Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor studie programmeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een omscholing volgen en heb laptop nodig.
Vereisten zijn een i7 processor en minimaal 12GB intern geheugen.

Aangezien een handzaam en compact ding er toch wel niet in zal zitten met deze specificaties en een budget van 1000 euro of minder leek het me handig om dan gelijk een te nemen die ook wat spelletjes kan draaien.

Nu zijn er nogal wat laptops verkrijgbaar. Heb er zelf 2 gevonden maar mocht iemand nog een idee hebben (of ervaring) dan is dat natuurlijk geweldig.

Waar ik zelf aan zat te denken zijn:
pricewatch: Toshiba Satellite L70-A-138 Toshiba satellite I70

Of een Dell Inspiron 17R
http://www.dell.com/nl/p/...odel_id=inspiron-17r-5737

Iemand nog een ander model waar ik naar zou moeten kijken? Of ervaring met een van bovenstaande?

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-10 08:02

Salmon

.NET developer

Een i7 nodig voor programmeren? Lijkt mij zeer stug of moet je ook VM's kunnen draaien etc? (hier zijn al topics over hier op GoT)

Ik volg zelf een informatica opleiding op een Hogeschool en heb hiervoor een Sony Vaio Pro 13" gehaald, ik zou in iedergeval zelf ook letten op het gewicht van de laptop buiten de andere specs (proc, RAM, ssd etc.) om.

De Dell Inspiron 15R is ook zeer goed, bekijk de tread hier ook over.

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-03 08:49
Wat is de studie, wat zijn de eisen aan de laptop en wat is jouw definitie over: "Die ook wat spelletjes kan draaien" heb je het dan over de Sims 3 of Crysis 3?

Ik heb werkelijk geen idee maar voor 1000 euro ga je wel een eindje komen :)

Verwijderd

Topicstarter
Salmon schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:48:
Een i7 nodig voor programmeren? Lijkt mij zeer stug of moet je ook VM's kunnen draaien etc? (hier zijn al topics over hier op GoT)
Yep, daarvoor is het idd nodig. :)
De Dell Inspiron 15R is ook zeer goed, bekijk de tread hier ook over.
Dank je voor de tips.

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-11 21:23
Die 12GB ga je denk ik nooit vol krijgen (mits je goed programmeerd :X). Vind de eisen wel wat overdreven. Zelf heb ik HBO Informatica gedaan met de notebook uit mijn signature en dat ging prima!

Edit: Voor VM's wel te begrijpen natuurlijk :)

[ Voor 12% gewijzigd door Exception op 05-03-2014 13:55 ]

Verwijderd

Deze ziet er mooi uit: pricewatch: Lenovo Z510-00811

Je moet even kijken of een notebook is uit te breiden met 8GB geheugen. Vaak is het namelijk goedkoper om zelf even wat geheugen erbij te zetten dan dat de fabrikant dat voor jou heeft gedaan ;). Het is helemaal lekker als je budget vrijhoudt voor het plaatsen van een SSD.

Kijk zelf vooral ook even: http://tweakers.net/categ...w3YXRdWWRG1vLHqMrY4h86jjc
Filter is voor 1080p scherm en 8GB en meer geheugen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2014 15:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:09:
Deze ziet er mooi uit: pricewatch: Lenovo Z510-00811

Je moet even kijken of een notebook is uit te breiden met 8GB geheugen. Vaak is het namelijk goedkoper om zelf even wat geheugen erbij te zetten dan dat de fabrikant dat voor jou heeft gedaan ;). Het is helemaal lekker als je budget vrijhoudt voor het plaatsen van een SSD.
Een SSD heb ik niet direct behoefte aan. En qua budget is het meer dat ik er simpelweg niet meer voor over heb.

Die Lenovo is een mooi apparaat en gelijk weer een stukje handzamer. Of die uitbreidbaar is kan ik niet zien bij de specificaties op de site van de fabrikant. Misschien moet ik wat beter zoeken. Wat me wel opvalt is dat vele sites van computermakers zeer onoverzichtelijk en ongebruiksvriendelijk werkt. Daar valt nog wel een en ander te verbeteren volgens mij.

