Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Ik ben al een geruime tijd in het bezit van een HTC Radar met Windows 7(7.8 na de update). Ik vind het in principe een geweldig systeem en wil zeker ook verder met windows nu het vooral als je windows 8 thuis gebruikt en in het bezit bent van een Xbox lekker makkelijk werkt. Dit omdat de Xbox het tegel systeem al had voordat windows phone en windows 8 kwamen. Hierdoor wil ik ook graag weer een windows toestel.

Er is echter een probleem waardoor ik huiverig ben in de selectie van het toestel. Deze HTC Radar heb ik namelijk pas een jaar of 2,5 en dat is nog best wel jong ook al gaat de technologie lekker hard. Microsoft en ook HTC zijn beiden zo lief om de oudere Windows toestellen te laten vallen als een baksteen. Inmiddels is mijn HTC Radar nog maar voor een kleine 40-50% op normale wijze bruikbaar. Ondersteuning voor Social Media is voor 80% weggevallen, gebruik maken van data verbinding is sinds een tijdje problematisch geworden en dan nog maar te beginnen over inloggen met WiFi op sommige routers. Apps krijgen geen updates meer net als Windows 7.8 zelf. Naast problemen met apps en functies in de OS zelf zijn er ook problemen met de software/hardware verhouding ontstaan. Ik weet nooit of mijn telefoon is opgeladen want de batterij functie werkt niet meer door WP 7.8 (al contact over gehad met HTC), bellen wordt soms zonder reden door mijn toestel onderbroken en berichten komen soms niet eens aan. Zodra het toestel aan de lader ligt draint de batterij aldus de software leeg en valt het toestel uit, mocht de batterij indicatie overdag zeggen dat hij leeg is krijg ik het toestel ook niet 1.2.3 aan.

Nu rest mijn vraag wat is er aan te raden? Ik heb het één en ander gelezen over toestellen en ben op de hoogte van de vele meningen/reviews dat de Nokia Lumia toestellen toppie zijn maar dan hebben we weer de gedoemde toekomst van Nokia. Lees hier: reviews: Nokia Lumia 925: klem tussen toekomst en verleden

De lumia 925 en 1020 zijn er beiden al dus rest er (naar vermoeden) nog maar 1 toestel en dan kapt Nokia ermee. Voor HTC ben ik een beetje huiverig geworden door mijn huidige ervaring. Nu ik niet weet aan wie ik mijn huidige ervaring vooral moet wijten (HTC vanwege oude hardware of Microsoft vanwege het laten vallen van de OS).

Ik ben compleet onbekend met HUAWEI en kan er ook niet echt dusdanig veel info vinden om een goede conclusie te trekken. Budget is niet echt een probleem, ik wil een toestel dat minstens 3 jaar mee kan.

Ik hoop genoeg informatie te hebben gegeven en anders gewoon laten merken! Alvast dank voor de hulp!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-11 02:08

eagle00789

Est. November 2005

Misschien handig om eens een paar specificaties te noemen wat het toestel moet hebben samen met een paar van je eigen wensen die je hebt voor het toestel

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:08
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:03:
[...]maar dan hebben we weer de gedoemde toekomst van Nokia. [...] De lumia 925 en 1020 zijn er beiden al dus rest er (naar vermoeden) nog maar 1 toestel en dan kapt Nokia ermee. [...]
Ze kappen er niet mee, maar de verantwoordelijke afdeling van Nokia gaat verder onder Microsoft. Zelfde mensen dus alleen nu onder vlag van het bedrijf dat ook de software maakt. Lijkt mij alleen maar positief IMO en Microsoft zal wel de laatste zijn die ondersteuning van Windows Phone laat vallen.

[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 06-03-2014 13:38 ]

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
Ikzelf zit ook met een 'oudje' (Lumia 800) maar ik wacht tot de volgende generatie. WP 8.1 komt binnenkort uit en het lijkt erop dat dit een super mooie update wordt die vrijwel alle pijnpunten aanpakt.

Je weet dan vrijwel zeker dat er een nieuwe generatie WPhones aankomt, waarschijnlijk deze zomer. Dan heb je ook hardware die de nieuwe mogelijkheden ondersteunt. Dan kan ik ofwel één van deze phones kiezen of een hele goedkope van de vorige generatie.

