Game/Entertainment (mini)Desktop vs Steambox

Pagina: 1
Acties:

• sven240
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-12-2025
Na het één en ander gelezen te hebben probeer ik nu even af te wegen wat te kopen ter vervanging van mijn PS3. Deze gebruik ik voornamelijk voor Netflix/Youtube/multimedia server en uiteraard gamen.

De steambox lijkt me een mooi product maar heeft nog veel onduidelijkheid over eventuele release date en of het verder fijn werkt.

Aan de andere kant heb ik de overweging gemaakt om zelf een mini pc samen te stellen die als NAS en game/multimedia platform gaat dienen. Dit i.c.m. 2 ps3 of XBOX360 controllers

Nu loop ik er tegenaan dat ze beide voordelen hebben, maar dat steambox nieuw is dus naar alle waarschijnlijkheid vrij gelimiteerd is, naar wat ik heb gelezen.

Graag jullie mening/advies. :)

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-04 12:36

amas

Law of Nature: Chaos

In principe kun je van elke PC een steambox maken. Het voordeel van een 'echte' steambox is het formaat en dat hij al voor je in elkaar is gezet. Je kunt echter net zo goed zelf een PC samenstellen en deze in een kleine behuizing stoppen.

Ok je krijgt het niet zo klein als de Piston :+ , maar je kunt een heel eind komen met een ITX behuizing.

[ Voor 37% gewijzigd door amas op 06-03-2014 17:56 ]

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.