Snelste (reseller) hosting pakket voor websites

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanrh
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-07-2024
Beste medetweakers,

Momenteel heb ik drie websites draaien via de servers van Hostgator ( baby plan, http://www.hostgator.com/shared). Ik ben alleen niet tevreden over de snelheid. Ik maak al gebruik van Google Pagespeed Service (CDN google). Bij pagespeed insights scoort mijn site www.kurk-design.nl ongeveer een 8+. Ik maak wordpress sites btw.

Het komende jaar komen er voor klanten/vrienden ongeveer 4 sites bij. Ik zat hierdoor automatisch te denken aan een reseller hosting pakket.

Ik heb weinig tot geen ervaring met het onderhouden/beheer van servers en ben daarom sterk afhankelijk van de support en automatische installaties/ hulp.

Wanneer ik op internet ga zoeken naar de beste/snelste hosting in Nederland, zie ik door de bomen het bos niet meer.

Het budget is ongeveer 80 euro per maand. Ik heb al gekeken naar versio en TransIP, maar bij transip kunnen ze maar 1 domein per hosting. Aangeraden wordt dan een eigen VPS, maar dan moet ik alles zelf instellen... Versio heb ik ook goed uitgezocht, die hebben wel een reseller hostig, maar ik twijfel of die wel goede kwaliteit bieden omdat ze zo goedkoop zijn.

Kunnen jullie een bedrijf aanraden?

Thx in advance.

Groet,

Sebastiaan

[ Voor 17% gewijzigd door Sebastiaanrh op 05-03-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:17
Je laad 13 JS bestanden en 12 CSS bestanden. Is daar niets aan te doen?

Wat heb je verder zelf al gevonden? Zie ook andere topics met dezelfde vraag. Wat is je budget? Verdere wensen?

"De snelste/beste" is lastig en voor iedereen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanrh
Miyamoto schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 12:59:
Je laad 13 JS bestanden en 12 CSS bestanden. Is daar niets aan te doen?

Wat heb je verder zelf al gevonden? Zie ook andere topics met dezelfde vraag. Wat is je budget? Verdere wensen?

"De snelste/beste" is lastig en voor iedereen anders.
Excuus, het is aangepast. zie eerste bericht. Budget dus 80 euro, Versio en Transip al naar gekeken.
Ik kwam ook specifieke wordpress hosting providers tegen zoals: http://wordpresshosting.nl/hostingpakketten/ wat hebben deze anders te bieden dan 'normale hosting' providers?

* 13 js bestanden laden en 12 CSS , Ik kan er vast wel iets aan doen, maar heb geen idee hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:17
Je budget is 80 euro per maand en je kijkt bij Versio? :? Dat is een budgethoster, die focussen dus vooral op laag(st)e prijs. Verdere conclusies mag je zelf trekken.

Als je een VPS met control panel pakt (blijkbaar geen voorkeur/eis van je), valt het zelf instellen reuze mee. Je zou het installeren van updates zelfs uit kunnen besteden. Maar voor slechts vier websites zou je ook gewoon 4 normale accounts aan kunnen maken. Vooral als je zelf weinig zin hebt in de configuratie en het beheer.

Wordpress hosting = "bullshit". Marketing truuk om bepaalde doelgroep te trekken. Verder niets bijzonders/anders dan een 'normale' webhost.

Als je geen idee hebt hoe je website te optimaliseren, kun je idd een bak geld aan hardware uitgeven. Lijkt me echter geen houdbare en schaalbare oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanrh
Thx rooot,

Ik had al zo een vermoeden dat speciale wordpress hosting een 'marketing' truc is.

Ik zal cloud vps even contacten, hopen dat ze het ook voor een 'leek' kunnen optimaliseren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 17:39

Blauw

De Schreeuw

Ik heb de laatste weken wat klanten en partijen (ook 2 WordPress) naar een eigen DigitalOcean VPS gemigreerd en daar ben ik (ook qua snelheid) tevreden over. Het grote voordeel aan eigen VPS is dat je erg veel zelf kunt configureren en eventueel ook zelf per machine verschillende configuraties uit de hoed kan toveren. Met je budget kun je makkelijk 5+ klanten een eigen machine geven.

