Tweakblogs sorteersysteem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-10 00:12

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Lieve Devvers,

De afgelopen tijd is er een krimmige (woordspeling) sfeer onstaan op Tweakblogs.
Tweaker Mux legt het duidelijk uit in zijn post: De officiële blog van Frozen: RE: REorganisatie

TL;dr Er zijn mensen die vaak posten over niet-technologie achtige dingen zoals scheren, geld trekken uit de staatskas zonder tegenprestatie e.d. Echter is dit in het nadeel van andere bloggers omdat zij hierdoor omlaag gedrukt worden, terwijl ze wel over technologie praten.

Ik ben dus een poll begonnen om het één en ander duidelijk te krijgen. Uit de poll blijkt duidelijk dat tweakers het zeer op prijs stellen als er een mogelijkheid komt blogs te sorteren. Ik dacht zelf aan een systeem met als hoofdgroepen de namen van de fora op GOT (harde waren, zachte waren etc..) waarna mensen vervolgens kunnen uitvinken wat ze niet willen zien.

Op deze manier hoeven ik en anderen geen blogs meer te zien die ons niet interesseren.

Het resultaat van de poll die hier is gehouden: De officiële blog van Frozen: RE: REorganisatie is de volgende:
Poll: Moet T.net het eenvoudiger maken blogs te hiden?
Ja
Nee
Maakt mij niet uit
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=389705&layout=1&sort=prc

Het antwoord lijkt mij duidelijk. Ik vraag de lieve devvers dan ook of zij zo'n soort sorteer systeem kunnen maken zodat men 1x hoeft af te vinken welke blogs men niet wil zien. Vervolgens krijgt men alle blogs in deze categorie niet meer te zien zo lang er in dat hokje geen kruisje staat.

(Dus een opt-out, men krijgt alle blogs te zien totdat men een categorie uit klikt)

[ Voor 12% gewijzigd door Frozen op 02-04-2014 21:45 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Maar doel je dan erop om blogs te hiden in de tracker of op http://tweakblogs.net/. Want serieus, als ik nu op http://tweakblogs.net/ kijk dan zou ik wel meer blogs willen hiden :X (lekker kinderachtig bezig met z'n allen :N)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:16

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik vind navigatie op tweakblogs sowieso een groot drama. Er is geen zoekfunctie en je hebt geen tags/categoriën, en daarnaast is het onmogelijk om je eigen posts onder blogs terug te vinden.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:50
Tja, ik kan me het prima voorstellen.

Ik heb al een aantal waarschuwingen/bans gehad omdat iemand bepaalde opmerkingen niet kon hebben en dat zo nodig moest rapporteren.

Natuurlijk was het mijn eigen keuze om die/een reactie te plaatsen.
Maar feit is dat ieder ander die reactie makkelijk kon hebben, enkel iemand vond het nodig om mij elke keer te rapporteren.

Ik heb dan nu ook, jammer maar helaas, een bepaalde topic hier op HIDE staan.
Kan mezelf prima inhouden om te reageren, 1keer, 2keer en 3keer... maar punt is dat het gewoon continue wederkeert en daar heb ik geen trek in.

En zo zijn er meerderen merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

.oisyn schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:00:
Ik vind navigatie op tweakblogs sowieso een groot drama. Er is geen zoekfunctie en je hebt geen tags/categoriën, en daarnaast is het onmogelijk om je eigen posts onder blogs terug te vinden.
Daar zou idd een heel ander topic aan gewijd kunnen worden :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
BtM909 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:02:
[...]

Daar zou idd een heel ander topic aan gewijd kunnen worden :P
Ik denk dan een functie a la pricewatch.

Iedereen die een blog schrijft moet hem linken aan een onderwerp (die van de hoofdfora van tweakers).
Vervolgens moet het ergens met een knopje mogelijk zijn je tweakblog voorkeuren (blogs die je wilt zien) aan te passen. Deze worden gelinkt aan je account zodat je voor altijd waar je ook inlogt bepaalde blogs niet meer hoeft te zien.

