[Win8.1] HDMI=primair beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb de volgende twee schermen aangesloten op m'n pc:
  • BenQ xl2411t via DVI
  • Sony Bravia LCD TV via HDMI
Alleen nu heb ik het volgende probleem als ik de HDMI kabel aansluit op mijn PC:
De windows knop + P geeft dan aan dat mijn TV het 'computerscherm' is en mijn BenQ monitor wordt het tweede scherm.

In het Nvidia configuratiescherm, worden de beeldschermen als volgt weergegeven:
  • Benq monitor krijgt het nummer 2, maar heeft het 'sterretje' van primair beeldscherm
  • Sony TV, krijgt nummer 1
Dit lijkt misschien niet z'n probleem, maar als ik de computer opstart, met de Sony TV uitgeschakeld en alleen de BenQ gebruik, krijg ik tijdens het booten wel beeld op mijn BenQ, maar als ik vervolgens in Windows kom, gaat het beeldscherm op zwart (aangezien hij de TV als primair beeldscherm ziet). Als ik de TV dan even aanzet, krijg ik vervolgens gelijk beeld op mijn BenQ, of ik moet de hdmi even loskoppelen.

Op dit moment kan ik de hdmi kabel dus niet aangesloten houden, aangezien ik tijdens elke boot geen beeld heb op mijn Benq. Op internet kom je het probleem wel vaker tegen, maar geen oplossingen. Het geen wat ik tegenkom is dat HDMI door windows wordt voorgetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd