Websites vergelijken prijzen België / NL / FR / Duitsland ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Was onlangs een paar dagen in Duitsland voor het werk, en het viel me op dat de prijzen in de supermarkt daar véél lager liggen dan in Vlaanderen (uitgezonderd vlees dan, dat is daar blijkbaar onvoorstelbaar duur). Zo ga ik ook al jaren winkelen in Auchan in Frankrijk waar vele (maar niet alle) producten véél goedkoper zijn dan in Vlaanderen. Nog maar zelden in Nederland gewinkeld.

Nu weet mevrouw demichel wel de prijzen van vele producten in Vlaanderen en kan zij inschatten wat nu wel of niet goedkoper is, maar aangezien er nog een aantal werktrips naar Duitsland op het programma staan de komende maanden, vroeg ik me af of er websites bestaan die prijzen in Vlaanderen/NL/Duitsland vergelijken, zodat ik een beetje een idee kan krijgen wat snel snel in de koffer te gooien. Tijdens werktrips heb ik nu ook weer niet de tijd om uren en uren in een Duitse supermarkt te gaan rondzwerven, het moet een beetje snel gaan.

Heb zelf zitten googlen, maar er kwam weinig uit de bus. Blijkbaar zit de schrik bij potentiële "prijzenvergelijksitebouwers" er diep in om vervolgd te worden door de supermarktketens als een prijs er een eurocent naast zit.

Er zijn wellicht vele "grensbewonende" Tweakers die af en toe in Duitsland gaan winkelen, hoe pakken jullie dat prijsvergelijken aan?

[ Voor 5% gewijzigd door demichel op 06-03-2014 09:53 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-05 16:36

Garyu

WW

Ik zou er voor die paar euro's niet zoveel tijd aan besteden.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Garyu schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:56:
Ik zou er voor die paar euro's niet zoveel tijd aan besteden.
Bwaah, ik weet het nog zo niet. Wij besparen al jaren ontzettend veel geld door bijvoorbeeld schoonmaakproducten e.d. gewoon net over de grens in Frankrijk te kopen. Spaar je een Euro per product uit, en je hebt een propvolle kar, dan tikt dat toch wel aardig aan hoor.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-05 16:36

Garyu

WW

Ik kom zakelijk redelijk veel in het buitenland, maar om nou daar tijd te investeren in a) het uitzoeken welke prijzen lager zijn, b) naar een supermarkt te gaan, c) spullen in mijn koffer te pakken, en dat alles om misschien 2 euro te besparen op een pak wasmiddel :?. Ook op en neer rijden is met kosten (benzine?) verbonden, die je mogelijke besparingen waarschijnlijk weer teniet doen.

Veel kan je toch niet meenemen, dus het blijft gerommel in de marge. Als ik al naar een willekeurige supermarkt in het buitenland zou gaan, dan zou het zijn om producten te scoren die hier lokaal niet te krijgen zijn.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Garyu schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:15:
Veel kan je toch niet meenemen, dus het blijft gerommel in de marge. Als ik al naar een willekeurige supermarkt in het buitenland zou gaan, dan zou het zijn om producten te scoren die hier lokaal niet te krijgen zijn.
Tsja, gerommel in de marge, als ik door effe te stoppen bij de lokale Akzenta in Duitsland even in een kwartiertje 50 Euro kan besparen dan is dat ook al weer mooi meegenomen. Alles wat ik niet aan de verspilzieke Belgische graairegering hoef af te dragen, brengt een brede glimlach op mijn gelaat, geef ik liever mijn centen in Nederland of Duitsland uit.

En je zou er van versteld staan hoeveel winkelwaar er in de koffer van een Insignia kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Als je weet dat het goedkoper is, waarom zou je dan willen vergelijken?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
-tom-562 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:27:
Als je weet dat het goedkoper is, waarom zou je dan willen vergelijken?
Voor sommige zaken weet ik het wel zeker, daar hoef ik niet voor te vergelijken. Scheerzeep, schoonmaakproducten e.d., gooi maar in de winkelkar in Duitsland! Wellicht zijn er ook vele andere producten waar ik de prijzen zo niet van ken, die er veel goedkoper zijn. Daarom de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 18:33
demichel schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:29:
[...]

Voor sommige zaken weet ik het wel zeker, daar hoef ik niet voor te vergelijken. Scheerzeep, schoonmaakproducten e.d., gooi maar in de winkelkar in Duitsland! Wellicht zijn er ook vele andere producten waar ik de prijzen zo niet van ken, die er veel goedkoper zijn. Daarom de vraag.
Klopt. Vergelijk de prijzen van sommige Nivea producten maar eens.
Deo rollers zijn gewoon een euro per stuk goedkoper bij de DM in Duitsland als in Nederland.
Of het verschil met België ook zo groot is weet ik niet. Als je er 20 dingen koopt heb je al 20 euro gespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:51
Frijns.Net schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:33:
[...]

Klopt. Vergelijk de prijzen van sommige Nivea producten maar eens.
Deo rollers zijn gewoon een euro per stuk goedkoper bij de DM in Duitsland als in Nederland.
Of het verschil met België ook zo groot is weet ik niet. Als je er 20 dingen koopt heb je al 20 euro gespaard.
Het probleem is alleen wel dat je ook meer gaat kopen. En wellicht ook dingen die je in eigen land niet zou kopen, waardoor je uiteindelijk alleen maar duurder uit bent.

Een oplossing kan wellicht zijn dat je via internet in Duitsland besteld. Sommige sites versturen ook (gratis) naar Nederland of België. Dan hoef je daar niet heen en bespaar je benzine uit. Ook kun je dan impulsaankopen vermijden, doordat je niet gelijk hoeft te beslissen of je iets nodig hebt of niet.

