Waar irriteer je je aan/wat mis je bij je huidige hoster?

Pagina: 1
Acties:
  • 954 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertW
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-10 19:07
Graag zou ik van jullie willen weten waar je je aan irriteert, en/of wat je mist bij je huidige hosting provider/domein boer.

Zelf irriteer ik me altijd aan de drukke, ouderwetse of lelijke websites die zo ongeveer elk hosting bedrijf heeft (nooit eens een keer echt duidelijk!), ook de onoverzichtelijke control panels (of gebrek aan) helpen niet mee... Volgens mij moet dat beter kunnen 8)

Zijn er bijvoorbeeld ook dingen die je verwacht te kunnen doen in je control panel, maar dit helemaal niet kan? Zoek je een dienst die je nergens kunt vinden? Of vind je bepaalde informatie altijd lastig te vinden?

Ik vraag dit natuurlijk niet voor niets, want ik wil er graag iets aan doen. Ook mijn eigen website valt namelijk in bovenstaande categorie, dus de vragen zijn natuurlijk wel een beetje in mijn eigen belang :)

Om een beetje onderscheidend te zijn in de drukke wereld van webhosting is lastig, maar ik geloof wel dat dit te doen is. En ik hoop natuurlijk dat jullie me hierbij kunnen en willen helpen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:44
Wat voor mij het belangrijkste is bij een hoster, is het controle paneel van de hosting zelf. Ik ben een enorme fan van Plesk (Parallels Plesk Panel 11.5). Een recente en nieuwe versie van een controle paneel, vind ik dus erg belangrijk.

Ik kom redelijk vaak hosts tegen waar nog een Plesk versie uit 2007 staat. En eerlijk gezegd ben ik ook niet enorm gecharmeerd van CPanel en Direct Admin, qua gebruiksvriendelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:32
Wat mij betreft zou 90% van de hostingwereld per direct de diensten mogen staken. Er zitten teveel rotte appels tussen. (Lees alle 'zolderkamerhosters')

Plesk vind ik echt een hel. CPanel is al beter maar blijf toch bij DirectAdmin. Ook al erger ik me mateloos aan de ouderwetse skin. (De website en communicatie van DA zelf is ook hilarisch :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Geen van de reguliere admin panels vind ik nou echt heel fantastisch, maar ik kan er mee uit de voeten. Er moet worden voldaan aan de technische specificaties en daarnaast is voor mij betrouwbaarheid het aller belangrijkste. En daarmee bedoel ik niet alleen de uptime, maar juist de organisatie die erachter zit. Is de organisatie kundig? Denkt het met me mee, of ben ik slechts een nummertje? Hoe snel wordt er gerangeerd op indecenten?

Ik heb twee hosting accounts. Eén bij Versio en een VPS account bij Bizway. In beiden gevallen is de snelheid en stabiliteit voor zover ik weet wel in orde. Duidelijk is dat Versio de winst moet pakken op massa, er is totaal geen oog voor mij als individuele klant met individuele wensen. Dit is een totaal ander verhaal bij Bizway. Op zich niet gek, m'n account bij Versio kost een paar biertjes per jaar, Bizway kost gewoon goed geld.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertW
iMick schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:49:
Wat voor mij het belangrijkste is bij een hoster, is het controle paneel van de hosting zelf. Ik ben een enorme fan van Plesk (Parallels Plesk Panel 11.5). Een recente en nieuwe versie van een controle paneel, vind ik dus erg belangrijk.

