Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

help onze dochter met een beperking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wie kan ons helpen

op school bij danielle zijn ze bezig met lezen.
nu is het geval dat er werkbladen ingesked moeten worden dat is het probleem niet.
maar nu is het probleem dat dat op het ingeskend woorden moeten worden ingevuld.
ik heb dat geprobeerd in windows word dan is er niets te veranderen
wie heeft daar een oplossing voor

met vriendelijke groet een bezorgde papa

[mbr]Even ter verduidelijking:

De topicstarter zoekt voor zijn gehandicapte dochtertje (beperking in fijne motoriek, waardoor schrijven lastig is) een oplossing. Op haar school werken ze met werkbladen (papieren invuloefeningen) die zij dus niet in kan vullen. Zij werkt met een computer(?) en toetsenbord.

De topicstarter vraagt om een oplossing waarmee de werkbladen ingescanned kunnen worden, waarna via een soort overlay veld op het scherm/computer de opgaven ingevuld/ingetypt kunnen worden. Met een dergelijke oplossing zou zijn dochtertje gewoon mee kunnen doen met de lessen.[/]

bedankt voor de uitleg in het blauw _/-\o_ :9~ _/-\o_

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2014 19:28 ]

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-11 21:06

Bob

Je vult ze in voor je ze inscant? Of je maakt er eerst een kopie van?

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:40

Ypho

Allround Nerd

Je bedoelt dat je een werkblad hebt ingescand, en daarop dingen moeten worden ingevuld? De scan is waarschijnlijk een afbeelding. In Word kun je er dan standaard niet overheen typen. Het makkelijkste is printen en dan op het blad schrijven (eigenlijk kopiëren dus).

Als je een scanner hebt met tekstherkenning kun je wellicht voor de scan aangeven of het een afbeelding of tekstbestand moet worden.

[ Voor 25% gewijzigd door Ypho op 06-03-2014 10:33 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

• DeLuXo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-01-2024
Ik denk dat er Scan-to-Text bedoeld wordt?:
http://lifehacker.com/572...ext-converter-for-windows

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 11:48

Firestone

$ su - vuursteen

Ik neem aan dat ze niet kan schrijven? Probeer het scannen dan met een programma met OCR-ondersteuning. Als alternatief kan je de ingescande documenten in een tekenprogramma aanpassen door gewoon de tekst-tool te gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door Firestone op 06-03-2014 10:37 ]

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:47

FlyEragon

Alien Monkeys

Niet helemaal netjes maar het werkt wel:
Je kan het gescande afbeelding in paint plakken en daarin kan je wel tekst er overheen typen. Achteraf bewerken van tekst is dan niet mogelijk, het is een erg primitieve oplossing.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Inscannen en opslaan. Vervolgens uitprinten, je dochter in laten vullen, en dan wederom inscannen. Ook die opslaan - en evt via mail doorsturen naar haar leerkracht.

Als ze net leert lezen zit ze in groep 6. Je kunt van die koters nog niet verwachten dat ze ineens dingen gaan typen, zeker niet als school het spul op een onmogelijke manier aanlevert voor de ouders :)

Having said that: er zullen vermoedelijk meer ouders tegen dit probleem aangelopen zijn. Al andere ourders of de leerkracht gesproken over hoe zij ddit dachten aan te vliegen? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:42:
Inscannen en opslaan. Vervolgens uitprinten, je dochter in laten vullen, en dan wederom inscannen. Ook die opslaan - en evt via mail doorsturen naar haar leerkracht.

