Mini-ITX PC met j1900 cpu

Pagina: 1
Acties:

• Ikpakacties
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-02 15:41
-Ik wil graag een goedkope Geruisloze mini pc en deze aansluiten aan de TV. Deze wil ik bedienen met een draadloos toetsenbord geïntegreerd met een muis. De PC is bedoeld voor algemene programma's als Internet, Adob acrobat. Uiteraard ook om films mee te bekijken. De enige game die erop mag komen is cs1.6 :P, grafisch heeft ie niet veel power nodig. i.v.m. ruimte wil ik mijn 6 jaar oude PC die overdreven veel ruimte inneemt wegdoen.

-Mag 200 euro gaan kosten, mag iets meer zijn als het moet.
-Moet sowieso een SSD (minstens 64 Gb) bij en minstens 4Gb ram.
-Ik heb verder weinig verstand over wat er het beste is op de markt. Het in elkaar zetten van een PC heb ik geen moeite mee.

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-J1900N-D3V€ 86,85€ 86,85
1LC-Power LC-1340mi€ 33,56€ 33,56
1Logitech K400 Wireless Touch Keyboard€ 28,62€ 28,62
1Crucial CT51264BF160BJ€ 31,-€ 31,-
1Kingston SSDNow V300 60GB€ 43,29€ 43,29
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 223,32

-De cpu heeft een gebruik van 10W :).
-Ik ben me ervan bewust dat de Mini pc geen HDMI heeft, Ik heb reeds een DVI --> Hdmi converter gekocht en een 2M lange 3.5mm plug om geluid over te brengen naar de Tv.
-Ik heb trouwens ook een sony 5.1 home cinema system, deze heb ik niet zelf aanegsloten maar als het kan zou het super zijn om 5.1 geluid te hebben bij de film.
-Voeding vind ik wel aan de dure kant, maar deze is dan ook geruisloos.

Kan deze samenstelling? mis ik iets? kan het beter?

[ Voor 15% gewijzigd door Ikpakacties op 06-03-2014 20:00 ]

Verwijderd

Je hebt geen behuizing. Deze wordt regelmatig gebruikt bij kleine HTPC's. pricewatch: LC-Power LC-1320mi Je hebt voor dat geld een behuizing en een voeding.

Verder is dit moederbord niet erg geschikt voor een HTPC omdat er geen HDMI opzit en de audio mogelijkheden zijn beperkt. Je audio komt namelijk ook door de HDMI aansluiting normaal. Dit bordje is beter geschikt maar momenteel nergens te koop: http://www.supermicro.nl/...rd/celeron/X10/X10SBA.cfm

• Ikpakacties
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 18:31:
Je hebt geen behuizing. Deze wordt regelmatig gebruikt bij kleine HTPC's. pricewatch: LC-Power LC-1320mi Je hebt voor dat geld een behuizing en een voeding.

Verder is dit moederbord niet erg geschikt voor een HTPC omdat er geen HDMI opzit en de audio mogelijkheden zijn beperkt. Je audio komt namelijk ook door de HDMI aansluiting normaal. Dit bordje is beter geschikt maar momenteel nergens te koop: http://www.supermicro.nl/...rd/celeron/X10/X10SBA.cfm
Dankje!,
Ik heb het aangepast. Die andere board heb ik ook al gezien, maar aangezien deze 2-3 maal duurder is dan de gigabyte board, is deze mij te duur. Audio zal bij mij door een 3.5mm gaan die op de tv past. Dat vind ik opzich niet zo erg.

Edit: Klopt het dat de analog output uit deze board aangesloten kan worden op mijn home theater set en zo een 5.1 geluid kan voortbrengen?

[ Voor 7% gewijzigd door Ikpakacties op 06-03-2014 20:40 ]

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
Misschien toch een Harde schijf erbij van bijvoorbeeld 1 TB ? Een Hitachi Travelstar 5K1000, 1TB is een mooie 2.5 HDD met een laag toerental wat de warmte drukt.

Van de j1900 zijn maar 2 moederborden te koop. (in de pricewatch) Die 4 cores zijn wel leuk op die celeron, maar heeft maar 2 ghrtz. Is het niet beter om dat een wat duurdere AMD A6 of een A8 (A8 heeft volgensmij mogelijkheden voor 3D TV) systeempje ?

TIME TO UPGRADE !!!

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:49
Wat denk je van zoiets?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Next Unit of Computing kit (Core i3 3217U)€ 141,90€ 141,90
1Crucial CT51264BF160BJ€ 31,-€ 31,-
1Crucial mSata M500 120GB€ 60,-€ 60,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 232,90

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je kunt beter de J1800 doen, dual core en gewoon HDMI.
pricewatch: Gigabyte GA-J1800N-D2H

Moederbord wat je aanhaalt is meer voor embedded spul.

