• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:05
Ik ben voor een videoshoot op zoek naar een gestabiliseerde allround lens, en zo kwam ik op de Nikon 18-105 terecht. Zeer goedkoop op Marktplaats te vinden dus ook ideaal voor een student :-)

Nu zag ik er ook eentje die gratis af te halen was. De beschrijving: 'backfocus is defect'. Nu neem ik aan dat ze daarmee bedoeld dat hij backfocust (ik heb hier niet zoveel verstand van). Als dat het geval is, werkt de stabilisatie nog wel?

Ik neem aan dat als de stabilisatie werkt dat handmatig scherpstellen ook geen punt is?

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Waarom vraag je het niet even?

• Muldert
De vrouw in kwestie heeft zelf ook geen idee, helaas. En ik moet er nogal een eind voor rijden, vandaar.

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:40

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Is laten opsturen geen betere optie dan,? Is waarschijnlijk nog goedkoper dan rijden ook. Je kan er eigenlijk toch geen buil aan vallen want dan betaal je alleen verzendkosten, nou die gok is te overzien zou ik zeggen.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:23

Garyu

WW

Ik neem aan dat niet backfocus defect is, maar de autofocus niet meer werkt en je dus alleen manueel kan focussen. Als je daarmee kan leven is het prima natuurlijk. VR heeft daar minder mee te maken?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26
Uhmm: Muldert in "Het algemene Nikon topic"
Dus nu wil je graag een lens kopen die focusproblemen heeft?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Muldert
Universal Creations schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:27:
Uhmm: Muldert in "Het algemene Nikon topic"
Dus nu wil je graag een lens kopen die focusproblemen heeft?
:+
Pagina: 1