Als ze net leert lezen zit ze in groep 6. Je kunt van die koters nog niet verwachten dat ze ineens dingen gaan typen, zeker niet als school het spul op een onmogelijke manier aanlevert voor de ouders :)

Having said that: er zullen vermoedelijk meer ouders tegen dit probleem aangelopen zijn. Al andere ourders of de leerkracht gesproken over hoe zij ddit dachten aan te vliegen? :)
dit is niet helemaal wat ik bedoel. _/-\o_
ik ben niet zo duidelijk geweest de beperking die zij heeft is dat zij niet (nooit) zal kunnen schrijven door de zeer moeilijk start die zij heeft gehad

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:37
Wat bedoel je dan wel precies? Ik denk dat The Eagle's oplossing namelijk een erg praktische en makkelijke oplossing vormt - mits dat natuurlijk wel je probleem is :)

Verwijderd

Topicstarter
Jolke schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:00:
Wat bedoel je dan wel precies? Ik denk dat The Eagle's oplossing namelijk een erg praktische en makkelijke oplossing vormt - mits dat natuurlijk wel je probleem is :)
eigenlijk zo als Firestone bedoeld

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:56:
[...]

dit is niet helemaal wat ik bedoel. _/-\o_
ik ben niet zo duidelijk geweest de beperking die zij heeft is dat zij niet (nooit) zal kunnen schrijven door de zeer moeilijk start die zij heeft gehad
Ah, ik snap je.
Fijne motoriek dermate aangetast dat een pen vasthouden of schrijven erg moelijk wordt, en ze dus met een toetsenbord aan de slag moet :)

Dat wordt een lastige. Wat je feitelijk zoekt is een applicatie waarbij je een soort van invulvelden als overlay op een ingescande pagina kunt zetten - of een complete digitale versie van de lesstof.
Voor die laatste zou ik eens te raden gaan bij de uitgever van het spul.
Voor die eerste: ik heb serieus geen idee of het bestaat. Maar als het al bestaat, dan zou een evt lotgenotenvereniging er meer over moeten weten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Er zijn programma's die ingescande documenten kunnen voorzien van opmerkingen en deze kunnen opslaan/uitprinten. Adobe (niet de reader), Blue beam, soortgelijke programma's. Goedkoop zijn ze zeker niet. Van bluebeam weet ik bv dat het werkt zoals in Paint een tekst te willen typen, je trekt een vierkant/rechthoek waar je tekst wil typen en daar kan je vrij in typen.

Vanuit deze optie kan je dus ook een paint editor gebruiken (zoals paint++ of dergelijk gratis versies) en de scans als afbeelding laden, tekst toevoegen, opslaan en desnoods printen naar PDF (zodat je een normale A4 versie hebt van redelijke grootte).

Andere oplossing is om te scannen als afbeelding (jpg/png) en deze in een word document of als watermerk (achtergrond) of als afbeelding te plakken en 'achter tekst' in te stellen.

In de oude Word versie (ik weet niet welke word je gebruikt?)
Afbeeldingslocatie: http://www.websonic.nl/pctips/office2003word/images/word_11_2.gif

In beide gevallen is het wel even handig te weten tot hoeverre jullie dochter wel met een computer kan werken, ze zal zelf precies moeten aangeven waar de tekst moet worden getypt (gelukkig werkt in Word vanaf 2007 de 'dubbelklik op een locatie' erg goed).

[ Voor 39% gewijzigd door SinergyX op 06-03-2014 16:59 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• The Eagle

The Eagle

Hm, dat vind ik op zich wel een hele mooie oplossing. Ingescnade afbeelding achter de tekst zetten en dan gewoon met enters en spaties of tabs naar het invulveld toe. Dat gaat wel werken voor TS denk ik :)

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:24
Een oplossing als Abbyy Finereader kan volgens mij gewoon bladen inscannen via OCR en als word document opslaan met behoud van opmaak. Kosten geloof ik iets van 130 euro. 30 dagen / 100 pagina trial is hier te krijgen https://store.abbyyeu.com/cgi-bin/dlreg/ml=EN?ID=FR12PETB

Verwijderd

Topicstarter
mensen mensen met de tranen in mij ogen, (dit is geen grap)
mag ik jullie allen hartelijk dank

meer tips zijn uiteraard welkom

de meeste mensen hebben geen idee wat een gepuzzel het om dingen voor mijn moppie uit te zoeken |:( |:(

