er geen bewijs noch dossier en zo ook geen verantwoordelijkheid. Als PostNL bij elke onbewezen claim verantwoordelijkheid moet accepteren, dan zullen de tarieven snel omhoog moeten. Welke overeenkomst heb je het over?
8)7
Alle stappen netjes doorlopen, telefoon goed verpakt in bubbeltjes envelop en opgestuurd naar desbetreffende firma.
Ik nam aan dat de telefoon verpakt beschermd was door een bubbeltjes enveloppe, die in een doos zat.

Maar in het geval dat hij nooit in een trackntrace proces is geweest is er niet veel te bewijzen.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry maar een telefoon van 100 Euro via brievenbuspost versturen om 5 Euro te besparen op verzendkosten is in mijn optiek wat vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Frozen schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 01:30:
Ik nam aan dat de telefoon verpakt beschermd was door een bubbeltjes enveloppe, die in een doos zat.
Geen aannames doen ;) . Als de TS een verzendbewijs heeft dan kan hij gewoon een klacht indienen en zou het topic nog niet nodig zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 01:39:
[...]

Geen aannames doen ;) . Als de TS een verzendbewijs heeft dan kan hij gewoon een klacht indienen en zou het topic nog niet nodig zijn.
Zoals ik het lees is de GSM in enveloppe verzonden zonder Track&Trace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 01:41:
Zoals ik het lees is de GSM in enveloppe verzonden zonder Track&Trace.
Zo lees ik het ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangetekend pakket is de beste manier om graaiende handen onderweg te voorkomen.
8,05 Euro met handtekening voor ontvangst.

De betrouwbaarheid die de postbezorging had, is langzaam maar zeker aan het wegzakken.
Logisch ook wanneer vaste medewerkers worden vervangen door flexwerkers, wegzendkrachten, onderaannemers en andere constructies waar mensen werken die totaal geen binding met het bedrijf hebben.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2014 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-10 13:42
ik lees dit topic net op op tijd. mijn S2 ligt klaar om op te sturen naar cash4mobile en was gisteren aan het twijfelen om hem aangetekend te versturen....bij deze geen twijfel meer :)

Laatste hoop voor TS is om nog even te wachten. Ik heb onlangs geboortekaartje mogen versturen en daar kwamen er enkele ook pas na 2 weken aan....
Jammer dat PostNL hun dienst zo verslechterd heeft de laatste jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:58
Beetje jammer dat PostNL hier wordt beschuldigd. Er is geen enkel bewijs dat de fout bij PostNL ligt.
Natuurlijk wel makkelijk om de schuld bij PostNL te leggen, daar zij het pakketje waarschijnlijk ook in handen hebben gekregen.

Daarnaast is een antwoordnummer niet gratis als je aangetekend wilt verzenden. Alleen een reguliere postzegel is gratis bij een antwoordnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:55
PostNL geeft geen fuck om jou of ieder ander. Als ik voortaan iets per pakketpost verzend, is dit met DHL. Pakketpost vanaf €4. Wel iets langzamer dan de TNT. Maar uit mijn ervaring wel stuk betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-10 21:05
:') are you serious?

Zodra jij het in de brievenbus stopt, is het bij PostNL. Dus ja, PostNL is the one to blame. Nee, het is niet handig spullen met waarde te verzenden zonder trace en zonder aantekening en/of eventueel verzekerde verzending.

Harde les iig. Bij mij hebben ze ook al eens een telefoon uit een pakket geklauwd bij PostNL (Samsung Galaxy S)...ik kijk ook wel 2x uit voordat ik ooit nog eens via PostNL ga verzenden

Helemaal met Dacuu eens, lekker verzenden via DHL4You. Niet zo snel, wel betrouwbaarder!

[ Voor 9% gewijzigd door Lampuhkap op 07-03-2014 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nextron schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 20:10:
Op hun site wordt zelfs aangeraden:
[...]
Daarnaast is het verzendadres een antwoordnummer, dus had deze manier van verzenden niets extra gekost en was je wel verzekerd tot €500.
Aangetekend verzenden naar een antwoordnummer kost anders gewoon geld wat de verzender moet betalen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duskwither
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-10 13:06
Lampuhkap schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:57:
:') are you serious?

Zodra jij het in de brievenbus stopt, is het bij PostNL. Dus ja, PostNL is the one to blame....
En wie zegt dat PostNL het niet gewoon afgeleverd heeft? Ik kan nog voldoende andere redenen bedenken waar het mis zou kunnen gaan, waar PostNL helemaal niets aan kan doen.

