[PC] Gamepad vs. Keyboard

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icarez
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-04 13:18
Hallo beste tweakers community.
Ik ben hier nieuw dus als mijn post in de verkeerde sectie is geplaats, vergeeft u mij dan en verplaats hem even :) ik kon geen beter plekje vinden.

Mijn vraag is best ingewikkelt, en staat in de shooters sectie omdat zulke games het beste mijn situatie weergeven.

Ik heb hulp nodig om te realiseren dat ik een game kan besturen met enkel en alleen mijn toetsenbord.
Dus geen muis, geen joystick of gamepad, enkel toetsen van mijn standaard toetsenbord om alles te besturen zoals het volledige D-pad met mijn pijltjestoetsen (zo ver was ik al en dit is gelukt, maar die optie was er uiteraard al aangezien rondlopen (standaard d-pad) meestal al onder de WASD toetsen zit.

De uitdaging kwam boven tijdens het proberen te remappen van de asses naar toetsenbord toetsen.
Dus de y+ . y- , z+ , z- etc. die normaal onder je rechter thumbstick zitten (joystick #2)
Deze assen zorgen ingame voor je camera rotatie.

Als ik simpelweg toetsen mijn muisbeweging laat simuleren werkt het niet, ik denk dat dit simpelweg komt omdat zodra je in '"crosshair mode'" staat beweegt de wereld om je heen, maar niet je muispositie (die staat dan gefixeerd in het midden van je scherm).
Omdat de meeste mouse to key programma's van pixels in het beeld uitgaan, werkt dit dus totaal niet.

Dus wat moet er nu gebeuren?

Ik heb ook al geprobeerd te zoeken naar programma''s die het omgekeerde doen van wat bijvoorbeeld joy2key kan doen.
programma''s als joy2key / motioninjoy zetten gamepad input over in toetsenbord commando''s.
Helaas wat ik probeer te doen is precies het omgekeerde...

Er lijkt dus een duidelijk verschil te zitten tussen de standaard mouse movement (waarmee je normaal gesproken je crosshair beweegt).
Of de input van een joystick (Beweegt de z assen inplaats van uit te gaan van muispositie)

Als het makkelijker te realiseren valt met een d-pad is dat ook een optie.
Ik heb ingame de mogelijkheid de assen te linken aan de d-pad op mijn ps2 controller.
Maar dan is dus de vraag, hoe link ik toetsenbord toetsen (bvb. numpad 4,8,6,2) aan de d-pad toetsen op mijn ps2 controller?

Omgekeerd is het allemaal simpel (joystick naar keyboard) maar probeer het maar eens van keyboard naar joystick...

Nogmaals een overzicht:
- Aangesloten op mijn pc heb ik een standaard toetsenbord en muis + een gamepad controller.
- Ik wil mijn gamepad controller en mijn muis niet meer hoeven aanraken.
- Alles ingame moet dus aan worden gestuurd met toetsenbord toetsen, direct of indirect via de gamepad
- Met als doel dat ik macro's kan instellen, daarvoor gebruik ik een macrorecorder voor toetsenborden.