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ TANX TANX TANX _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

ik hoop dat noch vaker van jullie gebruik mag maken _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2014 19:36 ]

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:08
Dennism schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 17:03:
Een oplossing als Abbyy Finereader kan volgens mij gewoon bladen inscannen via OCR en als word document opslaan met behoud van opmaak. Kosten geloof ik iets van 130 euro. 30 dagen / 100 pagina trial is hier te krijgen https://store.abbyyeu.com/cgi-bin/dlreg/ml=EN?ID=FR12PETB
Mocht een oudere versie ook OK zijn, blijkbaar is het pakket ook op Ebay te koop.
http://www.ebay.ca/itm/AB...re_SR&hash=item258a927c9f

Let wel op of het oude pakket ook de features heeft die je nodig hebt!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-11 21:54
SinergyX schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:55:
Er zijn programma's die ingescande documenten kunnen voorzien van opmerkingen en deze kunnen opslaan/uitprinten. Adobe (niet de reader), ...
[..]
Heeft Adobe Reader niet inmiddels gewoon de functionaliteit om zelf tekstvelden in een PDF toe te voegen waarin je maar kan typen wat je wilt ? Dan zou je alleen van het gescande afbeelding / OCR resultaat naar PDF moeten komen en als dat werkt kost het je ook niets.

Bij het openen van een gewone PDF kan je die bijvoorbeeld "ondertekenen" (zo heet dit bij mij in Adobe Reader XI), waarbij je de mogelijkheid krijgt om tekst en vinkjes toe te voegen vanuit een zijbalk die verschijnt op m'n scherm.

[ Voor 18% gewijzigd door C0rnelis op 06-03-2014 19:48 ]

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:00

Clush

Do as I say...

Je zou ook even bij de school kunnen vragen of ze de werkbladen misschien ook digitaal hebben. Ik werk zelf vrij veel met verschillende lesmethoden, en tegenwoordig is het vrij gebruikelijk dat dingen als werkboeken en werkbladen ook digitaal geleverd worden.

En als de school ze niet heeft kunnen ze er vast via de uitgever vrij makkelijk aan komen.

... not as I do.

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Je zou Lime OCR kunnen bekijken die kan als het goed is kan hij plaatjes OCR scannen en dirrect exporteren naar Word, en dan in Word via spatie's of [ ] duidelijk maken waar je dochter iets moet invullen.

Dus Scannen naar jpg, Lime OCR de jpg naar Word converteren en dan de vragen in Word invullen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

in word kun je ook gewoon textboxjes plaatsen boven een (gescande) afbeelding he. desnoods geef je ze een licht transparant kleurtje dan kan je dichter ze makkelijk vinden en zit ze minder te klooien omdat de uitlijning niet fijn is.

welke methode gebruiken ze eigenlijk ?

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 06-03-2014 19:58 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
beste fish

op haar school gebruiken ze veilig leren lezen

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Topicstarter: zou je je topicstart eens wat willen verduidelijken? We begrijpen dankzij de reacties van mede-tweakers nu wel ongeveer wat de bedoeling is, maar je topicstart is niet echt helder.

Hoe helderder je topicstart, des te meer kans op hulp. :)

Als je dit in verband met lastige technische termen wat lastig vindt, wil ik ook wel een poging doen om je topicstart aan te passen. Laat maar even weten...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 20:14:
Topicstarter: zou je je topicstart eens wat willen verduidelijken? We begrijpen dankzij de reacties van mede-tweakers nu wel ongeveer wat de bedoeling is, maar je topicstart is niet echt helder.

