Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Tweakers,

Ik wil in mijn oude laptop een nieuw leven in blazen dat ik hem weer kan gebruiken. Niet alles kan vervangen worden, maar wel wat. Het type is trouwens een Toshiba Satellite Pro 4600. Een laptop waar origineel Win 98 Second Edition opstond. Heb een adapter er voor bestelt, wat ik ben die kwijt.
Ik dacht van een nieuwe harde schijf van 200GB, staat origineel 30GB op. En misschien RAM? Want er zit 128MB RAM in.
Meer wensen heb ik eigenlijk niet. Ik zou het leuk vinden als jullie mij er een beetje mee helpen hoe ik dat zou moeten aanpakken!
Ik wil de laptop niet echt voor zware dingen gebruiken, alleen voor internet, words, etc. Niet echt voor zware programma's.

Groeten Anton.

(Als ik het in de verkeerde sectie heb geplaatst, meld het dan even ;) )

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2014 18:15 . Reden: iets verkeerd gescheven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:04
Je kan zelf al een heel eind komen door de specificaties van je laptop op te zoeken en vervolgens ook hier te posten. Zo kunnen wij precies zien wat voor laptop je hebt en welke hardware en überhaupt in past!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morress
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-08 10:36
Can't tell if trollin' or....?

Pentium III.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip Tomino!

Hier zijn ze:
http://www.toshiba.co.uk/...n.new=Yes&PRODUCT_ID=5893

Ik zeg vast dat ik het leuk vindt om oude dingen weer te gebruiken. Dat het nou een Pentium 3 is, maakt mij niks uit. Anders staat die laptop er maar...

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2014 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morress
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-08 10:36
ok, snap ik, maar browsen wordt een drama, winxp kan dit apparaat nog aan, win7 is niet te doen. win98 heeft te oude browsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha. Ik zet er ook Win XP op. Zou het browsen echt een drama worden? Ik kan me vroeger bedenken dat hij eigenlijk niet zo heel erg sloom was. Er stond namelijk niet zo veel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-09 15:57
Zonde van je geld om sterk verouderde upgrades als MEM, harddisk en processor te kopen.
Die zooi is namelijk oud, duur, en niet compatibel met iets uit de 21ste eeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het zelf wel uitzoeken...
SORRY dat ik jullie stoor...

Het is gewoon normale vraag.
Topic kan dicht..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2014 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:04
Als de laptop alleen gebruikt gaat worden voor wat surfen dan zou ik de harde schijf lekker laten zitten met z'n 20 of 30GB. Je ram kan je eenvoudig upgraden door wat er nu inzit eruit te halen en het te vervangen door een SDRAM geheugenreepje. Kijk wel goed welke snelheid het geheugen heeft dat nu in de laptop zit.

Het beste kan je de laptop mee naar Mycom of Paradigit nemen. Daar zetten ze het er dan gratis voor je in. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03:22

auto660

1991 240 GL Brick

Ik had er zelf ook een! :p Leuke dingen, die van mij had een subwoofer met "Bass" knopje er op. Ik kon redelijk overweg met dat balletje in het toetsenbord en ik had er zelf wifi in gebouwd :) Ik had volgens mij iets van 512mb sdram in zitten met een 650mhz pitje. Op de laptop stond micro xp (is helemaal afgestript en toch nog goed bruikbaar, probeer maar eens. Een verademing vergeleken een vanilla xp op zo'n machine) met chrome als browser. Als je de laptop de tijd gaf om goed op te starten en chrome te laden (zo ongeveer 1 minuut) dan kon je er gewoon nog redelijk mee browsen en fm radio via internet luisteren ging ook nog prima zonder haperingen. Ik had er geen adblocker op (heel stom, ben er later achter gekomen dat sommige sites een amd x2 op zijn knieën krijgen zonder adblocker en dat diezelfde amd x2 dezelfde site makkelijk kon laden als adblocker aan stond *kuch* marktplaats *kuch* ) maar als je er adblocker op zet met chrome en micro xp dan zou je er gewoon nog mee kunnen browsen, zolang je maar die 512mb ram hebt.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:59
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 18:38:
Ik ga het zelf wel uitzoeken...
SORRY dat ik jullie stoor...