Ik kom redelijk vaak hosts tegen waar nog een Plesk versie uit 2007 staat. En eerlijk gezegd ben ik ook niet enorm gecharmeerd van CPanel en Direct Admin, qua gebruiksvriendelijkheid.
Een bestaand control panel is voor mij geen optie omdat ik alles wil combineren (support/administratie/hosting settings/domeinregistratie), dus het wordt sowieso maatwerk. Zou het jou tegenhouden als ik geen control panel heb met een bekende naam, maar juist een erg gebruiksvriendelijk alles-in-1 control panel?
Miyamoto schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:13:
[...] Plesk vind ik echt een hel. CPanel is al beter maar blijf toch bij DirectAdmin. Ook al erger ik me mateloos aan de ouderwetse skin. (De website en communicatie van DA zelf is ook hilarisch :+)
Wat zou hier volgens jou in verbeterd kunnen worden dan? :) Dat het allemaal niet ideaal is dat wist ik al, vandaar ook mijn vraag ;)
Datafeest schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:20:
Geen van de reguliere admin panels vind ik nou echt heel fantastisch, maar ik kan er mee uit de voeten. Er moet worden voldaan aan de technische specificaties en daarnaast is voor mij betrouwbaarheid het aller belangrijkste. En daarmee bedoel ik niet alleen de uptime, maar juist de organisatie die erachter zit. Is de organisatie kundig? Denkt het met me mee, of ben ik slechts een nummertje? Hoe snel wordt er gerangeerd op indecenten?
Wat zou een admin panel voor jou juist wel helemaal fantastisch maken dan? :) Zijn er dingen die je mist? Werkt het niet? (nog belangrijker, wat werkt er niet?)

Qua organisatie ben ik het met je eens, you get what you pay for :) Niet alleen qua uptime!

[ Voor 61% gewijzigd door GertW op 06-03-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertW
Misschien nog een goede vraag, wat vinden jullie juist wel goed aan je huidige hosting provider/domein boer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancoo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-10-2021
Denk dat als je eigen admin panel wilt, je er goed aan doet om demo beschikbaar te stellen, zodat mensen kunnen inschatten of het hen wat lijkt. Voor mij zou geen probleem zijn als maar goed genoeg werkt.

Wat me frustreerde was provider waar niet alle dns instellingen kon wijzigen, alleen 1 A-Record dus niet subdomeinen anders instellen.

En hosters die smijten met opslagruimte en dataverkeer, waar je vervolgens dan maar 1 domein op mag plaatsen. Maak dan ook kleinere pakketten.

Aan me huidige vind ik de prijs groot pluspunt. Is ook budget hoster, maar draaid niet echt wat belangrijks op. Dus goed zat. Uptime is goed en site is vlot. En 2 domeinen op goedkoopste pakket van hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-10 13:38
Ik ben juist weggegaan bij mijn huidige provider omdat ze langzaam de boel aan het dicht timmeren waren. Scripts die niet meer werkten, poorten gesloten op de server etc.

Tevens was de admin panel maar zeer beperkt en werkte maar half. Meerdere domeinen moesten per .htaccess geconfigureerd worden, DNS instellingen werkten maar half.
Ben dus overgestapt op een VPS voor met meer vrijheid. Kost me in totaal wel het dubbele, maar dan heb ik wel meer mogelijkheden.

Als je een eigen adminpanel maakt....zorg er dan wel voor dat het overzichtelijk is en dat functies die je in Plesk en cpanel vindt minimaal aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Geef mij maar een control panel zoals TransIP, makkelijk en overzichtelijk. Beter dan al die standaard meuk.

Gebruik zelf Webmin/Usermin, de interface is geschreven in het jaar kruik maar het werkt opzich best goed.

[ Voor 33% gewijzigd door Megamind op 09-03-2014 05:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
Ik erger me aan mensen die zich ergens aan irriteren, maar dat is natuurlijk off topic :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:32
Dit topic heeft niet echt discussiewaarde, behalve dat iedereen hier z'n ding gaat opnoemen. Dan wordt het meer een opsomtopic.

Daarnaast is het niet de bedoeling dat we op GoT een stukje onderzoek gaan doen voor het bedrijf van TS. Normaliter doe je zoiets al op voorhand.
TS kan gewoon de vragen aan z'n huidige klantenbestand sturen, GoT is ook geen grote publieke 'enquete'.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.