Hoe helderder je topicstart, des te meer kans op hulp. :)

Als je dit in verband met lastige technische termen wat lastig vindt, wil ik ook wel een poging doen om je topicstart aan te passen. Laat maar even weten...
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ heel graag

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Bij onze zoon op school gebeurt er ook wel een boel op de computer en ik zie dat er ook wel software van is

http://www.veiliglerenlezen.nl/Voor-gebruikers/Software.htm
http://www.veiliglerenlezen.nl/Voor-gebruikers/FAQs.htm

Maar ik weet nu zo gauw even niet of dit complementair is of dat dit alle werkbladen en shizzle kan vervangen. contact opnemen met de school/uitgever lijkt me zeker een aanrader

Iperf

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Idd. Digitale aanlevering via school zou het makkelijkste zijn. Als dat niet werkt is imho scannen als afbeelding en invullen het makkelijkste.
Adobe reader ondersteunt dat vrij aardig (klik en tik), maar ook One-note komt in aanmerking: je kunt alle invulbladen ordenen in notitieblokken, segmenten en pagina's. Waarschijnlijk kun je via de school het officepakket redelijk gunstig geprijsd bemachtigen. :)

ondertussen is dit meer iets voor client software algemeen dan voor windows; ik verplaats je topic naar het juiste subforum WOS-->CSA

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-11 21:15
Er bestaan instituten die speciaal voor kinderen met deze beperking alles digitaal aan kunnen leveren met speciale software. De naam ben ik kwijt, maar de school zou je daar toch bij moeten kunnen helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Miyamoto schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:09:
Er bestaan instituten die speciaal voor kinderen met deze beperking alles digitaal aan kunnen leveren met speciale software. De naam ben ik kwijt, maar de school zou je daar toch bij moeten kunnen helpen?
beste rooot

als de school de oplossing had.
had het hier niet gestaan
wij krijgen er de sch..t van
het is geen probleem zegt de school wij kunnen danielle een goede opleiding van danielle 8)7

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:48

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:28:
wie kan ons helpen

op school bij danielle zijn ze bezig met lezen.
nu is het geval dat er werkbladen ingesked moeten worden dat is het probleem niet.
maar nu is het probleem dat dat op het ingeskend woorden moeten worden ingevuld.
ik heb dat geprobeerd in windows word dan is er niets te veranderen
wie heeft daar een oplossing voor

met vriendelijke groet een bezorgde papa

[mbr]Even ter verduidelijking:

De topicstarter zoekt voor zijn gehandicapte dochtertje (beperking in fijne motoriek, waardoor schrijven lastig is) een oplossing. Op haar school werken ze met werkbladen (papieren invuloefeningen) die zij dus niet in kan vullen. Zij werkt met een computer(?) en toetsenbord.

De topicstarter vraagt om een oplossing waarmee de werkbladen ingescanned kunnen worden, waarna via een soort overlay veld op het scherm/computer de opgaven ingevuld/ingetypt kunnen worden. Met een dergelijke oplossing zou zijn dochtertje gewoon mee kunnen doen met de lessen.[/]
Je kunt vragen of ze de ingescande werkbladen als .pdf opslaan. De het kopieerapparaat op mijn werk doet dit eigenlijk standaard al. Daarna kun je met een programma als "PDF form filler" van "Blueberry Consultants" (= gratis!) het pdf-bestand openen en hier zelf invoervelden overheen leggen en dus in je pdf-bestand typen. Deze getypte tekst is aanpasbaar en verschuifbaar. Het lijkt een beetje op de manier die iemand boven mij ook al noemde: gewoon in paint over de gescande afbeelding heen typen. Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar ik denk dat PDF form filler wat meer handige mogelijkheden kent.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen. Succes in elk geval!
The Eagle schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:42:

Groep 6? Oh ja? De meeste kinderen leren al passief lezen voordat ze op de basisschool zitten en in groep 2 en vooral 3 gaan ze er ook actief hard mee aan de slag. Je bedoelde waarschijnlijk vanaf 6 jaar, ipv vanaf groep 6. (Dan zijn ze namelijk al 10)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1