Het is gewoon normale vraag.
Topic kan dicht..
Ik vind het wel een goed antwoord. Je kan inderdaad die laptop opkalefateren, maar als dat teveel kost (zeg meer dan 30 euro) dan is dat zonde van je geld.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je kunt proberen is een hele lichte Linux versie installeren. Vervolgens gebruik je niet de GUI, maar de CLI. Dat zou voor Office en internet nog best kunnen werken. Bij de browser blokkeer je ongeveer alles wat geen tekst of afbeeldingen zijn :P. Je kunt met een Raspberrry Pi die ook langzaam is ook het internet op :). Natuurlijk heeft die laatste wel een veel betere grafische unit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2014 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ramon schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:34:
[...]

Ik vind het wel een goed antwoord. Je kan inderdaad die laptop opkalefateren, maar als dat teveel kost (zeg meer dan 30 euro) dan is dat zonde van je geld.
Het is niet jou geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:09

Quad

Doof

Beste AntonB0S, het is misschien verstandig om niet zo bot te reageren. Men geeft je gewoon advies en het is aan jou om het aan te nemen of niet. Hierboven wordt gezegd dat het zonde van je geld is, als het puur om nostalgische redenen gaat om het te gebruiken kan ik mij er bij voorstellen dat je dat graag wilt, al het andere om er een functionele machine te maken voor dagelijks gebruik ben ik het met ze eens om iets meer te investeren en een betere laptop te zoeken die wat recenter is dan een pré 2000 laptop.

Ik denk dat je best wel veel gaat verwachten van deze laptop maar Youtube zal die heus niet lekker draaien bijvoorbeeld.

Je onderschrift zegt dat je altijd moet blijven lachen, maar je bent wel een beetje in een chagrijnige bui vandaag. ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gewoon een goed antwoord als ik iets vraag. Ik vraag niet dat ano 2014 is.
Ik weet het wel dat het allemaal aardig bedoeld is, maar ik vraag er niet om ;)

Ik word gewoon een beetje pist als ik zulke antwoorden krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:09

Quad

Doof

De harde schijf wat er in zit kan je wat mij betreft erin laten zitten, het liefst uitbreiden naar 512MB, 200GB HDD erin zetten is een zeer prijzige aangelegenheid gezien het feit dat het een PATA aansluiting is.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 20:52:
Ik wil gewoon een goed antwoord als ik iets vraag. Ik vraag niet dat ano 2014 is.
Ik weet het wel dat het allemaal aardig bedoeld is, maar ik vraag er niet om ;)

Ik word gewoon een beetje pist als ik zulke antwoorden krijg :)
Je hebt niets te willen, mensen mogen reageren zoals zij willen binnen de regels van GoT. Met zo'n houding zonder ook nog eens 0,0 eigen inzet is er ook niemand die antwoord gaat geven.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2014 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:34:
[...]

Je hebt niets te willen, mensen mogen reageren zoals zij willen binnen de regels van GoT. Met zo'n houding zonder ook nog eens 0,0 eigen inzet is er ook niemand die antwoord gaat geven.
Ik geef toe, je hebt helemaal gelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Met deze houding is dit topic nogal kansloos geworden.

TS, zoals velen opgemerkt hebben verwachten we op GoT eigen inzet voordat je een topic opent. In dit geval gaat het al mis met:
(Als ik het in de verkeerde sectie heb geplaatst, meld het dan even ;) )
Als je het niet zeker weet, vraag het zelf van tevoren na :o

Als je zelf geen inzet toont kun je daar opmerkingen over verwachten. Het zou je sieren als je in dat geval het ontbrekende zou aanvullen in plaats van de anderen aan te vallen. Sowieso, output <= input. Als je 'gewoon een goed antwoord' wilt moet je gewoon een goede, onderbouwde en uitgebreide vraag stellen.

En mbt waar zo'n vraag te stellen: Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 07-03-2014 22:43 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.