Ssd hulp voor mijn Asus N76

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoonvanAdam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09-2017
Goedenavond allemaal,

Ik heb onlangs een Asus N76 gekocht waar ik heel erg blij mee ben.
Ik zit hier dagelijks op de site mee te lezen en wil toch een ssd er in (laten) zetten om nog blijer te worden.

Ik ben a technisch , en al hoewel je met uitleg van mensen van hier of met youtube filmpjes erg ver kan komen, ben ik gewoon bang dat er iets verkeerd gaat met zo'n mooie, dure laptop.

Ik wil de ssd voor snelle opstart, internet etc. Ik speel geen spelletjes, geen photoshop o.i.d.
Dus heb ik aan 120Gb genoeg of toch voor de 250Gb gaan??

Ik heb dus hier om de hoek (Amsterdam) een hele vriendelijke Turkse man met een computer reparatie winkel , die 140 euro voor de Samsung ssd met 250GB vraagt (nieuw) en 25 euro om alles te fixen.

Er is plek voor nog een hdd zonder caddy.
Ik wil de standaard hdd behouden voor opslag en de ssd voor opstart en windows 8.1 gebruiken.
Hij gaf mij aan dat hij de hdd wilde klonen en dat het een uur of 4 ging kosten.

Klinkt dit goed? Hebben jullie advies voor mij?

Misschien dat een medeTweaker het leuk vindt om een ander te helpen bij mij of jou thuis......(inbox please) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je niet weet hoe het moet, (en je a technisch bent) en die winkel wil het voor je doen voor 25 euro, dan doe je dat toch?

Wil je toch die 25 euro besparen, vraag de goede man dan om er een crucial m500 in te zetten, die is 25 euro goedkoper dan de samsung en net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoonvanAdam
Waarom is iedereen dan zo geil op de Samsung ssd's, ik heb door alles en iedereen op tweakers nooit aan een ander gedacht.
En idd, ik wil besparen waar er te besparen valt.

En over dat klonen, wel of niet of helemaal schoon laten installeren?
Ik heb gezocht en gelezen over evt nadelen van klonen , maar de meningen verschillen.
Ik heb ook niet echt belangrijke software op de laptop, hij is zo goed als leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morress
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-08 10:36
samsung heeft een smetteloze reputatie (zo goed als) ik heb er van de ca. 150 in de hele 830/840 serie nog maar 1 terug gehad) Neem gewoon die samsung.

Verder, 25euro om er in te zetten en te klonen is écht goedkoop. gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
"Iedereen" is geil op de samsungs omdat ze een smetteloze reputatie hebben,dat klopt.
De crucials komen nu echter ook in de picture, omdat ze (waarschijnlijk) net zo betrouwbaar zijn, echter een flink stuk minder kosten. Je kan ook stellen dat samsung hun ssd's wat duur verkopen, en dat kunnen ze doen om bovenstaande reden. Ook worden cloning software en dergelijke meegeleverd dat het voor minder technische mensen relatief eenvoudig is om de ssd zelf te instaleren.

Maar jij hebt die shop die het voor 25 euro doet, en ik zou daar gewoon gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:08
Ik heb zelf ook een asus n76 en heb er zelf een ssd van 256 gb (samsung 830) ingezet.
Nu moet ik zeggen dan 128 echt wel te weinig is, voor je weet zit het vol.
Ligt er uiteraard aan wat je er mee doet.

Voor alsnog (meer dan half jaar) geen problemen gehad. Ik heb echter wel windows opnieuw geinstalleerd op de ssd, heb de normale hd helemaal gewiped (zelfs met recovery) want die ik heb op cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoonvanAdam
bedankt, het is gelukt

[ Voor 86% gewijzigd door ZoonvanAdam op 07-03-2014 14:53 ]

Pagina: 1