Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-10 13:38
Ik ben opzoek naar een VPS. Heb in het forum al een aantal hosts voorbij zien komen, heb her en der al wat gezien (Contabo, DirectVPS, tilaa) en vergeleken via webhosters.nl.
Maar wat voor configuratie is minimaal nodig om een TS3 server te draaien met daarnaast een 1 of 2 websites. 512MB RAM? 1 core?

Ben aan het kijken naar het liefst een windows server met Plesk, heb namelijk 0 ervaring met Linux, dit ivm met eventueel installeren van andere programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Goedkoopste VPS van TransIP will do the job ;)
Heb zelf goede ervaringen met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
Dank, heb gekeken, alleen zie ik niet dat bij een windows server ook een admin panel wordt meegeleverd ala Plesk.
Kan iemand mij vertellen wat dan een minimaal systeem eis zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:04
Bij FXW heb je een vps met 2 cores, 1GB ram en 100GB HDD voor maar 7,50/maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
CloudVPS of TransIP? Erg goede ervaringen mee :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Mwoah heb zelf ook onderzoeken gedaan naar VPS systemen en daar kwam uit dat TransIP goed is zolang je geen problemen hebt. Als je problemen hebt wordt er geschermd met 'Best Effort' en nog net niet een 'zoek het maar uit'. De I/O schijnt ook belabberd te zijn en er waren regelmatig problemen met de 'storage server' waardoor je VPS uitviel. Waar je dan antwoorden op krijgt in de trend van 'maar het werkt nu toch weer?' tot de volgende keer dat het uitvalt.

Als je zou moeten kiezen tussen CloudVPS of TransIP zou ik voor CloudVPS gaan puur gebaseerd op wat er online over te vinden valt.

Het voordeel van TransIP is wel dat zolang het goed gaat je geen zorgen hebt en het een Nederlands bedrijf is. Ik zou zelf wel voor de X4 ipv X1 gaan, puur omdat je voor dat tientje meer wel een hoop meer kracht krijgt & monitoring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
Over FXW hoor/lees ik slechte dingen zoals veel downtime.

Interesse voor ItransIP was er, maar helaas leveren ze geen Windows en Plesk als combi (gemaild).

Heb je trouwens bij elke VPS Remore desktop Control?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Teckna schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:04:
Mwoah heb zelf ook onderzoeken gedaan naar VPS systemen en daar kwam uit dat TransIP goed is zolang je geen problemen hebt. Als je problemen hebt wordt er geschermd met 'Best Effort' en nog net niet een 'zoek het maar uit'. De I/O schijnt ook belabberd te zijn en er waren regelmatig problemen met de 'storage server' waardoor je VPS uitviel. Waar je dan antwoorden op krijgt in de trend van 'maar het werkt nu toch weer?' tot de volgende keer dat het uitvalt.

Als je zou moeten kiezen tussen CloudVPS of TransIP zou ik voor CloudVPS gaan puur gebaseerd op wat er online over te vinden valt.

Het voordeel van TransIP is wel dat zolang het goed gaat je geen zorgen hebt en het een Nederlands bedrijf is. Ik zou zelf wel voor de X4 ipv X1 gaan, puur omdat je voor dat tientje meer wel een hoop meer kracht krijgt & monitoring.
Mijn VPS'jes draaien sinds kort allemaal bij TransIP en dat draait echt als een tierelier. Snelle storage, 0 seconden downtime en super support. Misschien hebben ze het dus verbeterd?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10 20:56
Ik heb persoonlijk erg goede ervaringen met Strato als VPS provider. Je VPS is dan wel in duitsland gehost, maar als dat geen probleem is wat mij betreft een

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

XenoMorpH schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 23:41:
Ik ben opzoek naar een VPS. Heb in het forum al een aantal hosts voorbij zien komen, heb her en der al wat gezien (Contabo, DirectVPS, tilaa) en vergeleken via webhosters.nl.
Maar wat voor configuratie is minimaal nodig om een TS3 server te draaien met daarnaast een 1 of 2 websites. 512MB RAM? 1 core?