Totdat je deze functie wijzigt blijft deze hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:16

crisp

Devver

Pixelated

TL;dr Er zijn mensen die vaak posten over niet-technologie achtige dingen zoals scheren, geld trekken uit de staatskas zonder tegenprestatie e.d. Echter is dit in het nadeel van andere bloggers omdat zij hierdoor omlaag gedrukt worden, terwijl ze wel over technologie praten.
Uniforme categorisering voor blog(post)s en een goede zoekmogelijkheid zijn dingen die ik ook wel graag zou zien, maar er is naar mijn mening geen enkele reden om non-tech achter te stellen. We overwegen wel om de echt kinderachtige blogposts te gaan weren uit het 'uit de community' blok op de frontpage, maar voor de rest zie ik geen reden om 'tech' als criterium in te gaan stellen (afgezien van het feit dat daar nu ueberhaupt geen mogelijkheid toe is).

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 06-03-2014 12:33 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
crisp schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:33:
[...]

Uniforme categorisering voor blog(post)s en een goede zoekmogelijkheid zijn dingen die ik ook wel graag zou zien, maar er is naar mijn mening geen enkele reden om non-tech achter te stellen. We overwegen wel om de echt kinderachtige blogposts te gaan weren uit het 'uit de community' blok op de frontpage, maar voor de rest zie ik geen reden om 'tech' als criterium in te gaan stellen (afgezien van het feit dat daar nu ueberhaupt geen mogelijkheid toe is).
Maar sommige mensen willen liever technologie dingen lezen op een website over technologie dan bijv. Wat patty brard in het weekend heeft gedaan.

Ik zeg niet dat nontech slecht is o.i.d. maar sommige mensen interesseren zich niet in scheren, centen trekken uit de staatskas etc. Het lijkt mij dan de beste manier (om afzijkreacties e.d. tegen te gaan) om gewoon een categorie systeem te introduceren waarin jij zelf, op basis van je smaak, kan kiezen welke soort blogs je wil zien en welke niet.

momenteel wil maar 8 procent zon systeem niet. Volgens mij is dat overduidelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Frozen op 06-03-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een waarschuwing richting een aantal rotte appels kan natuurlijk ook, of een paar blog-items die gewoon verwijderd worden. Een technische oplossing (zoals filteren) zou niet perse hoeven lijkt mij.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Frozen schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:53:
[...]

Maar sommige mensen willen liever technologie dingen lezen op een website over technologie dan bijv. Wat patty brard in het weekend heeft gedaan.

Ik zeg niet dat nontech slecht is o.i.d. maar sommige mensen interesseren zich niet in scheren, centen trekken uit de staatskas etc. Het lijkt mij dan de beste manier (om afzijkreacties e.d. tegen te gaan) om gewoon een categorie systeem te introduceren waarin jij zelf, op basis van je smaak, kan kiezen welke soort blogs je wil zien en welke niet.

momenteel wil maar 8 procent zon systeem niet. Volgens mij is dat overduidelijk.
Als het toekennen van een post aan een bepaalde categorie de verantwoordelijkheid wordt van de blogeigenaar, zullen er altijd leukerds zijn die daarmee gaan spelen. En aangezien het policy blijkt dat er op Tweakblogs niet door Tweakers zelf wordt gemodereerd, ben ik bang dat de meerwaarde van deze optie al snel niet bestaand zal blijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Frozen schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:53:
[...]

Categorisering heeft ook zeker wel nut, maar ik zie niets in het 'voortrekken' van tech boven non-tech blogposts. Tweakblogs heeft geen 'technologische' insteek; het is er gewoon voor de community, net als dat je hier op het forum je niet-technische ei kwijt kan (maar dan wel binnen de daarvoor bestemde categorie uiteraard ;)).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
crisp schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:11:
[...]

Categorisering heeft ook zeker wel nut, maar ik zie niets in het 'voortrekken' van tech boven non-tech blogposts. Tweakblogs heeft geen 'technologische' insteek; het is er gewoon voor de community, net als dat je hier op het forum je niet-technische ei kwijt kan (maar dan wel binnen de daarvoor bestemde categorie uiteraard ;)).
Maar je hoeft ze toch ook niet voor te trekken, als jij net zo graag scheerblogs e.d. leest als blogs over een nieuw geschreven app o.i.d. dan hoef je in die categorisatie ook geen vinkje aan te passen.
Als je nou een persoon bent die helemaal gek is van scheren en voor de rest niets boeit, dan klik je al het andere uit en hou je alleen je ''Stuffis generalis'' stukje aan (of waar scheren ook hoort :))

Met een opt-out is iedereen blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Frozen schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:26:
[...]

