Welke TV kaart is het allermeest compatible

Pagina: 1
Acties:

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoi,

ja, ik heb de zoekfunctie gebruikt, ja ik heb wat gevonden, nee, ik was er niet tevreden mee. Zo die reacties zijn alvast ondervangen ;)

Weet iemand welke TV kaart (low budget) er het meest compatible is met een 2.4.0 kernel? Heb nu SuSE 7.1 (als 7.2 uitkomt wordt het dus een 2.4.4 kernel).
Wil nl zo'n kaart gaan aanschaffen maar wil pertinent niet terug naar wintendo....
>:)

Orkaan

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Ow alle kaarten doen het uitstekend volgens mij. Ik heb zelf een Haupauge WinTV PCI en die doet het goed. Zoang er een Brooktree chip op zit is het wel goed volgens mij :)

Het enige probleem is dat er geen fatsoenlijk programma is om die zooi te tonen. KWinTV is aardig maar zo onstabiel als het maar kan. XawTV is een irritant programma en GnomeTV werkt niet.

[deze advertentieruimte is te koop]

• Zwerver
  • Niet online
hmmmm oke.... dus die WinTV is wel goed? ondanks dat win?

en iemand ervaring met de WinTV USB variant?

Die staat hier http://www.hauppauge.com/html/usb_data.htm

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op vrijdag 08 juni 2001 21:27 schreef Groot-Moefti het volgende:
Zolang er een Brooktree chip op zit is het wel goed volgens mij :)
Conexant heet dat tegenwoordig. Maar die zijn idd behoorlijk standaard. :)

• Johannes Verelst
  • Laatst online: 14-11-2022
Op vrijdag 08 juni 2001 21:23 schreef orkaan het volgende:

Weet iemand welke TV kaart (low budget) er het meest compatible is met een 2.4.0 kernel? Heb nu SuSE 7.1 (als 7.2 uitkomt wordt het dus een 2.4.4 kernel).
Wil nl zo'n kaart gaan aanschaffen maar wil pertinent niet terug naar wintendo....
>:)

Orkaan
Ik heb de aller-goedkoopste kaart gekocht die er te vinden was (50 piek ofzo bij de kijkshop), ik ben het merk zelfs al weer vergeten ;-)

Je moet er op letten dat er een Bt878 chipset op zit, daarna is het alleen wat uitproberen om kleur & geluid goed te krijgen.

There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

ik heb de miro pctv
en die doet het goed in linux (deed het goed in win2k en heb ik nog niet werkend gezien in win98se :( )

• Expander
  • Niet online
Ik heb een Pinnacle PCTV Pro en die doet het perfect.

xawtv is trouwens het beste programma dat er bestaat voor tv te kijken op je comp. Het is klein, efficiënt, handig en het ondersteunt lircd voor de r/c. De rest is instabiel. Zelfs de Windows software (+ drivers) bij de kaart is onstabieler dan in Linux met xawtv (+ bttv driver).

Expanding the inexpandable

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb evt. nog wel een wintv radio/teletekst in de aanbieding, pci versie dus...
laat maar ff weten.

• banaan-X
  • Niet online
Op zaterdag 09 juni 2001 09:28 schreef tborgdorff het volgende:
Ik heb evt. nog wel een wintv radio/teletekst in de aanbieding, pci versie dus...
laat maar ff weten.
Kun je me ff icq'en over hoe goed ie het nog doet, en wat je ervoor wilt hebben?

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Op vrijdag 08 juni 2001 21:31 schreef orkaan het volgende:
en iemand ervaring met de WinTV USB variant?
Absoluut NIET nemen. Die kwaliteit is wel zo belabberd. Kun je je ook wel voorstellen, want videostreams zijn heel groot (meer dan 100 Mbit/sec) terwijl USB maar net 12 Mbit is. Dus dat wordt echt niks. gewoon een pci nemen, die werken perfect!
Afstandsbediening werkt trouwens ook, heb je LIRC voor nodig. Zowel ZwaTV als kWinTV ondersteunen Lirc

[deze advertentieruimte is te koop]

• Zwerver
  • Niet online
Op zaterdag 09 juni 2001 09:28 schreef tborgdorff het volgende:
laat maar ff weten.
En wat moet je daar ongeveer voor hebben? Ben wel geinterresseerd.... uin 21523173 of anders ronald@vandenblink.nu

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op zaterdag 09 juni 2001 15:22 schreef orkaan het volgende:

[..]

En wat moet je daar ongeveer voor hebben? Ben wel geinterresseerd.... uin 21523173 of anders ronald@vandenblink.nu
Weet nog niet zeker of ik hem aan een van jullie wil verkopen, m'n vader heeft ook interesse. Ik dacht aan een bedrag zo rond de 150 gulden. De kaart is 1 jaar oud en kostte nieuw rond de 275 gulden. Kaart is compleet met drivers en boekjes, maar volgens mij zonder doos (moet ik nog ff naar zoeken).

Ik hou jullie op de hoogte
Pagina: 1