2e beeldscherm (dvi) wordt niet gevonden AMD kaart

Pagina: 1
Acties:

• Sixstringringer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-01 13:54
Dag allen,

Ik heb net een nieuw beeldscherm gekocht (ASUS VG248QE),deze werkt opzich mooi op m'n AMD 6870 op beide DVI-aansluitingen afzonderlijk maar hier het probleem: Mijn oude monitor (van oorsprong VGA maar met koppelstukje DVI) wordt niet gezien als ik deze in mijn 2e aansluiting van m'n videokaart druk. Hij werkt wel op de eerste aansluiting. Mijn nieuwe monitor werkt ook als ik hem op de 2e aansluiting tegelijk met mijn oude in de eerste aansluiting heb maar deze 2e aansluiting ondersteunt maximaal 75Hz (het is een 144Hz scherm). Graag zou ik dus mijn nieuwe monitor in de eerste aansluiting willen hebben, en mijn oude monitor op de tweede aansluiting willen hebben. Help?

Alvast hartelijk bedankt,

Met vriendelijke groet,

Patrick

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:13

skoozie

SCSI

Sixstringringer schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:19:
Dag allen,

Ik heb net een nieuw beeldscherm gekocht (ASUS VG248QE),deze werkt opzich mooi op m'n AMD 6870 op beide DVI-aansluitingen afzonderlijk maar hier het probleem: Mijn oude monitor (van oorsprong VGA maar met koppelstukje DVI) wordt niet gezien als ik deze in mijn 2e aansluiting van m'n videokaart druk. Hij werkt wel op de eerste aansluiting. Mijn nieuwe monitor werkt ook als ik hem op de 2e aansluiting tegelijk met mijn oude in de eerste aansluiting heb maar deze 2e aansluiting ondersteunt maximaal 75Hz (het is een 144Hz scherm). Graag zou ik dus mijn nieuwe monitor in de eerste aansluiting willen hebben, en mijn oude monitor op de tweede aansluiting willen hebben. Help?

Alvast hartelijk bedankt,

Met vriendelijke groet,

Patrick
Mijn Videokaart geeft aan dat VGA slechts op 1 van de 2 DVI uitgangen werkt (middels koppel stuk). Heeft je oude monitor enkel VGA of ook hdmi/dvi/displaypoort? zo niet dan is het waarschijnlijk of 75 Hz op je nieuwe scherm, of een nieuwe 2e scherm (of slechts 1 scherm)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Sixstringringer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-01 13:54
skoozie schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:24:
[...]

Mijn Videokaart geeft aan dat VGA slechts op 1 van de 2 DVI uitgangen werkt (middels koppel stuk). Heeft je oude monitor enkel VGA of ook hdmi/dvi/displaypoort? zo niet dan is het waarschijnlijk of 75 Hz op je nieuwe scherm, of een nieuwe 2e scherm (of slechts 1 scherm)
Deze heeft inderdaad alleen een VGA aansluiting. Er zijn dus geen alternatieven om ze beiden te laten werken waarvan een op 144Hz?

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Als je videokaart ook een displaypoort heeft dan zou je een convertor kunnen proberen.

• cptdodo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-01 11:42
The bottom DVI port is a single link DVI-I(analog and digital signals), but the DVI port is dual link DVI-D(digital only), so a vga monitor will not work in this port. The HDMI port is digital aswell. But you maybe able to use an active displayport to vga adapter.
Source: http://www.tomshardware.c...hd6870-dual-monitors.html

Ik ben bang dat er niet zoveel anders opzit dan of een ander beeldscherm erbij kopen of genoegen nemen met 75 hz op je nieuwe beeldscherm. Andere videokaart helpt misschien maar ik weet dat de 6950 het zelfde heeft.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

KneoK

Not in a million lightyears

cptdodo schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:57:
The bottom DVI port is a single link DVI-I(analog and digital signals), but the DVI port is dual link DVI-D(digital only), so a vga monitor will not work in this port. The HDMI port is digital aswell. But you maybe able to use an active displayport to vga adapter.
Source: http://www.tomshardware.c...hd6870-dual-monitors.html

Ik ben bang dat er niet zoveel anders opzit dan of een ander beeldscherm erbij kopen of genoegen nemen met 75 hz op je nieuwe beeldscherm. Andere videokaart helpt misschien maar ik weet dat de 6950 het zelfde heeft.
Vreemd verhaal want in dat geval zou het gewoon moeten werken omdat hij z'n nieuwe 144Hz monitor in de dual link DVI-D stopt om 144Hz te kunnen draaien. Die andere poort zou volgens dat verhaal gewoon analoog en digitaal uit kunnen sturen en zou dus moeten werken met de monitor met d-sub + converter.

Klaarblijkelijk werkt het dus niet zo dus inderdaad een actieve displayport > vga converter proberen is de enige optie met zijn huidige videokaart.

• cptdodo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-01 11:42
Het is natuurlijk de vraag wat de vraag poster als eerste en twee poort bestempelt.
Pagina: 1