Hallo,
Mijn zelf bouw PC blijft sinds een week, 9 van de 10 keer steken tijdens de POST en bereikt hierdoor niet eens de BIOS, het scherm blijft zwart. De VGA_LED blijft dan branden, evenals de BOOT_DEVICE_LED. Als hij wel succesvol doorstart zijn er verder geen problemen meer te bespeuren kwa hardware. Videokaart laat zich ook vol stressen zonder artifacts etc. Alle componenten draaien op factory speed, PC draait waarschijnlijk al een jaar met de volgende configuratie:
Wat ik al geprobeerd heb is het volgende:
BIOS naar factory settings / Jumper
HD7850 in andere slots gestoken
HD3850 getest, zelfde problematiek
De eerste keer dat de POST failde kwam de volgende waarschuwing in beeld bij het opstarten: ''Overclocking failded! Please enter Setup to re-configure your system.'' PC is verder dus nog nooit overclocked geweest.
Lijkt mij dus niet in de videokaart te liggen maar in het moederbord. Kan enkel nog proberen de HD7850 in een ander systeem te prikken kijken of die hem in een keer pakt. Maar de HD 3850 werkt ook niet, dus het lijkt mij niet de schuldige.
Iemand suggesties?
Edit:
Ook bij gebruik van de IGPU van de processor blijft de PC dikwijls steken tijdens POST met dezelfde LEDS die branden.
Mijn zelf bouw PC blijft sinds een week, 9 van de 10 keer steken tijdens de POST en bereikt hierdoor niet eens de BIOS, het scherm blijft zwart. De VGA_LED blijft dan branden, evenals de BOOT_DEVICE_LED. Als hij wel succesvol doorstart zijn er verder geen problemen meer te bespeuren kwa hardware. Videokaart laat zich ook vol stressen zonder artifacts etc. Alle componenten draaien op factory speed, PC draait waarschijnlijk al een jaar met de volgende configuratie:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 191,49 | € 191,49 |
| 1 | Asus P8Z77-V | € 175,- | € 175,- |
| 1 | Sapphire HD7850 2GB GDDR5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Obsidian 550D | € 108,- | € 108,- |
| 1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech G11 Gaming Keyboard (Qwerty) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9B Blue | € 73,05 | € 73,05 |
| 1 | Corsair Enthusiast TX750M | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 124,95 | € 124,95 |
| 1 | Arctic Silver Silver 5 - 3.5 Gram | € 5,95 | € 5,95 |
| 1 | Epson Expression Premium XP-700 | € 99,- | € 99,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 777,44 | |
Wat ik al geprobeerd heb is het volgende:
BIOS naar factory settings / Jumper
HD7850 in andere slots gestoken
HD3850 getest, zelfde problematiek
De eerste keer dat de POST failde kwam de volgende waarschuwing in beeld bij het opstarten: ''Overclocking failded! Please enter Setup to re-configure your system.'' PC is verder dus nog nooit overclocked geweest.
Lijkt mij dus niet in de videokaart te liggen maar in het moederbord. Kan enkel nog proberen de HD7850 in een ander systeem te prikken kijken of die hem in een keer pakt. Maar de HD 3850 werkt ook niet, dus het lijkt mij niet de schuldige.
Iemand suggesties?
Edit:
Ook bij gebruik van de IGPU van de processor blijft de PC dikwijls steken tijdens POST met dezelfde LEDS die branden.