Het is echter wel belangrijk om te beseffen dat je hiermee ook meteen server-admin wordt.Als je dit niet echt als je core-business beschouwt dan is het opzich ook wel raadzaam een hostingpakket af te nemen bij een goeie hostingpartij. Dan heb je daar ook geen kopzorgen over en hoef je (hopelijk) ;) niet je bed uit midden in de nacht om te bekijken wat er misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanrh
........Het is echter wel belangrijk om te beseffen dat je hiermee ook meteen server-admin wordt.Als je dit niet echt als je core-business beschouwt dan is het opzich ook wel raadzaam een hostingpakket af te nemen bij een goeie hostingpartij. Dan heb je daar ook geen kopzorgen over en hoef je (hopelijk) ;) niet je bed uit midden in de nacht om te bekijken wat er misgaat.
Kan je een hostingpakket aanraden van een goede partij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344384

Sebastiaanrh schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 12:39:

Ik heb weinig tot geen ervaring met het onderhouden/beheer van servers en ben daarom sterk afhankelijk van de support en automatische installaties/ hulp.
Dan lijkt het me sowieso onverstandig om ergens een gewone (unmanaged) VPS te huren. Zaken als security, updaten, monitoring en backuppen moet je dan zelf regelen. Met €80,- budget kom je best ver en wellicht zelfs in de buurt van een managed VPS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanrh
Anoniem: 344384 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:31:
[...] Dan lijkt het me sowieso onverstandig om ergens een gewone (unmanaged) VPS te huren. Zaken als security, updaten, monitoring en backuppen moet je dan zelf regelen. Met €80,- budget kom je best ver en wellicht zelfs in de buurt van een managed VPS!
Unmanaged heeft inderdaad niet de voorkeur, omdat ik er geen verstand van heb. Ik hou het zelf het liefste zo makkelijk mogelijk en ben juist daarvoor bereid er meer voor te betalen, zodat ik me beter kan focussen.

Ik ben simpelweg op zoek naar een hosting met:

-Zeer goede snelheid
-Goede, snelle support
-Mogelijkheid tot opzeggen per maand of kwartaal.
-Hulp/meedenken voor optimaliseren voor Wordpress en plugins als W3 total cache
-Automatische Spam/virus filters, updates, software instellingen etc.
-Mogelijkheid tot min. 10 domeinen draaien. + email.
-Elk domein mogelijkheid tot aparte inlog.
-budget 80 euro

Het zou voor mij al een stuk makkelijker zijn als ik bijvoorbeeld kan filteren welke hosting providers kwaliteit bieden( snel, service, betrouwbaar, goede recencies, optimaliseren voor wordpress ).

Ik had op internet deze gevonden, alleen daar heb ik niet genoeg domeinen bij XL pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-05 19:36

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Wat je gewoon wilt is een managed VPS. Zelfs de meeste basic VPS'en zijn voldoende voor 20+++ websites (met gewoon normaal verkeer).

- Qua snelheid zal menig managed VPS prima zijn. Mits je geen "aldi" hoster neemt.
- Support zul je zelf eens moeten kijken, vooral wat er in zo'n managed pakket zit.-
- Opzeggen, idem als hierboven
- Optimalisatie voor WP is er niet, dat is puur iets wat je zelf moet gaan doen. Je kunt niet domweg wat server settings "tweaken" voor een snelle WP site, dat is meer code gerelateerd aan WP zelf.
- zit bij managed erin
- gewoon standaard web panel, wat eigenlijk altijd aanwezig is
- zie bovenstaande
- ja kan.

Verder zou ik gewoon zelf even zoeken naar een managed VPS, desnoods even telefonisch contact hebben met een aantal bedrijven. Voor 80 euro kom je heel ver, aangezien je waarschijnlijk met 40-50 p/m klaar bent voor een full managed VPS.

Check anders even bijvoorbeeld https://www.yourhosting.n...naged-vps-vds-server.html
Simpel gevonden met 1 zoekopdracht. Echter zijn er vele andere hosters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344384

Sebastiaanrh schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:31:
[...]

Unmanaged heeft inderdaad niet de voorkeur, omdat ik er geen verstand van heb. Ik hou het zelf het liefste zo makkelijk mogelijk en ben juist daarvoor bereid er meer voor te betalen, zodat ik me beter kan focussen.

Ik ben simpelweg op zoek naar een hosting met:

-Zeer goede snelheid
-Goede, snelle support
-Mogelijkheid tot opzeggen per maand of kwartaal.
-Hulp/meedenken voor optimaliseren voor Wordpress en plugins als W3 total cache
-Automatische Spam/virus filters, updates, software instellingen etc.
-Mogelijkheid tot min. 10 domeinen draaien. + email.
-Elk domein mogelijkheid tot aparte inlog.
-budget 80 euro

Het zou voor mij al een stuk makkelijker zijn als ik bijvoorbeeld kan filteren welke hosting providers kwaliteit bieden( snel, service, betrouwbaar, goede recencies, optimaliseren voor wordpress ).

Ik had op internet deze gevonden, alleen daar heb ik niet genoeg domeinen bij XL pakket
Spammerd :P

[ Voor 3% gewijzigd door Equator op 19-04-2014 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanrh
Ik zal ze/jullie even benaderen.

