Karma bij Tweakblogs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 19:09
Ik denk niet dat deze veel uitleg nodig heeft, een simpele [+1][-1] (oid) bij de tweakblog om aan te geven of je het leuk vind of niet.

De reden dat ik dit voorstel is de momentele opstapeling van "RE: RE: RE: Intolerantie op Tweakblogs".
Me dunkt dat als je punten krijgt voor je blogje, je beter je best gaat doen.

Een variant zonder de negatieve vibe is alleen de +1 knop. Op deze manier zou je ook makkelijk leuke/goede blogs door kunnen lopen, i.p.v. maar hopen dat er wat leuks is :)

Een derde variant is hetzelfde systeem als bij de reactes, -1 tot +3.

Denk ook niet dat dit erg moeilijk te maken is, maar wel een leuke toevoeging.

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik zou dan idd alleen willen voorstellen om +1 te doen of vanaf 0 tot +3 :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:12

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Waarom alleen +1 of van 0 t/m +3? Er zit ook best veel troep bij de blogs.

Juist op blogs (waar erg weinig toezicht is) zal een vote systeem denk ik snel een populariteit- of "mee eens" / "niet mee eens" kwestie worden. Dat is juist iets wat we verder op de hele site met het mod systeem willen voorkomen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Omdat het - stemmen (kijk maar naar de huidige reeks blogposts van diverse mensen) alleen maar subjectief zal zijn (bijv. we vinden xxx stom, dus we gaan massaal -1-en....

Ik denk dat het juist interessant is om de +'s in een spotlight te zetten ipv slechte blogs te straffen. Is een blog niet populair, dan krijgt ie geen +1. Is het een hele goede blog, dan krijgt ie tig +1's.

Of dit is wellicht een verkapte manier van: laten we een feature aanvragen om specifieke blogs te hiden?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
Nee, ik doelde echt op een manier waardoor het duidelijk wordt welke blogs de moeite waard kunnen zijn. Ik kan me wel vinden in dat de -1 vervalt. Niet zozeer om de 'hypes' en bashers tegen te gaan, maar sommige mensen schrijven iets met goede bedoelingen, en worden dan gedownmod.
Ik denk dat het aanmoedigender werkt om upvotes proberen te winnen, de algemene sfeer is denk prettiger.

edit: Je zou ook aan de hand van iets richting [num_votes / days_online] kunnen zien hoe gezond/ populair een blog is. Een goede zal hits blijven trekken, en naarmate het minder relevant wordt, zal deze vanzelf naar de achtergrond zakken.

[ Voor 25% gewijzigd door Martijn.C.V op 06-03-2014 11:06 ]

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:12

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

BtM909 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:30:
Omdat het - stemmen (kijk maar naar de huidige reeks blogposts van diverse mensen) alleen maar subjectief zal zijn (bijv. we vinden xxx stom, dus we gaan massaal -1-en....
+ stemmen is evengoed subjectief bij blogs. Juist ook omdat daar geen actieve moderatie plaatsvind.
Is een blog niet populair, dan krijgt ie geen +1. Is het een hele goede blog, dan krijgt ie tig +1's.
Populair != een goede blog natuurlijk. Plaats iets over / met naakt en je krijgt ladingen +-en erbij voorspel ik ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Bor op 06-03-2014 10:50 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:02

crisp

Devver

Pixelated

Waarom moet alles een populariteitswedstrijd worden?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
Het gaat mij niet daarom. Ik vind het erg leuk om dingen te lezen over dingen waar ik me in interreseer, om eens het perspectief te zien van een ander.

Ik heb minder zin om elke keer alles te moeten lezen om tot de conclusie te komen dat ik het niet leuk vond, of dat het gebaseerd is op verkeerde feiten/aannames (met als gevolgd, waarschijnlijk, minder upvotes).

Ik doe ditzelfde ook bij de nieuwsartikelen. Ik lees alleen de +2/+3 reacties, maar daardoor kan ik wel in een hele korte tijd hele relevante info vinden.

---
Los daarvan, denk ik dat de algemene kwaliteit er door om hoog gaat. Nog net ff die zin beter, net die spelfout er uit, na opmerkingen je topic updaten....

[ Voor 13% gewijzigd door Martijn.C.V op 06-03-2014 13:20 ]

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Bor de Wollef schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:49:
[...]

+ stemmen is evengoed subjectief bij blogs. Juist ook omdat daar geen actieve moderatie plaatsvind.

[...]

Populair != een goede blog natuurlijk. Plaats iets over / met naakt en je krijgt ladingen +-en erbij voorspel ik ;)
Het maakt mij niet uit waar die +1 nou voor wordt gebruikt. Ik probeer aan te tonen dat straffen iets anders is dan belonen... -1 tot +3 heeft op de FP een doel. Op blogs heeft het, mijn inziens, geen enkele toegevoegde waarde, dus zou het eerder een soort "ik-henk-em" knop worden. Wat jullie als bezoekers daar dan voor waarde aan hangen is dan aan jullie :)

Pagina: 1