Toon posts:

3Com netwerk NIC andere instellingen nodig ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb hier een netwerk via 2 realtek 10/100mbit kaartjes met crosscable, en alles werkte zoals het moet.
Nu heb ik vandaag een 3com 3c905c-tx
10/100mbit gekocht omdat ik op een pc een amd heb en overgeclockt, krijg ik wat problemen met de realtek kaart.

nu heb ik de 3com kaart geinstalleerd en alles met de zelfde settings, alleen ik krijg niks meer te zien in mijn netwerk omgeving...imand enig idee ??

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Gelieve niet cross-posten:
[topic=158312]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Je kunt die andere machines ook niet pingen zei je.

Dan is er toch iets verkeerd met je TCP/IP instellingen, of je NIC is niet helemaal ok.

Check je TCP/IP instellingen es goed. :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
als je goed kijk zie je dat het geen echte CROSSPOST is ( zie tijd )

ik kwam nadat ik de boel nakeek achter dat ik het eerst in de verkeerde Forum had geplaatst.

btw gelieve een reactie waar ik aan heb ipv
standaard antwoorden, kijk je instellingen na... of antwoord helemaal niet.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:29
Zet 'Byte Merge' in je BIOS uit.
Staat het aan dan doen 3Com kaarten het niet, terwijl alles helemaal goed ingesteld staat enzo.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
thnx Fatal.... dat was dus het probleem :)

btw wat betekend Byte Merge eigelijk ?

Verwijderd

Ik heb gekeken in mijn bios naar 'Byte Merge' maar ik kon het nergens vinden :(
Kan iemand mij ff precies uitleggen waar het legt, ik zal wel weer met mijn neus gekeken hebben *D

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik had in mijn pc altijd een realtek kaartje, van Chello kreeg ik er een 3Com bij, die combinatie werkte van geen kant (geen lan verbinding op lanparty's, enorm veel broadcasts). Alles geprobeerd, hielp niet. Intel Pro 100 erin, nu draait het als een zonnetje

Verwijderd

Ik ga proberen ff een realtekkaartje te regelen, kijken of dat wel werkt...

Maar wat ik niet begrijp is dat ik hoor dat 3com een van de betere merken heb e.d. maar als ik hier zo hoor is dat het voor geen ene moer werkt :?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hmm, nee 3com is niet slecht. Alleen die combinatie werkte niet. 3Com met Intel werkt ook gewoon alleen 3Com en Realtek werkte bij mij niet.

Verwijderd

ik heb 3 3coms op mijn netwerk en een 3com switch, maar het wilt gewoon niet lukken :(

Verwijderd

Maar waar kan ik nou byte merge in de bios vinden, ik kon het niet vinden... :{
Pagina: 1