Ik hoop dat er hier slimme mensen zitten die dit simpel vinden, ik breek er mijn hoofd al dagen over... het voelt alsof ik dichtbij ben maar toch zo ver weg |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ik weet er weinig van dus inhoudelijk geen idee maar ik heb nu ook totaal geen idee wat je precies wil gaan doen. Ben je een game aan het maken om dit voor in te stellen of wil je dit voor bestaand spel doen, zoja welke? Ik snap tevens niet dat je voor een fps game geen muis wil gebruiken. Lijkt mij een ontiegelijk onnodige handicap, tenzij er een specifieke reden voor is.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icarez
Kwas er al bang voor :$
Het staat er min of meer wel in...
Het is inderdaad een handicap, helemaal mee eens maar ik heb deze handicap dus nodig :)
Dit komt omdat de meeste macro recorders de muisbeweging wel opnemen, maar vervolgens krijgt de game "muis pixel positie" input, en niet de input om de Z as te laten draaien.
Het is de bedoeling een work-arround te maken hiervoor.
De manier is om dus een gamepad aan te sluiten, en deze in te stellen in de game om je assen rotatie te doen.
In mijn game (Dragon Nest) werkt dit dus ik kan bijvoorbeeld het rondkijken met de camera op de D-pad zetten, maar ook op een vand e 2 joysticks of zelfs de knoppen 1-4.
Daarna is het de bedoeling dat ik dmv. remapping mijn toetsenbord koppel aan mijn gamepad, en via de toetsenbord toetsen wil ik dan de assen gaan besturen. (rondkijken met mijn toetsenbord, zonder dat hiervoor muis input aan te pas komt).
Simpelweg, als ik op het linker pijltje op mijn toetsenbord druk, wil ik niet gaan lopen in mijn spel, ik wil mijn camera draaien (Z / RZ rotatie), die normaal gesproken op het rechter joystickje van je ps2 controller zit bij de meeste gangbare shooters.
En nogmaals, de reden hiervoor is... er zijn geen goede macro recorders voor gamepads, wel hele goeie voor toetsenborden. Ik wil dus een macro kunnen maken die zowel voor mij rondloopt (wat me dus wel lukt aangezien dit standaard al op het toetsenbord zat onder WASD) maar hij moet ook met het toetsenbord rond kunnen kijken (bvb. als ik Numpad 4 indruk wil ik dat mijn camera ingame linksom begint te draaien) Dit is de Z of RZ as...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Kijk eens naar een tooltje als joy-to-key, misschien kan je daar wat mee? http://www.emulation-evolved.net/?q=node/19

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icarez
Nope, zoals al aangeven... Ik probeer te doen wat joy-to-key niet kan... die programma's werken de andere kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:21

Clush

Do as I say...

welk spel gaat het om?

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 23:07
In Windows zit een fuctie (MouseKeys) waarmee je de cursur via numpad kan bewegen. Weet niet zeker of die ook in game werkt, maar het is een poging waard.

Edit1:
Of: http://www.autohotkey.com/docs/misc/RemapJoystick.htm
Hier staat het omgekeerde van wat je probeert te bereiken maar ik verwacht dat het ook andersom werkt.

Edit2:
En dit zou zeker moeten werken (mits het op huidige OS'en werkt):
https://github.com/elitak/PPJoy
Zie ook: http://www.instructables....allation-and-Configuring/

[ Voor 62% gewijzigd door Sharkware op 14-03-2014 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:52
Icarez schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:26:
normaal gesproken op het rechter joystickje van je ps2 controller zit bij de meeste gangbare shooters.
En nogmaals, de reden hiervoor is... er zijn geen goede macro recorders voor gamepads, wel hele goeie voor toetsenborden. Ik wil dus een macro kunnen maken die zowel voor mij rondloopt (wat me dus wel lukt aangezien dit standaard al op het toetsenbord zat onder WASD) maar hij moet ook met het toetsenbord rond kunnen kijken (bvb. als ik Numpad 4 indruk wil ik dat mijn camera ingame linksom begint te draaien) Dit is de Z of RZ as...
Je wilt dus botten... Is wellicht handig dat je daar gewoon eerlijk over bent in plaats van het te verstoppen in aan a4 aan tekst. Die "slimme" mensen die jij zoekt kijken daar namelijk zo door heen...

Je stuurt zelf je bot oplossing nu in een bepaalde (redelijk onzinnige) richting. Om te kunnen botten wil jij een gamepad van je keyboard maken zodat je daarna een macro kunt opnemen...

Lijkt me handiger dat je gewoon het hele verhaal omdraait... Waarom niet gewoon je camera control ingame rebinden naar de arrow keys??? Daarnaast kun je beter gebruik maken van iets als AutoIT: http://www.autoitscript.com/site/autoit/

Let er wel op dat botten zelden is toegestaan en je dus gebanned kunt worden. Zeker als je een stap verder gaat door memory reads te doen.

Of je bent nog een stapje slimmer en je gebruikt de volgende magische pagina en gebruikt gewoon het werk van anderen.

[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 16-03-2014 13:55 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Pagina: 1