• Ikpakacties
@rickboy333 als dat nodig blijkt kan dat er altijd nog bij:) . Een hdd spint en maakt geluid. Ik wil een geluidloze opstelling. Is die AMD dan zonder ventilator?

@kaasplank, ik neem aan dat dat zonder ventilator is? Dat wil ik namelijk. En als ik deze via de HDMI aansluit op mijn theater set krijg ik 5.1 geluid toch?

@wagenveld. Dat is mij een iets te zwakke Pc. De prestaties komen overeen met een celeronB815 die ik had en dat doet t m gewoon niet voor mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Ikpakacties op 06-03-2014 21:08 ]

Verwijderd

Dit moederbord heeft wel HDMI, de processor is wel iets langzamer maar de HD Graphics weer iets sneller. De processor heeft geen Intel Quick Sync maar misschien heb je dat toch niet nodig. pricewatch: Gigabyte GA-C1037UN-EU

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
2.5 inch HDD met maar 5.400 RPM hoor je bijna niet. Maar als voor de meeste gevallen stilte wilt is een externe HDD ook een oplossing. Ik denk dat je 60 GB zo vol hebt.

Voor een echt goede HTPC die ook 3d kan weergeven is een onboard CPU niet echt fijn, voor gewone tv is het prima maar het zal geen supper kwaltijd zijn. Er zijn wel passieve processor koelingen Ik heb gehoort dat de Nofan CR-80EH Copper - Passive een goede koeling is. Maar dan heb je wel iets van een andere kast nodig en groter dan 150mm is lastig te vinden.

Totaal fanloos durf ik ook niet te garanderen dat het wel stabiel blijft. Tevens denk ik dat een totaal passief systeem niet werkt. De warme lucht moet ergens heen. Die Celeron 10 W zal weinig warmte afgeven maar vind je geen fans belangrijker dan de prestaties ? Het kan ook goed zijn dat andere dingen warm worden op het mobo. 10w klinkt leuk maar blijft de rest van het mobo ook koel ? Als die HTPC aanstaat kan die wat warmte produceren.

Maar ik snap eigenlijk niet waarom het per see passief moet zijn. Een Scythe Big Shuriken 2 Rev. B produceert iets van 9 db. Ter vergelijking een vallend boomblad is iets van 10 db.

Die koeler met MSI A78M-E45 en als kast een Epsilon EC-HTPC-1 als je ITX wilt een ASRock FM2A78M-ITX+ en als kast een LC-Power LC-1410mi Dan nog met een AMD A8 En als voeding voor het MiniATX systeem een be quiet! System Power 7 300W en dan heb je gewoon een stille HTPC. Tevens zit er in elke voeding een fan. Het is beter om dan een voeding te kopen van bijvoorbeeld Bequid die een stille fan heeft dan de herrie van een standaard voeding meegeleverd in een kast aan te horen.

Als je een gewone PC wilt is een ASRock AMD A50M E350M1 vrij goed. Die fan moet je dan wel vervangen door iets anders. Als je een zelf mobo wilt maken is een combinatie van een Gigabyte GA-H61N-D2V met een Intel Celeron G1610 Boxed en als koeler een Gelid Solutions Siberian een goede combinatie,als voeding en kast is er genoeg te kiezen. De Bequid 300 W is ook goed. Met dit systeem pomp je wat meer er uit. Als je echt heel weinig prestatie nodig hebt kan je voor een Raspberry PI gaan. (die is zeker stil :P) Maar dan heb je dus vrij weinig (nog nooit CS gespeeld op een raspberry, moet ik eens gaan proberen) Een raspberry PI is ongeveer gelijk aan een pentium 3. Maar kan voor xbmc wel geschikt zijn.

TIME TO UPGRADE !!!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat is volgens jou het probleem dan met de Bay Trail D en Celeron? 10W TDP, natuurlijk kan dat passief. Daar hoef je echt geen fan bij te zetten.
We zijn inmiddels zo ver dat je prima full HD met die passieve SoC's kan doen dus waarom zou je het niet doen? De meeste mensen hebben die extra prestatie van de AMD of een i3/i5 niet nodig in een HTPC.
En mag ik je weer even wijzen op het feit dat de E350 nu 3 jaar oud is, heet wordt (vandaar het 40mm lawaai ding) en traaaag is. Er is veel leuker spul op de markt!

Verwijderd

Er zijn een paar opties als je passief wilt en het ook nog eens in een kleine behuizing wilt hebben.

- Een NUC kopen en een passieve behuizing erbij a 70 euro of duurder.
- Een fanless moederbord met processor kopen en een gewone behuizing met voedingsadapter gebruiken.
- Een normaal moederbord en processor kopen en dan een behuizing van Akasa (99 euro) of Streacom (duur) gebruiken.
Pagina: 1