Toon posts:

Veel activiteit tijdens gamen / Youtube

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens gamen of Youtube krijg ik last van schokkerig beeld, de videokaart kan het makkelijk aan, omdat hij wel vlot reageert als ik m 'n muis beweeg. Tijdens Youtube krijg ik met snelle bewegingen of het verschuiven in een filmpje schokkig beeld, bij zowel het gamen als youtube is het probleem niet constant. De harde schijf is constant bezig, dat valt me wel op... (lampje van hdd knippert ;) )

Specs:
Intel Core i5 4670
8 GB DDR3
1 TB HDD
Windows 7 HP
Nvidia Geforce GTX 650
Drivers up to date (alle)
Nieuwe installatie Windows (nieuwe harde schijf recent geplaatst)

Geprobeerd:

Swapfiles uitzetten
Windows Search uitzetten
Controleren op evt. spyware en virussen
Virtueel geheugen uitzetten
Evt overclocking tools uitgezet
Alle Nvidia instellingen in het Nvidia config. scherm geprobeerd
Antivirus uitgezet (Avast)

Iemand nog een idee?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2014 08:47 ]

• carnage6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-01 16:26
mischien te voor de hand liggend :) , maar heb je de kabel naar je monitor wel aangesloten op de videokaart? en niet op de vga aansluiting van je moederbord.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:17

D4NG3R

kiwi

:)

Hopelijk staat deze ondertussen wel weer aan?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hoe zijn je smart waardes van je hardeschijf?

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-02 14:24
Je zou de Nvidia en chipsetdrivers kunnen verwijderen en deze opnieuw installeren. Mogelijk zit het probleem in de hoek van drivers.

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:52
Kijken met process explorer of er niet een programma is die extreem veel geheugen gebruikt.
En kijk ook eens naar de schijfactiviteiten van de programmas. Kan zijn dat er een programma is die extreem veel data genereerd en opslaat.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Inderdaad blijkbaar een programma dat veel te veel processorkracht danwel schrijfakties teweegbrengt.

Kijk in taakbeheer naar processen. Er is wellicht een programma dat erg veel processorkracht gebruikt, en dat is dan fout.Dat kan een software probleem zijn, of malware/virus.

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
Het probleem zit hem denk ik in de nieuwste Nvidia drivers. Deze kunnen soms bij oudere videokaarten problemen veroorzaken. Downgraden of de CD drivers instaleren kan soms helpen.

Zie hier voor het hele topic.

TIME TO UPGRADE !!!

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Bekijk eens de S.M.A.R.T. waarden van je HDD via een programma als CrystalDiskInfo. Wellicht je HDD die langzaam aan het doodgaan is.

Daarnaast in taalbeheer kijken wat daadwerkelijk zoveel je HDD belast ;).

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de tips, ik zal eens kijken!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het programma geinstalleerd (Crystal diskinfo) en er wordt geen probleem weergegeven.
Temperatuur 23 graden en geen warnings in de waarden.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:50
De boot drive heeft eigenlijk altijd wel iets te doen, dus dat is niet vreemd.

Standaard staat video acceleratie in veel browsers uit (gpu rendering). Wellicht heb je simpelweg met cpu throttling te maken. Een youtube filmpje vraagt nauwelijks iets van je harde schijf, laat staan met een moderne schijf.

Je kunt het in ieder geval zelf controleren met een aantal tools

1) Start>witte vakje>Resource monitor (of bron controle)>Enter
Bekijk hier je disk activiteit, de quedepth en de response time. De response time is normaal gesproken niet hoger dan 10ms.

2) Kijk even naar de snelheid van je processor. Bijvoorbeeld met cpu-z. Check even of je een overeenkomst ziet tussen haperingen en het terug clocken. Dan heb ik het overigens met name over games, in idle kan een youtube video ook wel worden gerendered ;).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste drivers van Nvidia geïnstalleerd, en merk het alleen nog op bij COD Ghosts, waarvan de gehele grafische interfaceverwerking al brakke is... BF4 etc. werken zoals ik het heb ervaren op het moment goed!
Pagina: 1