Laatste Check PC BUILD

Pagina: 1
Acties:

• Nindoooo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:35
Hallo Tweakers,

Ik wou nog ff een laatste check doen voordat ik vandaag ga bestellen, en nog een laatste vraag.

Mijn Lijstje:
Processor Intel Haswell Core i5 4670(K) 3.4GHz
Moederbord Gigabyte GA-Z87X-D3H
Videokaart Club3D HD 7870Xt jokercard (heb ik al)
HDD WD 1TB WD10EZEX (heb ik al)
SSD Crucial M500 2,5" 120GB
Voeding Seasonic S12II 620W
Driver ASUS DVD Brander (heb ik al)
Behuizing Bitfenix Shinobi
Geheugen Corsair 2x4GB DDR3 1600 CL9 XMS3
Corsair CaseFan LED Quiet blue 140mm

Nog tips? Zal ik voor 13 euro extra een 4670K pakken of niet? Misschien later OC

Alvast Bedankt!

• Boppo84
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-02 13:02
Misschien nog een case fan of twee extra. bv de bitfenix-spectre-pro-pwm-zwart-140mm aan de bovenkant en de 120mm variant aan de onderkant/voorkant.
De kast koelt standaard namelijk niet al te best: http://www.bit-tech.net/h...bitfenix-shinobi-review/2

Ik zou wel voor de K-versie van je proc gaan. Zoveel extra is het niet en anders krijg je misschien spijt dat je het niet gedaan hebt :P. Daarbuiten is de K-versie populairder, dus heeft deze ook een hogere restwaarde mocht je er ooit weer vanaf willen.
Voor de rest een mooie set componenten voor zover ik dat kan beoordelen.

• Nindoooo
Boppo84 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:22:
Misschien nog een case fan of twee extra. bv de bitfenix-spectre-pro-pwm-zwart-140mm aan de bovenkant en de 120mm variant aan de onderkant/voorkant.
De kast koelt standaard namelijk niet al te best: http://www.bit-tech.net/h...bitfenix-shinobi-review/2

Ik zou wel voor de K-versie van je proc gaan. Zoveel extra is het niet en anders krijg je misschien spijt dat je het niet gedaan hebt :P. Daarbuiten is de K-versie populairder, dus heeft deze ook een hogere restwaarde mocht je er ooit weer vanaf willen.
Voor de rest een mooie set componenten voor zover ik dat kan beoordelen.
Dan doe ik dat toch, maar die corsair koeler kan ik die in snelheid besturen met het mobo?

Verwijderd

Een andere behuizing bekijken? Als deze al niet goed koelt kun je beter zeker voor dit geld een betere behuizing aanschaffen. Er zijn tussen de 50 en 75 euro genoeg goede behuizingen te vinden.

• Nindoooo
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:32:
Een andere behuizing bekijken? Als deze al niet goed koelt kun je beter zeker voor dit geld een betere behuizing aanschaffen. Er zijn tussen de 50 en 75 euro genoeg goede behuizingen te vinden.
Ja, ik wil deze behuizing gewoon graag dus die hoeft niet veranderd te worden

• Boppo84
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-02 13:02
corsair koeler kan ik die in snelheid besturen met het mobo?
Ik gok van wel. Meestal heb je op het MB ook een aansluiting die voltage-gestuurd is. Daarmee kun je een dergelijke fan regelen.

Welke processorkoeler ga je trouwens gebruiken?

• Nindoooo
Boppo84 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:42:
[...]

Ik gok van wel. Meestal heb je op het MB ook een aansluiting die voltage-gestuurd is. Daarmee kun je een dergelijke fan regelen.

Welke processorkoeler ga je trouwens gebruiken?
Oke dankje, voor nu zonder OC gewoon de stock cooler

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:16

D4NG3R

kiwi

:)

De voeding kan (behoorlijk) wat minder, de 520W variant volstaat ruimschoots. Ook als je straks besluit (flink) te gaan overklokken ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Nindoooo
D4NG3R schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:45:
De voeding kan (behoorlijk) wat minder, de 520W variant volstaat ruimschoots. Ook als je straks besluit (flink) te gaan overklokken ;) .
Ja dit wist ik dus niet zeker, maar maakt die extra watt veel uit anders doe ik t gewoon voor de zekerheid?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dit systeem gebruikt bij elkaar nog geneens 400W, het is gewoon zonde om meer geld uit te geven als nodig. Sowieso werkt een voeding efficienter hoe hoger de load is, dus het bespaard je uiteindelijk ook nog eens op de stroomkosten.

Om je een idee te geven: Er gaan hier topics rond waarbij de gebruiker een overgeklokt systeem met een i7 en een GTX780 op die voeding hangen.

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 05-03-2014 15:49 ]

• Nindoooo
D4NG3R schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:48:
Dit systeem gebruikt bij elkaar nog geneens 400W, het is gewoon zonde om meer geld uit te geven als nodig. Sowieso werkt een voeding efficienter hoe hoger de load is, dus het bespaard je uiteindelijk ook nog eens op de stroomkosten.
Ow dan, 520W zit in de winkelmand;)

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Sowieso werkt een voeding efficienter hoe hoger de load is, dus het bespaard je uiteindelijk ook nog eens op de stroomkosten
Het moet zijn: sowieso wekt een voeding efficiënter als de load dichter bij de 50% belasting komt.
(onder 10% is wel het slechtste, tenzij als je boven de 100% zou gaan)

[ Voor 13% gewijzigd door Robbedem op 05-03-2014 18:58 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Moderne voedingen halen de beste prestaties tussen de 50 en 70% load. En laat dit systeem nou net daartussen liggen bij de meeste games.

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Een 430W voeding voor dit systeem is idd goed, ik wou gewoon ff verduidelijken dat een groter vermogen zeker niet altijd efficiënter zal zijn. ;)
Pagina: 1