Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

ik ben op zoek naar een degelijke dual sim smartphone.
Reden is zoals de meesten: 1 privé, 1 werk.
Ik heb mijn privé nr laten overzetten naar mijn werk en wil dit ongedaan maken, vandaar.
Ik zie mijn collega's met 2 gsm's zeulen en daar heb ik geen zin in.

Op meerdere sites komt de Huawei Ascend G700 als beste naar voren met als prijs +- € 250, of beterkoop.
Echter is de conclusie dat deze smartphone een 'middelmaatje' is.
Tot mijn grote spijt vind ik ook niet onmiddellijk een betere?

Ook lees ik niet specifiek genoeg hoe die dual sim in zijn werk gaat.
Hoe ik het zou willen:
- bericht sturen - keuze vanaf welke sim?
- bellen - keuze vanaf welke sim?
- 3G - keuze welke sim 3G actief heeft?
Wat ik kan zien op screenshots is goed: 2x provider info rechtsboven op je scherm.
Ik hoor ook verhalen dat je maar 1 SIM tegelijkertijd actief kan hebben, dat je op de andere niet bereikbaar bent enz... ? hoe zit dat?

Ik zit in de IT dus 3 zaken zijn heel belangrijk: mail - bellen - agenda
Dit moet vlot gaan. Ik knap echt af op 'geprul', dat ding moet gewoon werken.
Ik heb ook liever overkill specs, dan ergens 1 seconde te moeten wachten.

Liefst had ik een HTC Desire 601 gezien in dual sim...
Ik vind wel een HTC Desire X, maar die is al wat verouderd lijkt me. Mijn vrouw heeft die in single sim.

Zijn er uberhaupt nog andere/betere toestellen?
En absoluut geen Acer/samsung/nokia/...
Ik zie dat motorola ook nog enkele modellen heeft met dual sim, maar met mindere specs...

thx

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De vraag wordt keer op keer gesteld en het antwoord is het zelfde: je moet blij zijn dat ze er uberhaupt zijn en er niet teveel van verwachten.
De reden is simpel: voor fabrikanten is het deels je eigen ramen ingooien (want je verkoopt maar 1 foon en dus relatief minder marge). En voor telecomproviders is het simpelweg dom om zoiets aan te bieden: dual sim heb je juist om er een andere sim in te kunnen steken, en de kans dat die van jou als provider is, is minder dan 100%, en dus neem je onnodig risico dat er via je concurrent gebeld wordt ipv via jou.

Voor de rest: you do the math ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
pffff :/

ik kan dan uiteindelijk leven met een huawei, maar de hamvraag die ik mezelf stel: kan ik 2 sims tegelijkertijd actief hebben?

zie:

http://youtu.be/c91NwyyoMy8

is nice, maar kan niet tegelijkertijd..

Verwijderd

Wil je perse een toestel wat je hier kan kopen? Kijk anders eens in het onbekende Chinese smartphones topic. Bijna alle Chinese smartphones hebben dual sim en voor hetzelfde geld een stuk betere specs dan de Huawei.

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-11 22:34

MiliaanR

Just for fans.

Je kan ook een Xiaomi Hongmi kopen is wel veel beter dan Huawei.
Je kan er zelf een importeren uit China of je kan ze ook in Nederland kopen, bijv hier: http://www.maxphone.nl/product/xiaomi-hongmi/
4 Dagen geleden een Mi2S voor mijn moeder gekocht, ging prima. :*)

Oeps, zie net dat ie uit is verkocht..

[ Voor 7% gewijzigd door MiliaanR op 05-03-2014 21:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
weet er iemand of ik met de Huawei Ascend P700 2 sim kaarten tegelijkertijd actief kan hebben?

@MilaanR: ga ik dan geen 'gezeik' hebben met die Xiamo Hongmi? Ik zie dat die op een 'android schil' draait? Is dat allemaal compatibel?

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Motorola moto g dual sim.

Ik weet alleen niet of beide Sims 3g kunnen. En je moet hem natuurlijk importeren.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem gevonden :D

http://www.htc.com/sea/sm...tc-desire-601-dual-sim/#/

de desire 601 is een machien, en blijkbaar bestaat die ook in dual sim uitvoering :)
het volgend probleem is dat niemand die dual sim versie verkoopt :(

iemand?

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Ik heb zelf de Huawei G700 en moet je eerlijk zeggen dat dit geen middelmaatje is. De telefoon bevalt me stukken beter dan een S3/S4. Accuduur is top, en zoals je zelf al aangeeft, Dualsim!

Ik heb echter maar één sim actief :P

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-11 22:34

MiliaanR

Just for fans.

Geen gezeik, werkt allemaal prima. Je kan er zelfs Stock Android op zetten mocht je dat willen. MIUI is echter wel heel veel fijner!

• Cuno
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Je kan kijken of je op marktplaats een HTC One Dual Sim kan scoren. Hierop kan je dan een EU rom op zetten en ben je af van alle chinese apps die er op staan.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:10
Freakster86 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:51:
Motorola moto g dual sim.

Ik weet alleen niet of beide Sims 3g kunnen. En je moet hem natuurlijk importeren.
Beide simsloten kunnen 3G, dus je kunt switchen terwijl ie aanstaat.
Ik heb er een. Op Ebay te vinden voor minder dan 250 euro. Prima toestelletje.

Verwijderd

Topicstarter
pff ik lees net ergens dat de HTC Desire 601 dual sim 'duur' is voor hetgeen je krijgt...
Motorola moto G zou dan een betere zijn, maar dat geheugen kun je niet uitbreiden..

Aan de andere kant: HTC Desire 601 heeft 4 GB, maar als je daar een SD kaartje in steekt van 16 GB, kun je daar toch gewoon je zooi op kwijt, of vergis ik mij?

Nu, da is ook weer een 'luxe' probleem denk ik, momenteel heb ik ook maar een smartphone met 'maar' 8 GB opslag, en die zit na 2 jaar nog niet vol...

Wat denken jullie?

Motorola Moto G Dual Sim 16 GB of HTC Desire 601 Dual Sim?
De Huawei Ascend G700 blijft ook een optie, maar ik weet niet of je met dat toestel 2 sim kaarten simultaan actief kan hebben?

Verwijderd

Weet iemand een betrouwbare site waar je en HTC- M7 of M8 kan kopen in de dual-sim versie?
Ze bestaan wel in China maar helaas staat er dan allemaal china-meuk op die je er niet zomaar afkrijgt.
Voor mij belangrijk is ook dat de GPS goed werkt, heb nu een Jiayu G5 waarvan de GPS zwaar kut is.
zeer slechte GPS fix en zeer onnauwkeurig.
Werkt de GPS beter met een europese rom? Waar vindt ik die dan ? en hoe doe je dat?

veel vragen maar misschien kan iemand die (gedeeltelijk) beantwoorden ?

mvh
Marcel

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:18:
Weet iemand een betrouwbare site waar je en HTC- M7 of M8 kan kopen in de dual-sim versie?
Ze bestaan wel in China maar helaas staat er dan allemaal china-meuk op die je er niet zomaar afkrijgt.
Voor mij belangrijk is ook dat de GPS goed werkt, heb nu een Jiayu G5 waarvan de GPS zwaar kut is.
zeer slechte GPS fix en zeer onnauwkeurig.
Werkt de GPS beter met een europese rom? Waar vindt ik die dan ? en hoe doe je dat?

veel vragen maar misschien kan iemand die (gedeeltelijk) beantwoorden ?

mvh
Marcel
Is dit jouw topic?
:X

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Aub geen topics kapen en daarnaast is MAA niet bedoeld voor dit soort zaken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.