Toon posts:

Origin game garantie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik vind het niet heel duidelijk dat game garantie van Origin en ea contacteren is niet makkelijk, want hun support is niet zo goed.

Op deze pagina van origin staat het volgende vermeld:
Je mag volledige EA-spellen als digitale download (PC/Mac) die op Origin zijn gekocht retourneren voor volledige restitutie, binnen 24 uur nadat je het spel voor het eerst hebt opgestart, binnen zeven dagen na de aankoopdatum of zeven dagen na de releasedatum als je het spel hebt gereserveerd, afhankelijk van wat van toepassing is. Dit is een aanvulling op de standaard retour- en restitutierechten.
Wat ik wil is een digitale versie reserveren (release datum = 13 maart). Ik veronderstel, als ik het spel voor het eerst keer start vanaf de dag op de release datum (13 maart) kan ik hem 7 dagen spelen voordat ik deze kan retourneren. OF heb ik ook maar 24 uur tijd om te retourneren vanaf ik het spel voor het eerst heb gestart? Dus dat was eigenlijk mijn vraag. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10 14:14
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:57:
Hallo, ik vind het niet heel duidelijk dat game garantie van Origin en ea contacteren is niet makkelijk, want hun support is niet zo goed.

[...]

Wat ik wil is een digitale versie reserveren (release datum = 13 maart). Ik veronderstel, als ik het spel voor het eerst keer start vanaf de dag op de release datum (13 maart) kan ik hem 7 dagen spelen voordat ik deze kan retourneren. OF heb ik ook maar 24 uur tijd om te retourneren vanaf ik het spel voor het eerst heb gestart? Dus dat was eigenlijk mijn vraag. 8)7
24 uur vanaf de eerste keer opstarten.
7 dagen als je het spel niet opstart
stel je start het spel op dag 5 op dan heb je nog 24 uur de tijd om het te retouneren.
althans zo lees ik het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:01
RenaldoN schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:59:
[...]

24 uur vanaf de eerste keer opstarten.
7 dagen als je het spel niet opstart
stel je start het spel op dag 5 op dan heb je nog 24 uur de tijd om het te retouneren.
althans zo lees ik het
Zo lees ik het ook. Anders kun je wat jij van plan bent het spel binnen 7 dagen snel uitspelen en dan retouneren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké, bedankt! Maar hoe zit het dan met preloaden? Dan telt die game garantie nog niet veronderstel ik, want het spel is dan nog niet echt opgestart geweest lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 09:05
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:57:

[...]

Je doet een preorder, dan heb je dus tot de 20e om het spel te retourneren als je 'm niet opstart.

In dit geval zou je waarschijnlijk even willen testen, dus als je de 17e je spel opstart, heb je vanaf dan 24 uur de tijd om je geld terug te krijgen.

Preloaden is alleen downloaden, dus dan start je het spel niet op. Preloaden doe je ook voor de releasedatum :-)

[ Voor 28% gewijzigd door greyfox1987 op 05-03-2014 17:16 ]

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 20:14

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Maar waarom doe je het? Wil je het spel proberen voor je hem echt besluit te kopen of hoe moet ik het zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lawwie schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:16:
Maar waarom doe je het? Wil je het spel proveren voor je hem echt besluit te kopen of hoe moet ik het zien?
Ja ik wil het spel proberen, ik zou er een aantal willen testen tot dat ik een goede vind.

Dus ik wil paar games testen die ik koop van origin en dan zowiezo retourneren en het beste spel die ik heb getest van origin koop ik hem op een goedkopere manier (een buitenlands webshop ofzo). Zo wil ik het doen. Lijkt mij wel mogelijk. Alleen twijfel ik wel een beetje of het wel mogelijk is om een game te herverzilveren die ik eerder heb geretourneerd.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2014 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie

Lawwie

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:18:
[...]

Alleen twijfel ik wel een beetje of het wel mogelijk is om een game te herverzilveren die ik eerder heb geretourneerd.
Dat kan gewoon, je gebruikt dan namelijk een andere key en je hebt het spel niet in bezit dus dat moet gewoon lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké! maar nog iets anders nu, maak ik daarmee geen misbruik van het 'grote game garantie' van origin? Het is tenslotte de bedoeling dat ea zoveel mogelijk winst maakt en de kans is groot dat ea dit niet helemaal apprecieerd denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie

Lawwie

Origin is het platform van EA, ze hebben zelf de regeltjes opgesteld. Al zou ik wel eerst een game kopen en dan pas de rest, weet je ook weer of het met gemak gaat en hoe lang het duurt voor het geld terug is etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebuik jij orgin voor je pc spellen ? Zo ja dan is er andere manier om te testen :p

(als het voor de pc is dan kan je ook games downloaden en dan via single player testen)
hoef je ook niet moeilijk te doen om eerst te kopen en dan weer terug brengen

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2014 22:44 . Reden: tekst toegevoegd ]

Pagina: 1