Ik heb al wel begrepen dat er in die Dell weliswaar een i7 processor zit maar dat daar ook nog vele gradaties in zijn qua kernen enz.
Kijk zelf vooral ook even: http://tweakers.net/categ...w3YXRdWWRG1vLHqMrY4h86jjc
Filter is voor 1080p scherm en 8GB en meer geheugen.
Helaas staan veel modellen er niet tussen.

Ik denk dat ik dit weekend eerst even een rondje ga maken in de winkels om eens te kijken wat fijn aanvoelt qua toetsenbord en dergelijke en kijken of er nog ergens aanbiedingen zijn.

Verwijderd

De U-varianten zie je veel in Ultrabooks en zijn zuinig maar ook langzamer. Deze hebben maximaal 2 cores en 4 threads. Versies met een Q in de naam hebben wel 4 cores en 8 threads. Je kunt Passmark gebruiken als goede indicatie voor snelheid: http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php en voor een gedetailleerder beeld notebookcheck: http://www.notebookcheck....ok-Processor.93562.0.html

Hoe bedoel je er staan veel modellen niet tussen? Dell's staan er niet bij voor de rest staat er een hoop in.

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 23:06

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Je hebt inderdaad heel veel gradaties van core i7's. Hoofdzakelijk zijn er bij de laptops 2 groepen, de ULV's (TDP 15W) en de echte i7's, de quadcores met een TDP van 45W.

Ik heb geen idee wat jij nodig gaat hebben voor het programmeren, maar bij het gebruiken van VM's kan ik mij voorstellen dat het fijner is om een quadcore met 8 threads ipv een dualcore met 4 threads te hebben. Daarbij zijn de kernen van de quadcores stuk voor stuk sneller geklokt dan de kernen van de ULV's, dus ook singlethreaded is het een voordeel.

Daartegenover staat dat de ULV's ook weer niet heel traag zijn, integendeel, voor hun TDP zijn ze heel redelijk. Dat is dan ook het grootste voordeel van de ULV CPU's, het lage verbruik en dus weinig warmte, veel stilte en een lange accuduur (als de fabrikant niet heeft geprutst).

ULV 's zijn te herkennen aan het achtervoegsel U en de full voltage quadcores aan het achtervoegsel MQ of MX (maar de laatste zal je met jouw budget niet tegenkomen).

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, dat is nuttige informatie. Dan vind ik die Dell opeens een stuk minder leuk en begrijp wel waarom die goedkoper is dan de rest.

Verwijderd

Topicstarter
De Toshiba uit de openingspost heeft een GeForce GT740M videochip.
Is dat zo'n geïntegreerde chip (zoals de intel grafische chips) of ook echt iets wat nuttig is voor spelletjes. Denk daarbij aan bijvoorbeeld Sims 4 die dit jaar uitkomt maar ook zal een potje Battlefield 4 wel leuk zijn maar ook Star Citizen. Van die laatste is bekend dat er minimaal een "Nvidia Geforce 460GTX or AMD Radeon HD5850 DirectX 11." nodig is. Gaat dat werken?

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen hartelijk dank. Het is uiteindelijk deze geworden:
pricewatch: Lenovo IdeaPad G510-00577

En het geheugen wordt nog vervangen (zodra het weer binnen is). Binnenkort komt er dus 2 x 4 GB geheugen te koop.

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:42
Is dat wel een slimme keuzen want 1366x768 (WXGA Wide) is echt crap.
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 20:52:
Iedereen hartelijk dank. Het is uiteindelijk deze geworden:
pricewatch: Lenovo IdeaPad G510-00577

En het geheugen wordt nog vervangen (zodra het weer binnen is). Binnenkort komt er dus 2 x 4 GB geheugen te koop.

Verwijderd

Topicstarter
Full HD zat er helaas niet in. :)
Ik ben er blij mee en als ik me eraan ga irriteren ter zijner tijd dan zal ik wel een ander kopen. Eerst maar eens kijken hoe dit bevalt.

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:42
Ah dan kan, mijn keuzen had een full hd scherm geweest een ssd kun je altijd later er nog in zetten een full hd scherm kun je 9/10 keer niet erin zetten :). Maar veel plezier ermee.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je.

Dan kan het topic gesloten worden, of rustig afzakken. :)
Pagina: 1