Ibood fails (x2)

Pagina: 1
Acties:
  • 890 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-01-2022
slechte ervaring met Ibood die wel een vermelding waard is, me dunkt

Op 27 februari 2014 koop ik tijdens de hunt een Ibood Box, er wordt €105,90 van mijn rekening afgeschreven. Vervolgens krijg ik een email dat ik een Vogel's LCD/Plasma Wandsteun 26-37 inch zou besteld hebben ter waarde van €33,90.

Ik neem contact met de klantendienst en krijg onderstaande reactie :
Wij vinden het spijtig te vernemen dat u een geheel ander product heeft ontvangen dan besteld.
Helaas kunnen wij uw desondanks niet het iBOOD Box aanbieden.

Hierbij willen wij u verzoeken uw bestelling te annuleren via uw mijn iBOOD account.
Het totale aankoopbedrag zal binnen 5 á 10 werkdagen op uw rekening staat.
Ten eerste vind ik dit al slechte service, Ibood gaat duidelijk in de fout maar het is aan de klant zelf om hun fout recht te zetten. Een commerciele geste van hun kant was natuurlijk de box gewoon te leveren, was simpeler geweest en was ik ook tevreden geweest.

Ik beslis dan maar de bestelling zelf te annuleren want ik heb geen zin de niet gevraagde wandsteun te ontvangen en te moeten terug sturen. Na annulatie van de bestelling mail ik hen ook nog onderstaande :
Geachte Ibood

Ik heb de bestelling geannuleerd.

Gelieve er voor te zorgen dat u me het juiste bedrag terug stort (ttz €105,90) en niet het bedrag van de wandsteun!!

Ik wens te benadrukken dat dit slechte service is van Ibood, jullie maken de fout en klant moet het zelf rechtzetten en dan nog hopen dat hij het juiste bedrag ooit terug krijgt.

Mvg,
Xenne
vandaag de terugbetaling ontvangen, u had het natuurlijk al zien aankomen
SILVER OCEAN BV CONTACTWEG 159-2 0000 014 BJ AMSTERDAM + 33,90 EUR
ze betalen mij het bedrag van de wandsteun terug in plaats van de betaalde bedrag voor de box.

Deze dubbele fout kost me dus €72, en dat is zuur

Heb terug contact genomen met Ibood... maar of ik dat geld nog terugzie ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:04
Oké

Waarom zou je dat geld niet terug zien? Ibood is geen malafide bedrijf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik denk meer dat dit er even uit moest, even de frustratie van je afschrijven.

En ja ik vind dit ook slordig, ze negeren dus gewoon de klant, ondanks de email.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-01-2022
ik hou je in ieder geval op de hoogte... maar begin zo'n beetje mijn vertrouwen te verliezen. als je als bedrijf een fout maakt zorg je er toch voor dat deze recht gezet wordt ipv opnieuw in de fout te gaan bij de terugbetaling? ik kan natuurlijk bewijzen dat ik €105,90 betaalde, dus in principe zie ik dat geld ooit nog wel terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

xenne schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:50:
ik hou je in ieder geval op de hoogte... maar begin zo'n beetje mijn vertrouwen te verliezen. als je als bedrijf een fout maakt zorg je er toch voor dat deze recht gezet wordt ipv opnieuw in de fout te gaan bij de terugbetaling? ik kan natuurlijk bewijzen dat ik €105,90 betaalde, dus in principe zie ik dat geld ooit nog wel terug
Foutjes gebeuren, vervelend, maar dat komt echt wel goed. Het gaat echt niet sneller om hier een rant te typen.

Dat je de box niet krijgt is simpelweg omdat die er niet is...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-10 15:00
Dan zou het ze toch staan om een fout die ze zelf veroorzaakt hebben net iets beter op te lossen dan op deze manier. Als ze er wat meer aandacht aan besteden en direct het juiste bedrag terug gestort hadden dan was het fatsoenlijk opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsR
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-08 16:55
Probleem is dat iBood geen bedrijf is van fatsoen, dit kan je ook wel redelijk op je klompen aanvoelen bij dagaanbieding websites. De marges zijn ook niet zo hoog volgens mij, dus minder klantenservice.

In ieder geval heb ik al redelijk wat service en garantie procedures achter de rug bij ibood en dit komt wel goed, alleen niet zo heel erg snel. Je zal alleen geen box krijgen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MathijsR op 06-03-2014 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Rustig weer achteraan gaan aangezien dit een administratieve fout is. Zeker als jij kan aantonen dat jij een IBood box heb besteld ter waarde van 100+ euro en geen wandsteun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je wil die wandsteun toch niet hebben? Dan is het toch logisch dat ze het bedrag van die wandsteun terugstorten, en gewoon die box leveren zoals bedoeld? Zo interpreteer ik je bericht in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:15
Klantenservice is inderdaad niet het sterkste punt van iBOOD.
Heb bij een voorgaande hunt iets soortgelijks meegemaakt.
Zat een defect product in m'n box waarna via e-mail was afgesproken dat ik na het terugsturen van de box een nieuwe zou ontvangen.
± 2 weken later was het bedrag opeens teruggestort i.p.v. dat ik een nieuwe box opgestuurd kreeg.
Toen nog maar een mail de deur uitgedaan met daarop als antwoord:

"Beste heer ******,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Onze welgemeende excuses voor deze verwarring.

Helaas waren wij niet in de gelegenheid om een nieuwe box in elkaar te zetten, onze welgemeende excuses dat wij u dit niet hebben vermeldt.

Wij zijn hierdoor overgegaan tot het annuleren van de bestelling., waarbij u het totale aankoopbedrag heeft ontvangen.

Wij gaan er van uit u op dit moment voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u verder nog vragen of opmerkingen hebben met betrekking tot dit onderwerp dan adviseren wij u te reageren op dit bericht (voor een snellere afhandeling).

Met vriendelijke groet,

iBOOD Customer Service"

Dit soort berichten zie je wel vaker langskomen over iBOOD.
Dat geld zie je wel terug, je kunt immers aantonen dat er 105 euro van je rekening is afgeschreven, het is alleen jammer dat je er zo erg achteraan moet gaan.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Fouten worden gemaakt en moeten gecorrigeerd worden. Echter, het Shopping Forum is niet bedoeld om frustraties van je af te schrijven, gewoon contact opnemen en ze de kans geven de fout te herstellen. Mocht dat niet goed gaan, dan kan je een topic openen, maar ook dan met een informatieve titel en niet als rant geschreven. Deze gaat op slot.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.