@TS; Je doet volgens mij een aanname dat PostNL je pakket niet afgeleverd heeft. Aangezien niemand heeft hoeven tekenen voor ontvangs, zou ook de ontvangende partij oneerlijk bezig kunnen zijn.

Korte conclusie: Je hebt geen bewijs dat een van beide partijen hier oneerlijk bezig is. Klagen heeft volgens mij dan ook totaal geen zin. Harde les, maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-10 21:05
Omdat de trace me hele verdachte dingen liet zien. Bij het inleveren van het pakket stond de teller op 460 gram voor het pakket. Toen het hier bij ons op het sorteercentrum aankwam was het 460 gram, uurtje of 2 a 3 later stond er nog maar 105 gram op de trace....ra ra wat is daar gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Alles van waarde verstuur ik gewoon als pakket met t&t code. Gaat tot nu toe nog altijd goed. Bij duurdere zaken stuur ik het aangetekend op.

Als ik kijk op de site van post nl dan betaal je nog geen 8 euro om hem aangetekend te versturen.

Iedereen die zijn spullen (in een bubbelenvelopje) verstuurd per briefpost zal dan in mijn ogen ook niet veel waarde hechten aan hetgeen hij verstuurd.

Ik kan er gewoon niet bij dat er nog mensen zijn die de postbode nog op hun blauwe ogen vertrouwen...
Lampuhkap schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:08:
Omdat de trace me hele verdachte dingen liet zien. Bij het inleveren van het pakket stond de teller op 460 gram voor het pakket. Toen het hier bij ons op het sorteercentrum aankwam was het 460 gram, uurtje of 2 a 3 later stond er nog maar 105 gram op de trace....ra ra wat is daar gebeurd?
Uitprinten en klacht indienen bij PostNL / naar de politie stappen? Je hebt bewijs (zie bon) dat het gewicht veranderd is dus is er mee geknoeid. Of wat heb je nog gedaan kan me niet voorstellen dat je het hebt laten doen? Dat is ook de reden dat ik een foto maak van de verzendbon met daarop de code en gewicht van het pakket en die naar de ontvanger stuur bij onderlinge verkoop. (tip die ik kreeg van een medetweaker)

[ Voor 46% gewijzigd door Frostbite op 07-03-2014 10:13 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 17:04
Ik hoor hier alleen maar aannames... Het kan gejat/kwijt geraakt zijn door PostNL medewerker of Cash4Mobile... je weet het niet. TS had het aangetekend kunnen versturen en dit dus kunnen voorkomen.

Het probleem ligt bij de mens. Men wil steeds meer voor steeds minder
(en als dat over de rug van een ander gaat hebben we daar geen problemen mee)

Niet iedereen is eerlijk dat weten we allemaal, maar over het algemeen kan je niemand meer vertrouwen behalve jezelf. Learn from it. Deal with it.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Aangetekend naar een antwoordnummer kost inderdaad geld, maar je kan het wel laten versturen als pakket. Dat geeft geen extra kosten, maar dan krijg je wel een track en trace nummer. (het is ook maar verzekerd tot iets van €50,- ipv de €500,-, maar je kan het pakket wel volgen in het proces).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duskwither
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-10 13:06
Lampuhkap schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:08:
In jouw geval heb je reden genoeg om tenminste te kunnen klagen. In het geval van de topicstarter is voor mij totaal onduidelijk waarom naar PostNL gekeken wordt en niet naar de ontvangende partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:44
Ik zie een mooie kans voor die Robert kerel van TV om enkele mobieltjes met GPS tracker oid te versturen via PostNL :P

Medewerkers met enige ervaring zullen snel genoeg zien/voelen wat er in een bubbelenvelop en af en toe ééntje "kwijt" raken. Nu wil ik niet meteen zeggen dat alle schuld bij PostNL ligt, maar het lijkt mij dat hier het grootste risico is.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het verschil in kwijtraak percentage van onverzekerd vs verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:25
Scorpio861 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 19:44:

[...]

Ik kreeg er daar een goede prijs voor, zelfs iets meer dan verkopen via MP of V&A.

[...]
Les voor TS om via V&A te verkopen... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Ik heb onlangs een brief verstuurd naar een antwoordnummer. Ik kreeg op mijn eigen verzoek een Track en Trace nummer aangezien het om een waardevol brief ging.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamonTheron
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-06 09:55
Helaas is aangetekend verzenden ook geen garantie van aankomst. Een maat van me heeft een jaartje geleden zijn S2 op Marktplaats verkocht en via aangetekend pakket verzonden. Bij aankomst bleek er opeens een speelgoedtelefoon in te zitten en kwam het gewicht niet meer overeen. Bij PostNL is het tegenwoordig schijnbaar heel normaal om plakkerige handjes te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:16
ach dat soort verhalen deden 10 jaar geleden ook al de ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:58
DamonTheron schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:40:
Helaas is aangetekend verzenden ook geen garantie van aankomst. Een maat van me heeft een jaartje geleden zijn S2 op Marktplaats verkocht en via aangetekend pakket verzonden. Bij aankomst bleek er opeens een speelgoedtelefoon in te zitten en kwam het gewicht niet meer overeen. Bij PostNL is het tegenwoordig schijnbaar heel normaal om plakkerige handjes te hebben.
Ook hier, hoe weet jij dat de schuld bij PostNL ligt?
Het is heel makkelijk naar PostNL te wijzen, maar wie zegt dat de ontvanger niet de speelgoedtelefoon er in heeft gedaan?

Een PostNL medewerker heeft echt geen speelgoedtelefoon bij zich tijdens de bezorging of het sorteerproces, om die te vervangen voor een willekeurige waardevolle telefoon... Laat staan dat hij zou weten dat er een telefoon in het pakketje zit wanneer het naar een regulier adres is verzonden.

[ Voor 6% gewijzigd door Draakje5 op 07-03-2014 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit topic is niet bedoeld voor de eigen ervaringen met postbezorging, behalve als die de TS kunnen helpen. Svp terug on-topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10 07:18
Ik heb een klein half jaartje geleden precies hetzelfde gehad met deze firma. Ik had het echter wel aangetekend verzonden en wat bleek nou. Het pakket was wel degelijk bezorgd, maar bij een andere vestiging van hun (en heel vreemd heeft pro-assist het pakket nooit naar de juiste afdeling bezorgd). Wellicht dat ze daar nog even kunnen controleren of het pakket daar is binnen gekomen?
Dit is het adres: Het Eek 13
4004LM TIEL (pand van pro-assist).

[ Voor 10% gewijzigd door Michaelg op 07-03-2014 10:59 ]

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
weertenaar schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:24:
ik lees dit topic net op op tijd. mijn S2 ligt klaar om op te sturen naar cash4mobile en was gisteren aan het twijfelen om hem aangetekend te versturen....bij deze geen twijfel meer :)

Laatste hoop voor TS is om nog even te wachten. Ik heb onlangs geboortekaartje mogen versturen en daar kwamen er enkele ook pas na 2 weken aan....
Jammer dat PostNL hun dienst zo verslechterd heeft de laatste jaren.
Dan ben ik blij dat ik ieder geval iemand heb kunnen behoeden met mijn verhaal.
Misschien dat die inderdaad nog boven water komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Volgens de algemene voorwaarden van de PostNL, punt 9.1 is PostNL niet verantwoordelijk voor post waarvoor geen extra service is afgesloten. Dat klinkt vrij gemakkelijk afschuiven van PostNL, maar het lastige is dat dit niemand bewijs heeft of het brief echt is gepost en echt is aangekomen. Daarvoor heeft PostNL de extra services, en daardoor nemen ze ook de verantwoordelijkheid voor de post.

Ik weet niet of ze voor brieven ook een onderzoek starten, maar je kan op zijn minst proberen. Mogelijk doen ze er niet gelijk iets mee, maar bij genoeg klachten is het mogelijk dat er extra controles komen.

Daarnaast kan je altijd nog hopen dat ze hem vinden, je weet het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

tritimee schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 19:49:

