Toon posts:

Nieuwe PC BSOD telkens weer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb mijn nieuwe pc van 26-06 maar hij heeft eigenlijk nog niet echt feilloos gewerkt.
In het begin was er 1 van de 4 3TB harde schijven stuk waardoor de RAID10 geen performantie haalde.

De specs:

Intel Core i7 4770K / 3.5 GHz - 8 MB cache (niet overclocked)
32GB Kingston HyperX Beast
Gigabyte Z87X-UD5H - Moederbord
Corsair HX850 - Voeding
ASUS HD7970-DC2T-3GD5 - Grafische Kaart
Samsung 840 Pro Series MZ-7PD256 (SSD voor windows)
OCZ Virtex 120GB SSD voor linux (onbelangrijk)
4*3TB WD Red WD30EFRX in RAID10
Corsair H100 Waterkoeling

Windows 8 Pro

De fouten:
De computer gaat telkens BSOD en meestal voor verschillende redenen. Hieronder een overzicht van BlueScreenView. Het gebeurd op de meest rare momenten, soms terwijl ik helemaal niks doe. Ik heb memtest86 al een hele nacht laten lopen, maar volgens mij ligt het niet aan de hardware.

EDIT: Als ik de computer uitschakel, dan start hij telkens terug automatisch op.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/52610914/Crash%20List.htm

Ik heb geen flauw idee hoe ik hier aan begin.

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2014 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Waterkoeling, ik ga er dus van uit dat de pc overgeklokt is ?

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee de PC is niet overclocked, alles nog op de default instellingen. Waterkoeling heb ik enkel gedaan omdat ik de standaard intel koelers rommel vind en het wat stiller wou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:27

D4NG3R

kiwi

:)

Ik zie voornamelijk PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA en een enkele IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Ga Memtest86+ maar eens een nachtje draaien - of duik de BIOS in en kijk of je geheugen wel goed ingesteld staat. De originele Memtest86 ziet fouten vaak niet, of geeft false positives.

Waarom je een H100 koopt zonder te gaan overklokken is mij echter een raadsel :') voor ~€25 heb je een stille luchtkoeler welke je niet hoort.

[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 05-03-2014 16:02 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een bijkomend probleem dat ik ben vergeten te vermelden is dat ik de computer niet meer kan uitschakelen. Als ik de computer uitzet dan start hij automatisch terug op. Ik zal eens in de bios kijken.

EDIT: Kheb in de bios de multiplier op 13.33 staan zodat het memory geclocked is aan 1600MHz en de voltage heb ik op 1.5V gezet. Het is 2x dit geheugen:

http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=565752

EDIT2:
Ik heb het een en het ander ontdekt. Er scheelt iets met men USB denk ik. Ik ben onder apparaatbeheer gaan kijken en daar vond ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/52610914/5-03-2014%2016-31-37.jpg

En ik wist dat GigaByte een applicatie had dat iets met de USB te maken had dus heb ik het app center geopend. Wanneer ik op de knop ON/OFF Charge 2 druk, dan crashed de computer met PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA (2 keer achter mekaar geprobeerd)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/52610914/5-03-2014%2016-41-07.jpg

Enig idee hoe ik dit nu verder moet aanpakken? Scheelt er iets met de USB controller op mijn moederbord? Alle usb apparaten werken overigens wel. Wat doe ik nu?

EDIT3: Ik heb het app-center verwijdert en een nieuwe bios versie geinstalleerd (redelijk gevaarlijk met BSODs, maar het is gelukt :p) , het heropstarten van de computer lijkt hiermee verholpen. Ik zal nu nogmaals proberen of ik die on/off charge error nog krijg -> Ja hij blijft hierop crashen. En hij blijft wel zeggen bij apparaatbeheer "USB hub failed to reset". Iemand een idee ? Nieuw moederbordje aanvragen?

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2014 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:04:
Een bijkomend probleem dat ik ben vergeten te vermelden is dat ik de computer niet meer kan uitschakelen. Als ik de computer uitzet dan start hij automatisch terug op. Ik zal eens in de bios kijken.

EDIT: Kheb in de bios de multiplier op 13.33 staan zodat het memory geclocked is aan 1600MHz en de voltage heb ik op 1.5V gezet. Het is 2x dit geheugen:

http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=565752

EDIT2:
Ik heb het een en het ander ontdekt. Er scheelt iets met men USB denk ik. Ik ben onder apparaatbeheer gaan kijken en daar vond ik dit:

[afbeelding]

En ik wist dat GigaByte een applicatie had dat iets met de USB te maken had dus heb ik het app center geopend. Wanneer ik op de knop ON/OFF Charge 2 druk, dan crashed de computer met PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA (2 keer achter mekaar geprobeerd)

[afbeelding]

Enig idee hoe ik dit nu verder moet aanpakken? Scheelt er iets met de USB controller op mijn moederbord? Alle usb apparaten werken overigens wel. Wat doe ik nu?

EDIT3: Ik heb het app-center verwijdert en een nieuwe bios versie geinstalleerd (redelijk gevaarlijk met BSODs, maar het is gelukt :p) , het heropstarten van de computer lijkt hiermee verholpen. Ik zal nu nogmaals proberen of ik die on/off charge error nog krijg -> Ja hij blijft hierop crashen. En hij blijft wel zeggen bij apparaatbeheer "USB hub failed to reset". Iemand een idee ? Nieuw moederbordje aanvragen?
Ik zou de computer inderdaad maar eens voor garantie opsturen. Lijkt me inderdaad dat je USB-poort op je moederbord defect is. Ik heb ooit een probleem gehad dat als ik de usb-stick in een poort stopte, dat de computer uitviel; computer voor garantie opgestuurd, hebben ze het moederbord vervangen en was alles opgelost! :)

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Pagina: 1