Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Libreoffice calc] uren laten doortellen naar dagen

Pagina: 1
Acties:

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:39

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Dit is volgens mij ook voor andere office applicaties van toepassing (denk ik).

Ik zit dus met een probleem dat ik mijn "werk" uren bij hou in een calc sheet (of Excell sheet) maar nu zit ik met het probleem zodra ik over de 24u ga met werkuren dan gaat ie naar een random dag dus bv als ik 24u gewerkt heb, dan kom er op bv 29 00:00:00 wat dus niet de bedoeling is.

De cell is ingesteld op time en dan D UU:MM:SS iemand weet wat er gaande is of hoe ik het manueel kan oplossen?

Ik weet ook niet op wat ik moet zoeken dus alle hulp is welkom.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kan je wat voorbeelden geven hoe je 't < 24 uur hebt, bij 24 uur en > 24 uur? Is het een enkele entry, of wordt er een formule gebruikt zoals sum(B2:B30)?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Jup formules, mmh voorbeeld is nogal moeilijk. Zal zien dat ik ergens de file kan droppen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Je zou kunnen beginnen met de formule die je in die cel gebruikt.

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
=sum(E2:E14)
Dit zou moeten werken: https://drive.google.com/...6UXp2VDQ/edit?usp=sharing

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Of libre-office hem ook kent weet ik niet; In Excel gebruik je hiervoor vierkante haken in de opmaakstring "[u]:mm".

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Ja dat kent ie, alleen dan word mijn getal negatief en klopt het helemaal niet.

Verwijderd

Ik kwam via een googlesearch hier op: http://ask.libreoffice.or...81/convert-hours-in-days/

Je zou dit flexibeler kunnen maken door het aantal uren per dag ergens in te vullen en deze variabele in de functie verwerken.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2014 21:33 ]

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Als je dus weet op wat je moet zoeken kom je eruit :) eens proberen.

Edit: klopt iets niet. Bij die ene formule krijg ik err501 en de andere krijg ik -1 day 03 hours.
Afrondingen :p

=INT(F14*24/8)&" days "&MOD((F14*24);8)&" hours"

[ Voor 60% gewijzigd door Damic op 06-03-2014 21:58 ]

Pagina: 1