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:41
SeamusXanthus schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:58:
Ikzelf zit ook met een 'oudje' (Lumia 800) maar ik wacht tot de volgende generatie. WP 8.1 komt binnenkort uit en het lijkt erop dat dit een super mooie update wordt die vrijwel alle pijnpunten aanpakt.
Die update komt toch ook voor de oudere telefoons met windows 8?
SeamusXanthus schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:58:
Je weet dan vrijwel zeker dat er een nieuwe generatie WPhones aankomt, waarschijnlijk deze zomer. Dan heb je ook hardware die de nieuwe mogelijkheden ondersteunt. Dan kan ik ofwel één van deze phones kiezen of een hele goedkope van de vorige generatie.
Maar verder… Ik zitin het zelfde schuitje, ik heb ook een 800 een maand ofzo na de release gekocht… hij bevalt prima maar ik ben toch stiekem toe aan een nieuwe. Ik ben er echt super tevreden mee…
Ik wil onderhand een nieuwe telefoon, ik wil niet de 15 of 13 honderd want die zijn toch echt te groot.
1020 heeft een mooie camera maar ik maak niet erg veel foto’s en de vakantie foto’s van mijn 800 zijn prima. Dus hoef ik die dure camera niet. Kom ik dan uit op de 925 Ik zou hem nu kunnen halen maar ik vraag me ook af wanneer de nieuwe generatie komt.

@HonorguyXNL
De kans dat MS de 925 laat vallen is komende jaren niet erg groot. MS neemt gewoon de nokia's over. De lumia 800 is nu bijna 2,5 jaar oud. De 925 is nu paweg een half jaar oud als je dat aanhoud zou je de 925 nog makkelijk zonder problemen 2 jaar kunnen gebruiken maar waarschijnlijk ook wel langer.
Het artikel is op zich goed maar focust zich toch iets teveel op het feit dat Nokia (mogelijk) verdwijnt Nokia heeft juist een goede naam ik zou die niet zomaar wegdoen… Er is daar nog geen bevestiging over, wat het dichtste in de buurt komt is dan de CEO heeft gezegd dat mogelijk in de toekomst (over 10 jaar) verdwijnt.
Daarnaast begrijp ik dat je huidige telefoon al erg brak is je zou kunnen wachten op de nieuwe generatie en dan de oude goedkoop kopen of meteen de nieuwe zoals SeamusXanthus zegt maar ik zou onderhand met zo’n telefoon al compleet doorgedraaid zijn…
Als ik in jouw schoenen stond had ik onderhand al wel de 925 gekocht, tenzij je de camera belangrijk vind dan de 1020. Maargoed je moet zelf beslissen of het die 340 euro’s waard is…
Je kunt natuurlijk als je wacht op de nieuwe generatie een goedkope 520 van 120 of zelfs een 2de handse telefoon kopen zodat je een goede werkende telefoon hebt en dan binnenkort kunt overstappen naar het nieuwste model….

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:27
Nou is het natuurlijk wel zo dat Microsoft bezig was met de overstap van Windows CE naar Windows NT als kernel voor Windows Phone en dat Windows Phone 7 eigenlijk niet meer dan een zoethoudertje was omdat die overstap niet snel genoeg ging. Daarom is de support voor WP7 relatief sneller gestopt. De support van WP8 zal nog wel langer lopen denk ik.

Ook ik zou zeggen koop nu voor weinig een 520 en wacht op de nieuwe 8.1 toestellen. Of koop bijvoorbeeld een HTC 8x, die heb je ook al voor 200 euro ofzo en die werken uitstekend! De nieuwe 8.1 toestellen zullen zeker in het begin voor volle prijs over de toonbank gaan, is het je dat waard als je voor weinig een 925 of 8x kan kopen?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-11 20:35
Alle Windows Phone 8 toestellen krijgen een upgrade naar 8.1. Dus dat hoeft geen reden te zijn om de aanschaf uit te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Oké het Nokia gedeelte is dan in ieder geval een stuk duidelijker geworden, daar waar ik alleen tot nu toe zag dat Nokia zelf ging verdwijnen. Mocht MS zelf het doorzetten dan is dit inderdaad alleen maar voordelig.

