Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

MSI GE70 Gaming laptop maakt meer lawaai zodra ik 'm inplug

Pagina: 1
Acties:

• Justurion
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-05 20:51
Hallo,

Sinds een paar uur geleden kwam ik erachter dat zodra ik mijn laptop aansluit op de lader de laptop veel meer lawaai begint te maken, wat waarschijnlijk wijst op dat de fans harder gaan draaien. Nou heb ik persoonlijk het idee dat dit pas sinds een paar uur zo is want het is mij nooit eerder opgevallen. Ookal doe ik helemaal niks, sta ik gewoon op het bureaublad dan begint de laptop een vrij luid geluid af te geven als hij aan de stroom zit, zodra ik de kabel eruit haal is hij gelijk een stuk stiller.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan/een oplossing?

Alvast bedankt

SPECS:

Windows 8.1 Pro

I7 4700MQ

GTX765M

8GB RAM

Western Digital 750TB HD

• architok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
Ik ga er voor het gemak maar even van uit dat je Windows draait.

Je zal het waarschijnlijk in hoek van het energie beheer moeten zoeken, vaak zijn laptops zo ingesteld dat ze terug schakelen naar een lagere prestatie modus als de net adapter niet is aangesloten en zo dus minder energie verbruikt, als je de adapter dus wel aansluit zal de laptop naar een hogere prestatie modus schakelen en dus meer energie gaan verbruiken, waardoor de fans dus ook harder gaan draaien.

Het kan natuurlijk ook iets van een coin-mining virus zijn, dat om niet op te vallen alleen draait als je laptop aan de net spanning hangt.

succes!

• Justurion
architok schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 17:29:
Ik ga er voor het gemak maar even van uit dat je Windows draait.

Je zal het waarschijnlijk in hoek van het energie beheer moeten zoeken, vaak zijn laptops zo ingesteld dat ze terug schakelen naar een lagere prestatie modus als de net adapter niet is aangesloten en zo dus minder energie verbruikt, als je de adapter dus wel aansluit zal de laptop naar een hogere prestatie modus schakelen en dus meer energie gaan verbruiken, waardoor de fans dus ook harder gaan draaien.

Het kan natuurlijk ook iets van een coin-mining virus zijn, dat om niet op te vallen alleen draait als je laptop aan de net spanning hangt.

succes!
Hallo Artichok, Bedankt voor je reactie :) Zoiets met energiebeheer dacht ik ook al aan inderdaad. De laptop staat op ''gebalanceerd'', niet op hoge prestaties dus daarom vind ik het ook zo vreemd dat hij dan zoveel geluid begint te maken.

• architok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
Graag gedaan.

Ik ben zelf sinds XP geen Windows gebruiker meer, dus ik kan je helaas niet vertellen wat de verschillende energie standen precies inhouden(ik dacht dat je ook verschillende profielen in kon stellen voor wanneer je op de accu werkt of wanneer je aan de adapter hangt), maar ik denk dat hier snel genoeg iemand langs komt die daar wel verstand van heeft.

Verder is het misschien handig om te vertellen welk OS je precies draait.

• Justurion
architok schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 17:38:
Graag gedaan.

Ik ben zelf sinds XP geen Windows gebruiker meer, dus ik kan je helaas niet vertellen wat de verschillende energie standen precies inhouden(ik dacht dat je ook verschillende profielen in kon stellen voor wanneer je op de accu werkt of wanneer je aan de adapter hangt), maar ik denk dat hier snel genoeg iemand langs komt die daar wel verstand van heeft.

Verder is het misschien handig om te vertellen welk OS je precies draait.
Linux?

Ahja je hebt helemaal gelijk, bedankt voor de aanvulling!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:49

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb het kleine broertje (de GE60) en had vroeger dat hij idle echt warm werd (rond de 70°C was geen uitzondering). Bleek een nogal bekende fout in Windows Backup te zijn, die maakte heel de tijd processen aan die herstartten, je zag een hoog CPU gebruik maar geen proces dat de CPU in gebruik neemt.

Ik heb het destijds gefixt door de backup service uit te zetten. (http://superuser.com/ques...y-and-occupying-processor )
De kans is echter klein dat het om hetzelfde probleem gaat maar je weet maar nooit.

Wat is je idle CPU usage en wat zijn je temps?

Android developer & dürüm-liefhebber

• Justurion
Mavamaarten schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 17:43:
Ik heb het kleine broertje (de GE60) en had vroeger dat hij idle echt warm werd (rond de 70°C was geen uitzondering). Bleek een nogal bekende fout in Windows Backup te zijn, die maakte heel de tijd processen aan die herstartten, je zag een hoog CPU gebruik maar geen proces dat de CPU in gebruik neemt.

Ik heb het destijds gefixt door de backup service uit te zetten. (http://superuser.com/ques...y-and-occupying-processor )
De kans is echter klein dat het om hetzelfde probleem gaat maar je weet maar nooit.

Wat is je idle CPU usage en wat zijn je temps?
Hallo Mavamaarten, bedankt voor je reactie.

Deze fout had ik een week geleden toen ik mijn laptop binnenkreeg, processor zat bij mij continu op 100% zonder enige reden, toen ik windows 8.1 eropnieuw op had gezet was het probleem gelukkig verholpen:D

Idle cpu usage is Max. 12% en idle is hij 25%.

In ieder geval bedankt voor je reactie, alle beetjes helpen.
Pagina: 1