Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• GroundBreaking
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:19
Beste mede tweakers,

Ik heb ongeveer een jaar geleden een aantal van deze telefoons gekocht. 1tje zelf uit china gehaald, daarna via etotalk laten komen. Zolang je geen spelletjes fanaat bent, maar wel heel veel belt zijn ze fantastisch.

Nu is er met 1tje echter een probleem, hij speelt alle filmpjes langzaam af, zeg maar 1/4de van de snelheid, ook het geluid. Op de vraag maar welke formats dan? Nou alle. Zelfs filmpjes opgenomen met de telefoon zelf hebben het probleem.

Ook youtube, app of in browser, speelt langzaam, zowel de reclames als de filmpjes.

Hij draait op de etotalk mod rom V5. Is android 4.2.2.

Zoals jullie zullen begrijpen, heb ik niet z'n zin in een factory reset, of het opnieuw flashen.

Iemand enig idee wat ik hier aan zou kunnen doen?

[ Voor 17% gewijzigd door GroundBreaking op 06-03-2014 11:15 ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:51
is het probleem spontaan begonnen, of al vanaf het "begin"?
Verder neem ik aan dat etotalk mod rom V5 een custom rom is? had je het probleem ook met de stock rom?

daarnaast zit er niet veel anders op dan een reset en als dat neit werkt een andere rom flashen.
Als je toestel geroot is kan je eenvoudig een backup maken en later terug zetten

Strava

• GroundBreaking
Prulleman schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:53:
is het probleem spontaan begonnen, of al vanaf het "begin"?
Verder neem ik aan dat etotalk mod rom V5 een custom rom is? had je het probleem ook met de stock rom?

daarnaast zit er niet veel anders op dan een reset en als dat neit werkt een andere rom flashen.
Als je toestel geroot is kan je eenvoudig een backup maken en later terug zetten
Is inderdaad custom, maar op deze heb ik hem zo gekregen;). Maar is naar mijn weten spontaan. Heeft het heel lang gedaan gewoon gedaan. Is nu denk ik een week zo.

Ja heb geen ervaring, want zelf altijd alleen met men telefoon gerotzooid als er niks belangrijks opstond dus nooit back-ups gemaakt. Maar hoor altijd dat goeie back-up maken wel lastig is, zelfs als ie geroot is, dikke kans dat er toch iets ontbreekt. Maar heb nog exact de zelfde telefoon over, dus kan misschien wel de back-up daarop laden bedenk ik me nu.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:51
GroundBreaking schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:03:
[...]

Is inderdaad custom, maar op deze heb ik hem zo gekregen;). Maar is naar mijn weten spontaan. Heeft het heel lang gedaan gewoon gedaan. Is nu denk ik een week zo.

Ja heb geen ervaring, want zelf altijd alleen met men telefoon gerotzooid als er niks belangrijks opstond dus nooit back-ups gemaakt. Maar hoor altijd dat goeie back-up maken wel lastig is, zelfs als ie geroot is, dikke kans dat er toch iets ontbreekt. Maar heb nog exact de zelfde telefoon over, dus kan misschien wel de back-up daarop laden bedenk ik me nu.
toevallig een bepaalde mediaplayer app geinstalleerd (die wellicht wat doet met codecs)? Echt spontaan zal het zelden zijn..

Strava

• GroundBreaking
Prulleman schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:39:
[...]

toevallig een bepaalde mediaplayer app geinstalleerd (die wellicht wat doet met codecs)? Echt spontaan zal het zelden zijn..
Inderdaad, maar ik kan dus echt niks bedenken.
Een idee, hoe ik dat zou kunnen oplossen? Zou een nieuwe speler, en/met codecs probleem oplossen?

[ Voor 7% gewijzigd door GroundBreaking op 06-03-2014 13:40 ]