Track and trace is ook niet waterdicht. Vriend van me moest iets versturen naar de UK, expres 13 euro betaald zodat hij tracking had. Pakket was ergens halverwege de tracking verdwenen, stond ook op de tracking site. Na hierover gereclameerd te hebben bij PostNL kreeg hij te horen dat het jammer voor hem is omdat het niet verzekerd is (dat kost weer een boel euro's extra). Hij kreeg ook nog niet eens zijn 13 euro verzendkosten terug! Ze zeggen dat ze iets gaan doen, bieden een dienst aan, en zodra jij kan aantonen dat zij die dienst niet geleverd hebben krijg je niet eens het geld dat je betaald hebt voor die dienst terug. Criminelen zijn het, dat is wel simpel geld verdienen. Gewoon geld aannemen, er niks voor doen en dan maar zeggen dat je nog meer had moeten betalen als je gewild had dat ze hun werk zouden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:58
Wel appart om dit allemaal te lezen, il heb nog nooit problemen gehad met postnl. Ik bestel vaak dingen en stuur vaak dingen, vooral bij mij werk, en ik heb nooit een mislevering of kwijtraker gehad. Misschien is het per regio verschillend, hier zijn meestal de zelfde chauffeurs en postbezorgers. Bij mij thuis weten ze waar ze moeten zijn als we er niet en het is niet aangetekend.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-10 21:28
Ik heb dezelfde ervaring met cash4mobile. Twee keer een telefoon opgestuurd. (gewoon in een bubbeltjesenvelop, zonder verzekering). 1 keer is het goed gegaan. De tweede keer is de telefoon nooit aangekomen. Was er altijd vanuit gegaan dat het bij de post was kwijtgeraakt, maar nu ik dit zo lees begin ik deze aanname toch in twijfel te trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
Aotearoa schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 23:26:
Ik heb dezelfde ervaring met cash4mobile. Twee keer een telefoon opgestuurd. (gewoon in een bubbeltjesenvelop, zonder verzekering). 1 keer is het goed gegaan. De tweede keer is de telefoon nooit aangekomen. Was er altijd vanuit gegaan dat het bij de post was kwijtgeraakt, maar nu ik dit zo lees begin ik deze aanname toch in twijfel te trekken...
Dat is inderdaad wel een vreemd verhaal, ik ben dan toch benieuwd of dit vaker voorkomt...
kan best intressant zijn als je dat bij een bepaald percentage toestellen doet die binnenkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:32

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Wolly schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:57:
Aangetekend verzenden naar een antwoordnummer kost anders gewoon geld wat de verzender moet betalen hoor.
In dat geval wordt dat verkeerd vermeld op de PostNL-site, waarop staat dat de ontvanger verantwoordelijk is voor de verzendkosten, zonder vermelding van verdere restricties.
Scorpio861 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 23:41:
Dat is inderdaad wel een vreemd verhaal, ik ben dan toch benieuwd of dit vaker voorkomt...
kan best intressant zijn als je dat bij een bepaald percentage toestellen doet die binnenkomen
Bij een envelop geadresseerd aan 'Cash4Mobile' is het voor een potentiële dief natuurlijk een minder grote verrassing wat de inhoud is dan een envelop geadresseerd aan 'Random Truus'.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 18:31
Typisch gevalletje van het slachtoffer worden van je eigen krenterigheid......

Maar dat terzijde, je kunt contact opnemen met PostNL.
Alleen zal dat totaal niets opleveren, daar ze je envelop niet eens kunnen traceren omdat je hem niet als pakket of als aangetekend stuk hebt verzonden.
Daardoor is er geen track en trace code en kan en zal PostNL helemaal niets voor je kunnen betekenen.

Ze adviseren niet voor niets dergelijke artikelen aangetekend te verzenden, zij het alleen al dat ze dan op zijn minst het poststuk kunnen traceren tot aan de laatste in/uit-gangs scan.

Laat het een wijze les zijn voor de toekomst, want wat is nu €1,05 extra voor een aangetekende verzending 😉

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-10 18:41
Afrit13 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 01:27:
[...]

Ligt natuurlijk aan wat er in de voorwaarden staat, waarmee je 'akkoord' bent gegaan
Nee. Een uitsluiting van aansprakelijkheid is een voorwaarde die in principe niet jegens consumenten stand houdt, in tegenstelling tot zakelijke klanten (de linkt gaat nota bene naar post.nl/zakelijk).

De post heeft echter een uitzonderingspositie gekregen. Zie http://wetten.overheid.nl..._08-03-2014#Hoofdstuk4_46. Dus: de post is niet aansprakelijk te houden voor vermissing van 'gewone' post op basis van de wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
Scorpio861 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 23:41:
[...]

Het in elk geval niet in het belang van cash4mobile. Die willen graag dat mensen hun zo betrouwbaar mogelijk achten, stel dat ze toestellen achterover drukken hebben ze heel gauw een slechte naam. Ze verdienen uiteindelijk veel meer aan het refurbishen van de telefoons. De kans dat het ergens anders in de keten fout gaat is vele malen groter. Maar zoals je zegt, als verloren beschouwen, volgende keer beter en eventueel als kleine pleister op de wonde dat je hiermee andere mensen hebt gewaarschuwd om niet dezelfde problemen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10 13:43
Aangezien het een antwoordnummer is, is cash4mobile in zekere zin aansprakelijk, aangezien zij degene zijn die betalen voor de verzending van het pakket.

