XBO/PS4 als media center met NAS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Hallo,

Mogelijk is deze vraag al eens beantwoord, maar ik kan het nergens vinden :(

Mijn vraag:
Momenteel gebruik ik ene raspberry Pi om video's die op mijn Nas staan te bekijken.
Helaas is dit niet altijd stabiel.

Gezien ik gamen ook leuk vind, vroeg ik me af of een XBO/PS4 goede video speel mogelijkheid van Nas heeft, zodat ik RP kan ditchen en vervangen door console.
Ik zoek wel een stabiele oplossing (wil dat MrsT en kids het kunnen gebruiken zonder dat ik elke keer de boel moet lopen tweaken..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-10 10:18

silverball

De wagen voor moderne mensen

De PS4 ondersteund geen media servers, DLNA dus die valt al af ;-)
De XBOX one ondersteund momenteel alleen 60hz output , en is ook geen WMC extender, dus ik denk dat je beter voor een HTPC kan gaan. Met een beetje computer kan je ook gamen.

[ Voor 58% gewijzigd door silverball op 06-03-2014 18:29 ]

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Op dit moment zijn beiden hier bij mijn weten niet echt geschikt voor. Wellicht dat dat in de toekomst anders word.

@silverball. Met de update voor de X1 die gister vrijgegeven is is 50Hz ook prima ondersteunt :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
bedankt voor het antwoord, daar gaat mijn plan om een goede smoes te hebben om een nieuwe console te kopen ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-10 10:18

silverball

De wagen voor moderne mensen

Bouw je toch een knappe HTPC voor ong. dezelfde prijs >:)

[ Voor 5% gewijzigd door silverball op 06-03-2014 18:30 ]

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-10 21:02
PS4 heeft op dit moment nog geen DLNA ondersteuning, Sony heeft echter wel al gehint op toekomstige implementatie hiervan. Wanneer deze komt dat weet niemand, ze hebben wel al gehint op nieuwe features die aangekondigd worden midden maart, maar dat gaat volgens mij vooral om meer social features.

Misschien dat dit dus in de toekomst wel gaat werken, maar op dit moment is het nog geen goed excuus. ;)

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Pagina: 1