Onaangekondigde prijsverhoging bij mijndomein.nl

Pagina: 1
Acties:
  • 2.308 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-10 13:55
Deze week ontving ik de nieuwe facturen van Mijndomein.nl. Het bleek dat deze met bijna 40% zijn verhoogd van 29,- naar 39,- incl. BTW. De opzegtermijn is verlopen al voor dat de factuur is binnengekomen. Weet iemand of dit zomaar kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die prijsverhoging is in elk geval niet onaangekondigd, want ik heb er zowel op de site, als in m'n mailbox meerdere dingen overgelezen dat ze die pakketten gingen veranderen.

voor wat betreft het al dan niet op mogen zeggen is Domein opzeggen / Wet van Dam misschien wel een interessant topic om er even bij te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:22
Ja dat mag, de prijs van je lopende contract is niet aangepast. Je hebt/had daarna de keuze om op te zeggen. Het is inderdaad gewoon aangekondigd. Als ze dan ook nog een mail hebben gestuurd, heb je niet opgelet. De Wet van Dam zou je evt kunnen gebruiken, als je wilt vallen over 10 euro voor één jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 12:41
Om even in te haken op dit onderwerp.
Ik stond voor dezelfde verassing alleen ben ik nooit geïnformeerd.

Op de vraag of ze mij via de nieuwsbrief hebben geïnformeerd kreeg ik het volgende antwoord:

"Het klopt inderdaad dat deze correspondentie via de nieuwsbrief is verlopen en via onze eigen website van Mijndomein."

Een beetje jammer is het dat ik niet sta ingeschreven voor hun nieuwsbrief en daarom nooit ben geïnformeerd.

Sta ik in mijn goed recht om het contract hierdoor op te zeggen en hun automatisch incasso terug te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:22
Ik denk het niet als je nu pas reageert, dan had je meteen actie moeten ondernemen. Maar geen idee. Misschien moet je dat eens bij SF vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:42
ik heb deze in februari ook ontvangen en Mijndomein erop aangesproken dat dit beter gecommuniceerd had kunnen worden, en dat ik NIET akkoord ging met de prijsverhoging, waarop ik keurig antwoord terug kreeg dat ze dit jaar nog de oude prijs zouden rekenen. Maar volgend jaar dat ik echt de nieuwe prijs ging betalen, binnen 2 weken ook netjes het verschil terug gekregen op mijn rekening.

nu nog verhuizen want een prijsverhoging van 33% is ronduit belachelijk

en ik vind een aanpassing van de prijs via een nieuwsbrief niet echt netjes ik had op zn minst een mail verwacht met als onderwerp Prijsverhoging daar ik een nieuwsbrief nou niet altijd even goed lees (eigen schuld ik weet het maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:54

Onbekend

...

NeonovA schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 13:53:
"Het klopt inderdaad dat deze correspondentie via de nieuwsbrief is verlopen en via onze eigen website van Mijndomein."

Een beetje jammer is het dat ik niet sta ingeschreven voor hun nieuwsbrief en daarom nooit ben geïnformeerd.

Sta ik in mijn goed recht om het contract hierdoor op te zeggen en hun automatisch incasso terug te draaien?
Ik denk van wel, immers jij hebt namelijk nooit deze aankondiging gehad.
Ze hadden namelijk kunnen weten dat jij geen nieuwsbrief ontvangt en dus redelijkerwijs moeten constateren dat jij (en mogelijk anderen) via een andere weg op de hoogte gesteld had moeten worden van deze prijswijziging.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 21:08
Miyamoto schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 14:29:
Ik denk het niet als je nu pas reageert, dan had je meteen actie moeten ondernemen. Maar geen idee. Misschien moet je dat eens bij SF vragen.
Hij komt er nu pas achter.

