Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-06 21:41

roboreaper

Collecting your robots

Topicstarter
laatst heb ik bij iemand windows 8 geinstalleerd ( niet legaal) , omdat die persoon niet zeker wist of hij windows 8 wel wilde aanschaffen. nu is die persoon redelijk tevreden met windows 8 en met betrekking tot updates en windows 8.1 wilde hij nu windows aanschaffen.

nu vroeg ik mij of voordat ik een verkeerde beslissing maak, of het mogelijk is een windows 8.1 licentie aanteschaffen en deze te laten installeren/upgraden over de huidige windows 8 , zonder een clean install.

is dit mogelijk? of zou ik dan toch een clean install moeten doen bij die persoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 19:57
als het goed is koop je gewoon w8 en voer je binnen windows die key in dan zal hij het herkennen ben je officiel en krijg je vanzelf de update naar 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor punk
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-03 21:16
Ik heb zelf ook een windows 8 licentie , je kan updaten naar windows 8.1.
De update kan je vinden in store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper

roboreaper

Collecting your robots

Topicstarter
misschien wordt ik niet goed begrepen.

ik heb al bij iemand dus een ( illegale ) versie van Windows 8 geinstalleerd. nu wil hij dus een legale. om naar 8.1 te gaan en up to date te blijven. dat kan dus nu niet. want hij heeft gene legale key.

kan ik dus een windows 8.1 licentie kopen en installeren zonder dat ik een clean instal bij hem moet doen?

en upgraden vanuit de store naar 8.1 gaat niet omdat zijn huidige versie niet legaal is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:02
Als het goed is kan je met Windows 8.1 media wel een upgrade uitvoeren, maar persoonlijk zou ik sowieso een clean install doen. Je weet nooit wat voor troep er in zo'n gedownloade versie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je Windows 8 hebt geïnstalleerd zonder key, kun je met de key Windows activeren. Heb je met een illegale key Windows geactiveerd, dan kun je de key wijzigen, met Google kun je vast wel vinden hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Let wel op dat je geen KMS hacks oid hebt geïnstalleerd. Dan zou ik je een schone installatie aanraden. Niet alleen uit technisch oogpunt maar ook omdat dergelijke hacks / cracks meer dan eens malware bevatten.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Alle eventuele kms-scripts/ geplande taken verwijderen die de licentie eens in de 180 dagen heractiveren, daarna kun je de legale key installeren met :

code:
1
slmgr.vbs -ipk 00000-00000-00000-00000-00000

In cmd als admin ( 00000-00.... ) vervang je natuurlijk met de legale code.

Daarna:
code:
1
slmgr.vbs -ato

Een keertje rebooten voor de zekerheid.

Hierna kun je de upgrade naar windows 8.1 draaien vanuit de store

[ Voor 21% gewijzigd door ImNotnoa op 06-03-2014 08:44 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper

roboreaper

Collecting your robots

Topicstarter
tnx, ik zal gaan kijken of er scripts draaien. en anders moet er maar een clean install gebeuren
Pagina: 1