Cash4Mobile moet dan ook contact opnemen met PostNL om een onderzoek in te laten stellen naar je pakket. Je moet natuurlijk wel een verzendbewijs hebben.

Bron: http://www.klachtenkompas.nl/postnl/waardevol-pakket-kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Robbie T schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 22:40:
Aangezien het een antwoordnummer is, is cash4mobile in zekere zin aansprakelijk, aangezien zij degene zijn die betalen voor de verzending van het pakket.

Cash4Mobile moet dan ook contact opnemen met PostNL om een onderzoek in te laten stellen naar je pakket. Je moet natuurlijk wel een verzendbewijs hebben.

Heb je het topic wel gelezen? TS heeft de telefoon gewoon per brievenbuspost (dus in een niet aangetekende brief) verzonden. Geen pakket en geen verzendbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Robbie T schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 22:40:

Dat zou wat zijn, dat iedereen met een antwoordnummer aansprakelijk is voor de verzending! Dat staat overigens ook niet in de link die je post, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
*Update*

Gisteren een reactie op mijn klacht gehad van PostNL, Deze kunnen zoals verwacht niks doen met een zending die niet aangetekend is.
Er is melding van gemaakt en mocht het vaker op deze postcode voorkomen wordt er een onderzoek gestart.

Wat mij betreft kan dit topic dus dicht, allen bedankt voor de reacties/tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10 18:34
Ik heb wel es gehoord dat de postbezorging mooie apparaatjes achterover drukt als het niet aangetekend verzonden is. Dus ga er maar vanuit dat een zoon/dochter van de postbezorging een nieuwe telefoon heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:16
Azerox schreef op zondag 09 maart 2014 @ 10:30:
Ik heb wel es gehoord dat de postbezorging mooie apparaatjes achterover drukt als het niet aangetekend verzonden is. Dus ga er maar vanuit dat een zoon/dochter van de postbezorging een nieuwe telefoon heeft.
wat voegt dit soort borrelpraat toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
't Is sowieso schandalig dat de post ermee wegkomt om meer geld te vragen voor enige garantie dat ze doen waar je ze in de eerste plaats al voor betaalt...
Geen enkel ander bedrijf zou daarmee wegkomen. Neem de bakker, je betaalt 2,50 euro voor een brood, maar weet niet zeker dat je het brood krijgt. Pas als je 5 euro extra betaalt, garandeert de bakker dat je je brood echt krijgt! Raar toch? Bij de post heel normaal...
En ondertussen stijgen de prijzen van brievenbuspost al enkele jaren met ruim 20% per jaar (zeg 10 keer de inflatie)... En concurrentie is er totaal niet voor consumenten.

[ Voor 16% gewijzigd door RemcoDelft op 09-03-2014 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
RemcoDelft schreef op zondag 09 maart 2014 @ 10:39:
't Is sowieso schandalig dat de post ermee wegkomt om meer geld te vragen voor enige garantie dat ze doen waar je ze in de eerste plaats al voor betaalt...
Geen enkel ander bedrijf zou daarmee wegkomen. Neem de bakker, je betaalt 2,50 euro voor een brood, maar weet niet zeker dat je het brood krijgt. Pas als je 5 euro extra betaalt, garandeert de bakker dat je je brood echt krijgt! Raar toch? Bij de post heel normaal...
En ondertussen stijgen de prijzen van brievenbuspost al enkele jaren met ruim 20% per jaar (zeg 10 keer de inflatie)... En concurrentie is er totaal niet voor consumenten.
Aan de ene kant ben ik het met je eens, maar daarnaast vraag ik me dan ook af hoe het anders moet.
Verloren brieven zal je altijd hebben, fouten worden nu eenmaal gemaakt. Ook zul je altijd fraudeurs hebben die claimen dat hun Picasso via briefpost nooit is aangekomen. Om het eerste te vergoeden zonder het tweede (te vaak) te laten voorkomen zul je iets van een aankomst bevestiging moeten hebben, zoals we nu al bij aangetekend hebben.
Echter met 3,8 miljard brieven per jaar vraag ik me af hoe dat in de praktijk moet gaan. Voor elk stuk tekenen? Dus altijd thuis zijn om de paar te krijgen? Of alleen voor de stukken die belangrijk zijn? Maar dat kost tijd, documentatie en techniek, dus geld.
Dus dan maar alleen de belangrijke stukken voor laten tekenen en voor de kosten daarvoor dan maar iets meer vragen?
Oh wacht, dat hebben we al...
Daarnaast is aangetekend geen garantie voor het aankomen, zoals je in je bakker vergelijking lijkt te suggereren, het is met controle middel plus een verzekering.

