Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

problemen met zelfgebouwde pc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb deze namiddag een pc gebouwd die ik zelf had samengesteld. Toen alles aangesloten was en ik klaar was om voor de eerste keer een test te doen, ging er wat mis.

Ik schakelde de PSU aan en de fans begonnen te draaien. Toen ik op de powerbutton van mijn case drukte, hoorde ik een mini-knalletje. Als ik nu mijn PSU aan zet, draaien mijn fans voor 1 seconde, dan gaan ze uit voor 1 seconde, om dan weer voor 1 seconde te draaien. Daarna blijven ze uit. Als ik op mijn knop van mijn case druk, gebeurd er niks, ook het ledje gaat niet branden. Het ledje brandt wel wanneer je op de aan/uit knop van de case drukt terwijl de fans draaien.

Dit vind ik redelijk raar aangezien je zou verwachten dat hij volledig zou werken of totaal niet zou werken?

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn of moet ik hem laten testen in een computerwinkel?

Alvast bedankt !

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:13
Kortsluiting?
Heb je je moederbord wel met risers gemonteerd?

Verwijderd

Topicstarter
heb mijn moederbord met risers gemonteerd. Denk ook dat het een kortsluiting is, toen ik direct erna controleerde wat het kon zijn, rook mijn usb-3.0 verbrand...

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:13
Moederbord misschien met teveel risers gemonteerd, zodat er nu zo'n metalen riser kortsluiting maakt op de onderkant van je bord?

Verwijderd

Topicstarter
de risers zijn het probleem niet denk ik. Er zijn 6 gaten in het moederbord, er zaten er al 2 en heb er 4 zelf ingezet. heb het net nog eens gecontroleerd.