Ben aan het kijken naar het liefst een windows server met Plesk, heb namelijk 0 ervaring met Linux, dit ivm met eventueel installeren van andere programma's.
Ik zou zeggen neem een dedicated atom voor 8.50 per maand http://www.kimsufi.com/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:40
Waarom wil je perse windows hebben? Dan zit je op een kleine VPS met een redelijk zwaar en duur OS. Kijk even naar Linux. Gewoon zonder control panel er zijn genoeg tutorials te vinden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:16

BLACKfm

o_O

Ik heb een VPS bij Strato.nl Server staat in duitsland.

http://www.strato.nl/server/vps-windows/ Al vanaf 10 euro voor een Windows server. Heb zelf de Level 3, want ik had eerst level 2 en die was toen iets van 22 euro, prijzen waren gezakt, dus voor 2 euro meer had ik toen alles dubbel :).

Draaide er o.a. een minecraft en counterstrik 1.6 server op.

Wat de specs zijn van Level 1 weet ik niet, maar 2 en 3 hadden in ieder geval een Xeon E5-2630 @ 2,3gh

[ Voor 12% gewijzigd door BLACKfm op 06-03-2014 14:25 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
Yahiko750 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:05:
Ik heb persoonlijk erg goede ervaringen met Strato als VPS provider. Je VPS is dan wel in duitsland gehost, maar als dat geen probleem is wat mij betreft een
Contabo is ook een Duitse host, servers staan geloof ik in Munchen....Vind dat opzich geen probleem, eigenlijk liever Europees idd.
BLACKfm schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:23:
Ik heb een VPS bij Strato.nl Server staat in duitsland.

http://www.strato.nl/server/vps-windows/ Al vanaf 10 euro voor een Windows server. Heb zelf de Level 3, want ik had eerst level 2 en die was toen iets van 22 euro, prijzen waren gezakt, dus voor 2 euro meer had ik toen alles dubbel :).

Draaide er o.a. een minecraft en counterstrik 1.6 server op.

Wat de specs zijn van Level 1 weet ik niet, maar 2 en 3 hadden in ieder geval een Xeon E5-2630 @ 2,3gh
Had daar al wel gekeken. Snap alleen niet waarom ik daar niet nogmaals heb gekeken...haha. Is eigenlijk precies wat ik zoek 8)7 . Windows, Plesk....en 24euro voor 2core's en 4GB RAM en 100GB space is niet duur.
jwtje schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:17:
Waarom wil je perse windows hebben? Dan zit je op een kleine VPS met een redelijk zwaar en duur OS. Kijk even naar Linux. Gewoon zonder control panel er zijn genoeg tutorials te vinden ;).
Tja, waarom Windows...Heb wel ervaring met windows VPS (van iemand anders, waar ik toegang tot had) Dat werkte prima, gewoon via Remote Desktop, kan dus niet echt vergelijken met CentOS/Ubuntu etc, heb geen idee hoe het daarmee eigenlijk werkt.

Als Windows meer vergt van de VPS en Linux hier efficienter mee om kan gaan en je dan gewoon een Plesk of cpanel admin hebt voor het web gedeelte, misschien nog te overwegen. Echter had ik ook dus graag Teamspeak erop gezet en eventueel wat andere programma's, en dan komt dus je Linux ervaring om de hoek kijken.

Strato lijkt een goede oplossing tot nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 11:20
Goeie ervaringen met DIGITALOCEAN,
bij toeval tegen gekomen *KUCH COINMINING KUCH*
kost geen fluit (vanaf 5 dollar per maand)
gebruik het nu ook als ik zo nu en dan snel een VPS nodig hebt.
Met datacenter is amsterdam.
(referral link: https://www.digitalocean.com/?refcode=b6d162f1b04d

het is alleen linux VPS-EN

[ Voor 4% gewijzigd door rikm op 06-03-2014 18:22 ]

Where ever you go, there you are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
Heb een Windows VPS level 2 genomen bij Strato, eerst kijken hoe snel alles loopt, kan altijd nog naar Lvl3 :)
Tnx iedereen!
Pagina: 1