Hoort dit topic trouwens niet thuis in het shopping forum? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:32

arie_papa

Running on Ubuntu

Ik woon zelf aan de grens met Duitsland (Venlo).
Wat ik veel zie is dat hordes duitsers hier massaal koffie en blikjes fris en bier inslaan. Koffie is goedkoper in Nederland. Blikjes zijn (bijna) niet meer te krijgen sinds ze daar statiegeld op heffen.

Verder zijn bepaalde prijsverschillen belachelijk groot voor bepaalde produkten. Bier, wijn en overige alcoholische dranken zijn tot wel 50% goedkoper dan in Nederland. Ook op groente en brood(jes) zitten vaak grote prijsverschillen. Chocolade, koekjes, chips e.d. moet je dan weer goed uitkijken want of de prijs is hetzelfde of zelfs duurder tov NL. Schoonmaakmiddel, wasmiddel e.d. is ook stukken goedkoper in DE. Ook gaat vrouwlief regelmatig naar de DM (de Duitse Kruidvat zeg maar) waar je diverse producten met 25 tot 75% goedkoper kan scoren, zeker als je niet perse voor een merkje gaat, maar gewoon huismerk pakt.

Dan nog even tanken. Hier momenteel 1,659 voor Euro95, in DE 1,459-1,499 en de boodschapjes zijn weer binnen.

Voor ons is het zeker lonend omdat wij op 10 minuten rijden vanaf huis al diverse supermarkten hebben liggen, maar 1x per maand je auto volladen is zo stom nog niet hoor, als je verder moet rijden. Houd wel rekening met statiegeld, die kan afhankelijk van de fles tussen de 6 ct en 25 ct zitten.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399299

Groente en fruit, drogisterijartikelen, luiers, benzine, speelgoed, modelbouw zijn in Duitsland over het algemeen goedkoper dan in Nederland. Sommige producten zijn ook in Nederland goedkoper zoals boven al genoemd koffie en babymelk.

Wat ik ook vaak doe ipv naar Duitsland rijden is elektronica, speelgoed etc. bestellen via amazon.de. Vanaf 20 euro sturen ze gratis naar Nederland en de prijzen zijn vaak veel lager dan in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:36
- Pils is in Duitsland goedkoper (en daarnaast maken ze betere pils dan Belgen, zit meer in de lokale biercultuur daar).
- Wijnen.
- Sterke drank.
- Hobbyartikelen (iig op aquariumvlak).
- Brandstof (hoewel ik met België me afvraag of dat scheelt).

Ik wil er eigenlijk wat vaker heen, is ook leuk, even een winkeltripje maken met de vrouw :) .

En over statiegeld: op bierflessen is die 2ct lager dan in Nederland, dus maak je winst als je ze daar haalt en thuis in de supermarkt inlevert :Y) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-05 13:19

Foamy

Fulltime prutser

Vanuit Groningen kan het al uit om eens in de 1 a 2 maanden een tripje te maken. Zoals word aangegeven ligt de focus daarbij op sterke drank, bier, wijn, schoonmaakmiddelen en vlees en groente. Daarna op terugweg de tank nog even volgooien en ik gok dat we per tripje dan ongeveer 50 tot 75% besparen ten opzichte van de kosten in Nederland. Op zich geneuzel in de marge, maar zodra je voor 200 euro boodschappen gaat doen en daarna je tank volgooit kan het echt wel uit.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:22

GaMeOvEr

Is een hork.

Supermarkten zijn over het algemeen behoorlijk goedkoper, qua fruit, groente, huismerken.

Drogisterijproducten belachelijk veel goedkoper (Zeg maar de etos) dus shampoo, crème, luchtjes, deo, etc.

Benzine, alcohol veel voordeliger.

Dit is dan NL vs Duitsland.

Woon zelf net over de grens in Duitsland. Voornaamste boodschappen worden dus ook allemaal in DE gedaan. Koffie in NL, want dat is in Duitsland weer duurder, net zoals bloemen (duh).

Snoep/chips maakt elkaar weinig. Goede voordelige duitse winkel is bijvoorbeeld de Netto, goede drogisterij de DM. Net zoals in NL heb je meerdere prijsniveau's qua supermarkten, de duurste zijn bijvoorbeeld de Rewe en de Edeka. (beetje de appie heijn zeg maar) Netto, Real en Aldi de goedkoopste, waarvan ik persoonlijk de Netto de prettigste winkel vind.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:53

Standeman

Prutser 1e klasse

Dit topic past veel beter in het shopping forum ipv SG :)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:02

ktf

Ik meen ook eens in een krant een artikeltje gelezen te hebben dat veel Belgen aan de grens naar Nederland komen omdat de supermarkt goedkoper is en veel meer uitzoek heeft. Nederlanders die over de grens gaan tanken is de laatste tijd een heet hangijzer in de Nederlandse politiek, dus daar is het ook duidelijk.

In ieder geval genoeg mensen die er de moeite voor nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tango_S
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 17:37
Bananenplant schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:41:

- Brandstof (hoewel ik met België me afvraag of dat scheelt).
Diesel is toch een pak goedkoper in België. Ik rijd ieder week op en af naar Duitsland voor mijn werk en gooi mijn tank toch altijd vol in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-05 15:39
Wij rijden al jaren elke week de grens over naar Maastricht voor de wekelijkse boodschappen. Om het half jaar doen we ook een retourtje Aken voor wasproducten en drogisterij, de halve familie doet dan bij ons een bestelling :). Vergelijken doe ik al lang niet meer, de kans dat een product in België goedkoper is neem ik voor lief - en als ik dan toch eens in een Belgische supermarkt kom zie ik meteen dat die kans erg klein is.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Pagina: 1