Maar je hoeft ze toch ook niet voor te trekken, als jij net zo graag scheerblogs e.d. leest als blogs over een nieuw geschreven app o.i.d. dan hoef je in die categorisatie ook geen vinkje aan te passen.
Als je nou een persoon bent die helemaal gek is van scheren en voor de rest niets boeit, dan klik je al het andere uit en hou je alleen je ''Stuffis generalis'' stukje aan (of waar scheren ook hoort :))

Met een opt-out is iedereen blij.
Ik proefde wel zoiets door deze opmerking in je startpost:
Echter is dit in het nadeel van andere bloggers omdat zij hierdoor omlaag gedrukt worden, terwijl ze wel over technologie praten.
As said: categoriseringsmogelijkheden lijken mij ook zeer handig. Of we daar vervolgens ook een voorkeurensysteem omheen moeten bouwen is dan weer een tweede. Gezien het feit dat Tweakblogs niet echt tot onze core-business behoort en onze tijd ook maar beperkt is gok ik die kans niet zo erg groot ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
crisp schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:33:
[...]

Ik proefde wel zoiets door deze opmerking in je startpost:

[...]

As said: categoriseringsmogelijkheden lijken mij ook zeer handig. Of we daar vervolgens ook een voorkeurensysteem omheen moeten bouwen is dan weer een tweede. Gezien het feit dat Tweakblogs niet echt tot onze core-business behoort en onze tijd ook maar beperkt is gok ik die kans niet zo erg groot ;)
Het lijkt mij dat het grootste stukje code op een of andere manier al in de pricewatch is te vinden, aangezien die op de zelfde manier werkt. Alleen moet er dan een optie komen die onthoudt welke instellingen je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-10 20:26
Eigenlijk vind ik dat als je bepaalde blogs niet interessant vind dat je gewoon pech hebt. Als je op tv een reclame ziet die.je vreselijk vind ga je toch ook niet zeuren bij je provider of ze alleen die willen blokkeren....

Maar als je er dan toch wat aan wil doen kan je in mijn ogen het beste voor een "opt out" danwel ignore gaan. Je kan dan per user aangeven of je zijn/haar blogs terug wilt zien. Werkt natuurlijk alleen als je ingeogged bent en voor de frontpage zal het.ook niet veel nut hebben maar het is (imo) een stuk "simpeler" dan werken met categorieën oid

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Frozen schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:45:
[...]

Het lijkt mij dat het grootste stukje code op een of andere manier al in de pricewatch is te vinden, aangezien die op de zelfde manier werkt. Alleen moet er dan een optie komen die onthoudt welke instellingen je hebt.
De tweakblogs is een compleet andere codebase welke nagenoeg compleet los staat van de rest van de site. Veronderstellen dat functionaliteit die we op andere plekken hebben even makkelijk toe te passen is op de tweakblogs is wel wat naief ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
crisp schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 23:52:
[...]

De tweakblogs is een compleet andere codebase welke nagenoeg compleet los staat van de rest van de site. Veronderstellen dat functionaliteit die we op andere plekken hebben even makkelijk toe te passen is op de tweakblogs is wel wat naief ;)
Ah, is het maar goed dat ik geen devver ben. Anders stond heel t.net vol met pricewatchen :)
Maar is het mogelijk dat er een optie komt die bepaalde soort blogs kan blokkeren, zodat je die in de toekomst nooit meer hoeft te lezen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Sorry voor mijn bump maar Verleemen heeft binnen 2 dagen al 5 keer een blog gepost. Blijkbaar schrijft hij boeken op Tweakblogs. Ik vind dit oneerlijk aangezien hij met zijn blogs andere bloggers naar beneden drukt. Als het nou allemaal technologische blogs waren, reviews, programmeer guides of andere Tweakers dingen dan had ik het niet erg gevonden. Maar het constant om aandacht vragen met l*lverhalen vol met spellingsfouten vind ik tè veel van het goede.

Misschien wordt het tijd dat er eens om de tafel gezeten gaat worden om te kijken naar de toekomst van Tweakblogs. We zijn natuurlijk wel Tweakers.net en niet FOK!.

Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=389705&layout=1&sort=prc
als je graag wil stemmen, dat kan bovenaan deze pagina

[ Voor 11% gewijzigd door Frozen op 02-04-2014 21:48 ]

Pagina: 1