@Douweebertje, thanks voor het meedenken. Yourhosting ga ik ook contacten.

Momenteel heb ik bij hostgator een babycroc plan , hierbij heb ik ( los van de snelheid en aparte accounts ) alles.

Is er in Nederland niet simpelweg een vergelijkbare hostingprovider?

Iedereen heeft het over goedkope hosting, Aldi hosting, slechte hosting... Is het voor mij dan simpelweg kijken naar de laagste prijs en die vermijden?

[ Voor 4% gewijzigd door Equator op 19-04-2014 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:06
Heb je ondertussen iets gevonden?

Ik heb ook hostgator hosting, het kleinste reseller pakket. Tot nu toe draaien er 3 websites op, ook wordpress. cpanel en whm zijn heel prettige toevoegingen, maar ik heb hetzelfde probleem dat de websites erg langzaam laden. Bij chat support zeggen ze dan dat ik wat plugins moet deactiveren en mijn site moet optimaliseren, maar ik heb amper plugins en ze zijn erg geoptimaliseerd (pagerankings van 90+ / A+).

Ik zoek dus eigenlijk ook een gelijkwaardige reseller host in belgie/nederland maar dan die wel snel is. Ik vind echter ook niet echt een fatsoenlijke ervaringen/review bron voor hosting in de benelux. In amerika heb je webhostingtalk maar hier niet echt iets. De meeste reviews vind je over versio en daar zijn ook vaak klachten over snelheids en uptime problemen.

Iemand dus ervaringen met goede resellers, of een bron/forum waar er actief webhosters beoordeeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:54
Skalders schreef op woensdag 16 april 2014 @ 21:28:
Heb je ondertussen iets gevonden?

Iemand dus ervaringen met goede resellers, of een bron/forum waar er actief webhosters beoordeeld worden?
Kijk eens op de volgende websites:

http://www.webhostingtalk.nl
http://www.sitedeals.nl

Al is de laatste site meer een soort van marktplaats, maar er worden wel ervaringen besproken.

Zelf goede ervaring met Correct Hosting. Hebben ook aparte Wordpress clusters. Daar heb ik zelf enkele zware Wordpress websites op draaien en die zijn supersnel.

[ Voor 18% gewijzigd door nextware op 17-04-2014 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-05 08:12
HostGator is sinds zomer 2012 eigendom van de Endurance International Group, een grote Amerikaanse hostingpartij die goede, populaire hostingbedrijven opkoopt, grootschalig adverteert maar de kwaliteit door de plee spoelt om zo de klanten te misbruiken. Zowel in Nederland als in de VS zijn er heel veel hostingbedrijven die een betere service bieden dan HostGator, ook al adverteren ze niet zo agressief.

Heb je ook overwogen om in plaats van een resellerpakket een hostingpakket voor meerdere domeinnamen te kiezen? Al is €80 per maand wel veel geld voor een dergelijk en kun je voor die prijs ook een beheerde VPS krijgen. Daarmee heb je een "eigen" server waarbij een professioneel bedrijf zorgt dat alles snel en veilig is.

Tweakers wordt, als de website klopt, gehost door True. True biedt ook beheerde VPS aan vanaf €69 per maand: http://www.true.nl/webhosting/virtual-server-intro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
Bedankt voor de info. Is het makkelijk om klanten om te zetten van de ene naar de andere hosting provider zonder downtime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 10:35

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Skalders schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 18:09:
Bedankt voor de info. Is het makkelijk om klanten om te zetten van de ene naar de andere hosting provider zonder downtime?
Ja je zet de site al klaar bij de nieuwe hosting en laat de oude ook nog even draaien. Vervolgens pas je de DNS van je domein naam aan naar de nieuwe locatie en na een paar minuten tot een paar uur gaat al het verkeer naar de nieuwe server.

Het is wel belangrijk dat er in de tussentijd even geen wijzigingen gemaakt kunnen worden in de database van de oude website. Modules als een webshop dus wel even uitzetten op de oude locatie

[ Voor 16% gewijzigd door Tweak-Freak op 18-04-2014 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
Is er een makkelijke manier om dit om te zetten? Ik begrijp dat cpanel ingebouwde functie heeft om de hele inhoud van de server om te zetten naar een andere server met cpanel. Maar gaat het ook naar een met andere controlepaneel? of zelfs andere hosting (windows/linux) zonder bv opnieuw de cms te hoeven installeren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-05 08:12
Dan zul je bij je nieuwe provider of leveranciers van je controlepaneel (als je een eigen server hebt) moeten vragen of die ondersteuning heeft om cPanel backups te importeren. Als dit niet mogelijk is moet je zelf alle bestanden, databases en e-mail overzetten. Niet een heel fijn klusje, afhankelijk van hoeveel sites je hebt.
Pagina: 1