Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Qlogic Fiber HBO doorgeven aan een W2008R2 VM.

Pagina: 1
Acties:

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-10 13:40
Gewaardeerde leden,

Ik heb een vraag, waarvan ik maar niet 100% zekerheid krijg of dit gaat werken.

Situatie:
Een fysieke Dell PE R420 met Qlogic QLE2560 Fiberchannel HBA.
Windows Server 2008 R2 en Symantec BUE 2012 SP3.

Wat zou ik graag willen?
1) Deze fysieke machine P2Vén naar een ESXi 5.5 cluster.
2) De fysieke Dell PE R420 installeren met VMware ESXi 5.5.
3) De geP2Vde vm terug plaartsen naar de nieuwe gecreeerde ESXi 5.5 host.
4) De aanwezige Qlogic QLE2560 Fiber HBA 1:1 doorgeven aan deze Windows 2008 R2 vm.

De Symantec BUE backup loopt via deze HBA naar de taperobot.

De kaart staat op de HCL list en is compatible met ESXi 5.5: https://www.vmware.com/re...ility/pdf/vi_io_guide.pdf

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik kom in dit artikel tegen dat de kaart geschikt is voor passthrough. (Is wel een artikel voor VSphere 5.1).

Als die Dell R420 ondersteuning voor VTD heeft verwacht ik dat het gewoon gaat werken. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• tweakict
Ahh kijk, dit helpt mijn verder!

De CPU, Intel Xeon E5-2430 doet VT-X en VT-D. De chipset: Intel C600 doet dit ook. Gaat dus inderdaad werken :)

Laatste vraag. de kaart staat op de HCL van VMware ESXi 5.5. Dient er dan nog achteraf een driver ingeladen te worden of zal het out-of-the-box werken?

De driver in Windows is reeds aanwezig.

Dank!

[ Voor 38% gewijzigd door tweakict op 06-03-2014 09:42 ]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:57
Dat laatste kan afhankelijk zijn van image die je gebruikt om ESXi te installeren. Ik weet dat HP eigen esxi images heeft waar alle drivers en management plugins voor hun eigen hardware/software inzitten, misschien dat Dell dit ook heeft.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

tweakict schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:40:
Laatste vraag. de kaart staat op de HCL van VMware ESXi 5.5. Dient er dan nog achteraf een driver ingeladen te worden of zal het out-of-the-box werken?
Dit durf ik niet met zekerheid te zeggen, al moet er wel bij zeggen dat ik voor hardware die op de HCL staat nog nooit een losse driver of iets dergelijks heb hoeven gebruiken. Als je de Qlogic 2560 opzoekt op de VMWare VSphere HCL kom je wel uit op een aparte downloadlokatie voor deze driver:

Download VMware ESXi 5.5 FC-FCoE Driver for QLogic and OEM-branded Fibre Channel and Converged Network Adapters
This driver release includes support for the QLogic qlnativefc FC-FCoE driver for ESXi 5.5 applicable for QLogic and the equivalent OEM branded adapters. The qlnativefc driver supports QLogic 2400, 2500, and 2600 Series 4Gb, 8Gb and 16Gb Fibre Channel HBAs and 10000 Series FabricCache. It also supports 8100, 8200, and 8300 Series Converged Network Adapters for FCoE.
Mijn verwachting is dat de driver wel in de originele cd zit, maar dat bovenstaande link wellicht een nieuwere driverversie is (bovenstaande is van 14-02-2014, da's behoorlijk recent).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• tweakict
Allen, bedankt! Het is direct gelukt.

Na het opnieuw installeren van de R420 met ESXi 5.5 (Dell custom) werd de kaart direct herkend. Na passthrough ingeschakeld te hebben en de host gereboot te hebben, kon ik de kaart toekennen aan de VM.

Windows en Symantec BUE zagen de kaart direct (driver stond er al op) en het zaakje werkt nu in productie.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
tweakict schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:40:
Ahh kijk, dit helpt mijn verder!

De CPU, Intel Xeon E5-2430 doet VT-X en VT-D. De chipset: Intel C600 doet dit ook. Gaat dus inderdaad werken :)

De driver in Windows is reeds aanwezig.

Dank!
Bij gebruik van vt-d hoeft de host geen driver te laden. Unknown Device XYZ kan je ook doorgeven aan een vm, je weet alleen pas of het de goede is als je de vm gestart hebt. ;)
Pagina: 1