Overigens wat ik ook veel lees is de WP8 naar 8.1, naar mijn weten was het idee van MS al om hetzelfde te doen als wat ze deden bij WP7 een flinke update die uiteindelijk toen het WP7.8 Maakte en dan straks met de WP8 toestellen WP8.1

Aangezien de verwachting is dat dus in de zomer er een nieuwe generatie op zal staan is het verstandig om dan even te wachten, dit zal natuurlijk ook effect gaan hebben op de huidige generatie toestellen in prijs.

Voor verdere specs en doeleinden kan ik simpel zeggen dat ik een basisgebruiker ben. Gewoon lekker social media, wat nieuws apps en af en toe zo'n WP game. Echt veel doe ik er niet mee, daarnaast maak ik wel flink gebruik van Office 365 op moment en is de reader pdf bestandjes ook erg fijn. Aangezien ik rechten studeer moet ik soms grote documenten openen op mijn telefoon als ik geen laptop bij me heb. Momenteel heeft de HTC Radar daar zo nu en dan flink moeite mee en loopt half vast voor een tijdje. Dus een snelle CPU met redelijk wat RAM is wel zo fijn :)

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Als ik jou was, zou ik idd nu een 925 kopen, die is inmiddels heel betaalbaar, en biedt dus veel telefoon voor je geld.
Vooral aangezien je Radar toch wel bijna dood is. want de problemen, die jij beschrijft, liggen heus niet allemaal aan de oude WP-versie. Mijn man heeft een Radar gebruikt voor zijn werk en 't is zeker niet de snelste telefoon, maar hij heeft er nooit problemen mee gehad en zelfs onze een jaar oudere Trophy (WP7.5) die we laatst hebben uitgeleend aan een vriend, wiens eigen toestel ter reparatie opgestuurd werd, heeft ook nu nog steeds geen enkel probleem met WiFi en 3G.

Hoewel we dus goede ervaringen hebben met HTC (Trophy, Radar en Titan), hebben we inmiddels alleen WP-Nokia's, HTC kan imo niet op tegen de vele extra's, die Nokia toestellen bieden.

Verwijderd

Topicstarter
Marly schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 02:52:
Vooral aangezien je Radar toch wel bijna dood is. want de problemen, die jij beschrijft, liggen heus niet allemaal aan de oude WP-versie.
Ik wijt ook niet alles aan de WP-versie al is een overgroot deel wel sinds die update ontstaan. Wat ik van HTC al snel merkte is dat het vooral ging om niet langer ondersteunde hardware. Bij de eerste problemen liet ik het toestel repareren en hadden ze het nodige vervangen, helaas mocht dat niet baten toentertijd. Na de update kwam hetzelfde verhaal terug.

Maar goed ik merk dat Nokia nog een mooie speler is, wel benieuwd wat deze zomer zal brengen voor WP8.1

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

triesvan schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:15:
Alle Windows Phone 8 toestellen krijgen een upgrade naar 8.1. Dus dat hoeft geen reden te zijn om de aanschaf uit te stellen.
Maar wel in overweging van nieuwe features op de WP8.1

Zo kan je straks apps installeren op de SD card, een telefoon met intern geheugen én SDslot heeft dus al meer baat bij deze update dan de huidige Nokia serie (nu krijg je die niet zo snel vol, maar incl muziek gaat het best hard - zeker op de 8/16GB modellen).

De W1 van Huawei heeft bv weinig opslag, maar kan in combinatie met de SD-installatie wel aardig stukje verder dan de oude 4/8GB nokia modellen (die dan gewoon 'vol' zitten). Andere kant heeft W1 dan weer 512MB geheugen en lagere resolutie, al heb ik daar weer weinig van gemerkt.

En dan nog niet te gaan spreken over de update-voortgang van toestellen. Het hangt weer bij MS, dan weer bij je provider, dan weer fabrikant, het is elke keer maar afwachten of je uberhaubt updates krijgt (mijn W1 heeft GDR3 nog steeds niet).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1