[ Voor 4% gewijzigd door Fly-guy op 09-03-2014 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
RemcoDelft schreef op zondag 09 maart 2014 @ 10:39:
Het probleem is de bewijsbaarheid.
Als iemand een envelop in een brievenbus douwt, hoeveel is die envelop dan waard? En wie heeft hem erin gedouwd?

Want in principe kan TS gewoon 100 vriendjes inschakelen die allemaal hetzelfde claimen, alleen dan liegen er 99 mensen, maar post heeft geen methode om te achterhalen wie er liegt.
Of TS kan wellicht helemaal geen envelop op de bus hebben gedaan.
Of TS kan een lege envelop op de bus hebben gedaan.

Allemaal compleet ontraceerbaar.

Laat ik het eens andersom zeggen : De dag dat de post brievenpost gaat vergoeden naar geclaimde waarde zonder bewijs ga ik continue door het hele land rijden en (enkel persoonlijk inwisselbare) tegoedbonnen van 10.000 naar mezelf sturen, elke die niet door post bezorgd wordt levert me dan dus 10.000 op.

In principe wil jij iets hebben dat aankomt dan moet je gewoon niet de goedkoopste variant nemen. De goedkoopste variant is simpelweg best effort (Voor hetzelfde geldt jat iemand alle post uit een brievenbus).

In wezen kan je dit belachelijk vinden, maar het alternatief is dat mensen gaan claimen dat ze 100% nieuwe iphones via bubbeltjesenvelopen naar elkaar sturen en dat de post maar elke keer moet uitbetalen als er een missend poststuk is (of een brievenbus die leeggehaald / opgeblazen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
*UPDATE*

het is niet te geloven, maar wat schets mijn verbazing....

Na een klacht te hebben neergelegd bij PostNL en nogmaals contact met cash4mobile te hebben opgenomen om te vragen of het pakket misschien ergens anders is aangekomen ( andere locatie zoals andere tweaker mij vertelde via dit topic)

Ineens vandaag dus een bevestiging van ontvangst en verwerking ontvangen.... heel erg blij mee natuurlijk dat ten eerste, maar vreemd dat na een klacht ineens je pakket is aangekomen na anderhalve week onderweg te zijn geweest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Gomez12 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 12:02:
Het probleem is de bewijsbaarheid.
Als iemand een envelop in een brievenbus douwt, hoeveel is die envelop dan waard? En wie heeft hem erin gedouwd?
Daar helpt aantekenen ook niet meer voor... Handtekening retour is jaren geleden afgeschaft ("in afwachting van een elektronisch alternatief"), en zelfs als je de handtekening weet te krijgen, is die gezet op een zeer slechte kwaliteit apparaat (digitaal dus), waar het mij in ieder geval nog nooit gelukt is iets leesbaars te produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
Gisteren mijn SII aangetekend op de post gedaan in een bubbel enveloppe, dus nu maar afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:30

servies

Veni Vidi Servici

Scorpio861 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 16:59:
*UPDATE*

het is niet te geloven, maar wat schets mijn verbazing....

Na een klacht te hebben neergelegd bij PostNL en nogmaals contact met cash4mobile te hebben opgenomen om te vragen of het pakket misschien ergens anders is aangekomen ( andere locatie zoals andere tweaker mij vertelde via dit topic)

Ineens vandaag dus een bevestiging van ontvangst en verwerking ontvangen.... heel erg blij mee natuurlijk dat ten eerste, maar vreemd dat na een klacht ineens je pakket is aangekomen na anderhalve week onderweg te zijn geweest....
Het zal niet de eerste keer zijn dat een pakket een aantal weken bij PostNL ergens in een distributiecentrum ligt te verstoffen...
Ik heb het zelf een keer meegemaakt met een aangetekend pakket: is eerst volledig de verkeerde kant van Nederland ingestuurd en heeft daarna 3 weken in een distributiecentrum gelegen. Ik had het zelf wandelend 10x zo snel kunnen bezorgen... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
Aangetekend verzonden, netjes een mail dat alles werkend ontvangen is..nu het geld nog :)
Pagina: 1