Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

mobiele laptop voor grafische bewerkingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Aangezien mijn achtergrond nogal specifieke systeemeisen heeft hoopte ik dat iemand me van advies op maat kon voorzien. Als stedenbouwkundig ontwerper werk ik veel met autocad, rhino en adobe creative suite CS4/5, daarnaast werk ik veel in de trein. De acer die ik 6 jaar geleden kocht voor informeel thuisgebruik trekt dat eigenlijk niet. De accu is na 45 minuten leeg en Autocad/CS beginnen stilaan traag te worden. Zodoende ben ik op zoek naar een nieuwe laptop, prijsrange € 800-1200,-.

wat is een aanrader?

Collega´s in de ontwerpwereld zweren bij een Macbook Pro (is design, een betrouwbaar systeem, lange accuduur, ideaal voor grafische software), maar in de prijscategorie die voor mij financieel haalbaar is zijn enkel macbooks met 4GB werkgeheugen haalbaar. Is dat voldoende om 5+ jaar voort te kunnen?

Alvast bedankt!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-11 16:19

Nutral

gamer/hardware freak

de M3800 voor dell is een goede keuze vanwege zijn gecertificeerde gpu en redelijk handzame laptop. al is hij met 1330 euro wel net iets duur.

Andere opties is de ativ book 8 van samsung, snelle cpu, losse gpu en goede accu duur (5/6u). Is nu 1200€ bij de paradigit.

Als je echt iets goedkopers wilt kun je nog kijken naar ultrabooks met een videokaart.

• thijsverstegen
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-11-2020
Ik zou een Lenovo Y580 zeker aanraden!!
Heb hier zelf erg goede ervaringen mee, kan de grafisch intensieve programma's goed en vlot draaien door de nvidia GTX660M
Bovendien ziet de laptop er goed uit, en is hij stevig gebouwd met een mooie (metaalachtige) afwerking.
Een ander groot pluspunt vind ik de msata poort die aanwezig is, hierin kan een (msata) SSD geplaatst worden die naast de HDD gebruikt wordt, je hebt dus de voordelen van beide!
Heb zelf deze gekocht: http://www.alternate.nl/M...duct/990333/?tk=7&lk=9515 240GB voor 132,50 euro, en wordt vaak genoemd als zeer snelle SSD.
http://www.thessdreview.c...s-240gb-msata-ssd-review/