Als de provider de voorwaarden (in dit geval de prijs) aanpast in je nadeel, dan mag je zonder opzegtermijn je contract opzeggen. Ze moeten dan het restant terugbetalen.
Een uitzondering is wanneer de prijsverandering in de algemene voorwaarden staat aangekondigd. Bijvoorbeeld een inflatiecorrectie ieder jaar op 1 jan.

Of je kan ze vragen om de oude prijs te rekenen.

Als je contract stilzwijgend verlengd is kun je sowieso met 1 maand opzegtermijn opzeggen. Als je al voor het hele jaar betaald hebt moeten ze het restant terugbetalen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 12:41
Ik ben er pas recent achtergekomen omdat ik toevallig de factuur opende. Hoewel ik van te voren wel een e-mail had gehad met de melding dat het domein werd verlengd, stond hier niets in over de prijsverhoging.

"Je krijgt deze e-mail omdat je domeinnaam *********.com binnenkort beschikbaar is voor een verlenging. Deze verlenging gaat bij mijndomein.nl automatisch, je hoeft hier niets voor te doen.

Van de automatische verlenging (per 2014-02-17) ontvang je binnenkort de factuur. Natuurlijk ontvang je geen factuur als je je domein inmiddels hebt opgezegd.

We danken je voor het, in mijndomein.nl gestelde, vertrouwen en gaan er van uit dat je naar volle tevredenheid klant bent bij mijndomein.nl. Wil je meer doen met je domein, twijfel je of heb je onze hulp nodig, neem dan contact met ons op via helpdesk.mijndomein.nl.
"

Ik ging er dus ook gewoon vanuit dat het bedrag nog hetzelfde was gebleven.

Heb zojuist een mail verstuurd met het verzoek om het oude bedrag van 29,- te accepteren of anders het contract te verbreken en het geld terug te storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-10 13:55
Nog even een verlate update van de TS:
Het was inderdaad een onaangekondigde verhoging. E.e.a. was in een nieuwsbrief aangekondigd. Ik heb wat ruzie met de helpdesk gehad, maar uiteindelijk mocht ik de drie betreffende contracten alsnog kosteloos opzeggen. Deze heb ik vervolgens ondergebracht bij Webreus voor € 17,- per jaar.

Het argument voor de verhoging was dat er al heel lang geen verhoging was geweest. Welnu, ik ben sinds 1995 websites aan het bouwen voor klanten en heb tot nu toe alleen maar met prijsverlagingen te maken gehad. Dus blijft een dergelijke prijsverhoging een beetje vreemd.

Gelukkig doet de marktwerking z'n werk en kunnen we gewoon de beste aanbieder kiezen. Wie het niet goed doet gaat vanzelf naar de knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huiz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:06
Beetje late reactie maar wilde geen nieuwe topic aanmaken voor een mededeling...

Zojuist naar aanleiding van een vraag over SSL te horen gekregen van MijnDomein dat ze binnenkort alle klanten overzetten van het oude webhosting pakket naar het nieuwe webhosting pakket. Vanaf de eerstvolgende contractverlenging gaat het jaarbedrag omhoog van 45 euro naar 60 euro!

Je hebt als klant geen keuze, het gaat automatisch. Als ze dit alleen communiceren in de nieuwsbrief dan vind ik dat erg matig. Ik lees geen nieuwsbrief en moet er dus achter komen als ik eens de afschriften van mijn bank doorpluis. Ik was ooit begonnen met 29 euro in 2011, dat bleek ooit ineens 39 euro geworden te zijn en kom er nu achter dat het nu 45 euro is, en straks wordt dat dan 60 euro. Een verdubbeling in 6 jaar tijd.

Tijd om een andere provider te zoeken, of zijn ze allemaal van de automatische verhogingen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:48

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
huiz schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:00:
Beetje late reactie maar wilde geen nieuwe topic aanmaken voor een mededeling...
Graag de volgende keer wel een nieuw topic aanmaken. Topics kicken is namelijk niet toegestaan.
Al is een topic aanmaken voor alleen een mededeling ook niet erg gewenst.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.