Toon posts:

No Signal met Asus GTX550 Ti

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Eergisteren wilde ik een serie kijken op mijn tv. Ik heb mijn pc aan mijn tv verbonden met een hdmi kabel (iets wat ik vaker zonder problemen heb gedaan) en 5 minuten hierna viel mijn pc plots uit om vervolgens weer op te starten. Ik kreeg op de monitor van mijn pc de melding no signal. Ook op mijn tv verscheen geen beeld.
Ik heb alle kabels gecontroleerd en de videokaart zit ook goed in de aansluiting. Toch krijg ik steeds de melding No Signal. Ik heb een oude videokaart in mijn pc gedaan en die doet het wel.

Wat is er mis gegaan? En is dit op te lossen?
Mijn videokaart is een Asus GTX550 Ti

edit: De fans spinnen overigens gewoon.

Thanks voor de hulp!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2014 15:40 ]

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:29

thorgal21

Forum Noob

Heb je een andere computer waar je de GTX550 in kan stoppen? Dan weet je meteen of het aan de videokaart ligt of aan iets anders.

Verwijderd

Topicstarter
Nee daar past hij niet in helaas. Ik denk dat het wel aan de kaart ligt omdat mijn pc wel draait met een andere kaart.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:46
Ik denk dan dat de videokaart inderdaad kapot is. Je kan een RMA aanvragen bij ASUS als er nog garantie op zit.

[ Voor 38% gewijzigd door Jumpman op 06-03-2014 15:43 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Topicstarter
Valt daar nog iets aan te maken of is dat een verloren zaak?

Denk dat de garantie er af is. Heb em tweede hands gekocht via tweakers.

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:23
Ik zou eerst eens kijken of je iemand in de buurt hebt waar je hem even kunt testen om uit te sluiten dat hij daadwerkelijk kapot is.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Dan moet ik een plek gaan zoeken waar ik de kaart kan laten testen.
Zijn er computerwinkels waar ze bereid zouden zijn om dit te doen?

• debruijnsteven
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-02 08:22
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een msi gtx770. Hdmi werkte gewoon, en nadat me pc een x was uitgevallen had ik ook no signal. De Vga van mn videokaart deed het bij mij nog wel. Ik had hem net twee weken dus had nog garatie. Teruggestuurd naar leverancier afuture, deze heeft hem getest en was inderdaad gewoon egt kapot. Heb toen een nieuwe gekregen. Als ik je verhaal zo lees lijkt het erg op wat ik ook had..

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:01:
Bedankt voor de reacties!

Dan moet ik een plek gaan zoeken waar ik de kaart kan laten testen.
Zijn er computerwinkels waar ze bereid zouden zijn om dit te doen?
je zou even kunnen bellen met een paar zaken. Als je van te voren kijkt wat voor videokaarten ze op voorraad hebben en de prijzen, zou je kunnen afspreken dat ze de kaart even testen, mocht die daadwerkelijk niet functioneel meer zijn kan je daar gelijk een vervanger kopen.
Op die manier is de winkel misschien wat sneller bereid de test uit te voeren.

Een soort win-win situatie

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een winkel gevonden waar ik dalijk even langs ga om de kaart te laten testen.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ook in de winkel kwam er geen signaal uit de kaart.
Kan ik verder nog iets proberen?

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-01 18:03
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:01:
Helaas, ook in de winkel kwam er geen signaal uit de kaart.
Kan ik verder nog iets proberen?
ja zoals hier boven alle aansluitingen geprobeerd? ,
zo ja dan is hij dus kapot en zolang je geen factures etc. heb kun je volgens mij geen rma aanvragen

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-01 17:41
glydoscoop schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:12:
[...]

ja zoals hier boven alle aansluitingen geprobeerd? ,
zo ja dan is hij dus kapot en zolang je geen factures etc. heb kun je volgens mij geen rma aanvragen
hoeft niet persee.. zolang er een bewijs van aankoop is met datum. Als je hem bestelt hebt is er ook een online factuur of een aankoopgeschiedenis

[ Voor 10% gewijzigd door MrFax op 07-03-2014 16:37 ]

That's it, I'm done.

Verwijderd

Topicstarter
MrFax schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:37:
[...]

hoeft niet persee.. zolang er een bewijs van aankoop is met datum. Als je hem bestelt hebt is er ook een online factuur of een aankoopgeschiedenis
Maar ik neem aan dat dit alleen kan als de garantieperiode nog niet verstreken is. Deze is namelijk al een jaar verstreken.
Pagina: 1