Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakerts,

Op dit moment heb ik een Intel 520 SSD en zit wat rond te kijken voor een nieuwe, maar vooral snellere SSD. Ik heb al enkele reviews gelezen van de Intel 520 en de Samsung Evo, en zie dat het verschil qua snelheid groot is. Echter vraag ik me af of het snelheidsverschil in de praktijk wel te merken is? Of dat alleen de benchmarks hiervan profiteren? Kort gezegd dus: is het het waard?

Overigens ga ik vanaf de September een grafische opleiding volgen, waarbij gebruik gemaakt wordt van het hele Adobe CC pakket en Autodesk 3Ds MAX.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2014 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? ;(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2014 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kicken pas na 24 uur plz :P

Ik verwacht niet dat je het in de praktijk zal gaan merken. Een SSD is gewoon heel erg snel tegenover een HDD. Onderling zijn de SSD's op papier wel verschillend maar veel zal je er niet van merken. Verder hangt het nog af van of je SATA 300 of 600 hebt. Met een 300 controller haal je ook niet alles eruit, maar ook hier zal je weinig van merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:18
Dat verschil merk je volgens mij niet in de praktijk vooral op papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:40
In praktijk niet, in theorie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hangt er allemaal vanaf hoe zwaar je werk door I/O begrensd wordt...

Stel je zelf de vraag: in hoeverre zit je op dit moment op je SSD zit te wachten, totdat hij klaar is met zijn werkzaamheden? En stel je dan de vraag of je het zinvol vindt wanneer je in die situaties 25% sneller bent.

Is de tijd die je moet wachten uit te drukken in fractie van seconden, of in minuten? En is het dan relevant of het 25% sneller is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik zou gewoon voor de beste en de goedkoopste gaan. Die 0,0000000000001 seconde wachten maakt toch niet zo veel uit. Nu is beste natuurlijk puur subjectief tussen 520 en de EVO maar persoonlijk zou ik voor de Samsung gaan. Vooral als het om betrouwbaarheid gaat lijkt de Samsung het heel goed te doen evenals de performance en de prijsstelling.

[ Voor 49% gewijzigd door Wim-Bart op 06-03-2014 21:51 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wim-Bart schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 21:48:
Ik zou gewoon voor de beste en de goedkoopste gaan. Die 0,0000000000001 seconde wachten maakt toch niet zo veel uit. Nu is beste natuurlijk puur subjectief tussen 520 en de EVO maar persoonlijk zou ik voor de Samsung gaan. Vooral als het om betrouwbaarheid gaat lijkt de Samsung het heel goed te doen evenals de performance en de prijsstelling.
Ik heb de 520 al in mijn bezit, maar was aan het twijfelen een nieuwe aan te schaffen.
---

Uit alle reacties blijkt dus dat ik er qua performance niet merkbaar op vooruit ga. Dan zou het enige punt zijn dat ik meer opslag kan nemen; 128gb is soms nog wat weinig. Iig bedankt voor de reacties. :)
Pagina: 1