dubbel beeld op mijn hp9755ed

Pagina: 1
Acties:

• klen_ghost
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-01 20:26
ik heb problemen met mijn laptop gekregen.
betreft een hp 9755ed
heb op het laptopscherm ongeveer 2x hetzelfde beeld (copy dus) ik zal proberen er een foto van te uploaden
Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/MTAyNFg5MTg=/z/enYAAMXQEgpTFgF2/$_85.JPG

heb van alles gelezen over deze serie laptops (vooral dat het aan de nvidia gpu zou liggen (welke de solderingen langzaam fout/los zouden gaan zitten).
niets bijzonders met de laptop gedaan (misschien heeft ze te lang aan gestaan/ idle dan wel)

(geen software geinstalleerd wat voor een verandering gezorgd zou kunnen hebben (is meer een skype/ internet laptopje wat verder ook geen extras hoeft te doen.;)

Bedankt

• riecardow93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-01 16:19
Het lijkt erop dat het het beeldscherm zelf is.
Probeer de laptop eens via hdmi/vga/dvi op een beeldscherm of tv aan te sluiten en kijk wat die dan doet.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:09

Nemesizz

Untouchable

Volgens de specs zit er een GeForce 8400m in. Dus ik denk dat de kans ongeveer 95% is dat het inderdaad het beruchte microbreukjes probleem is.

Heeft overigens niks te maken met lang aanstaan of belasten, komt puur door heat-cycles (opwarmen > afkoelen > opwarmen > afkoelen) waardoor uiteindelijk breukjes in het soldeer van de chip komt.
(sommige PC's die 24/7 aanstonden hield de GPU het vaak zelfs langer vol dan bij personen die de PC na gebruik uitzetten).

Tijdelijke oplossing kan zijn om de chip te bakken, maar het is echt de nadruk op tijdelijk want het probleem keert hoe dan ook terug. Met geluk werkt ie weer een jaar, meestal geven ze het echter veel eerder weer op (paar dagen paar weken).

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
klen_ghost schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 12:05:
heb op het laptopscherm ongeveer 2x hetzelfde beeld (copy dus) ik zal proberen er een foto van te uploaden
[afbeelding]

heb van alles gelezen over deze serie laptops (vooral dat het aan de nvidia gpu zou liggen (welke de solderingen langzaam fout/los zouden gaan zitten).
Ik heb hier een Medion notebook met GeForce 9300M G, deze heeft net zo'n zelfde probleem, alleen is dan het beeld in 4 delen opgesplitst. :(
Zoals al opgemerkt , duidelijk het bekende 'soldeer breukjes' probleem.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-02 11:22
Inderdaad, deze HP serie stond er ook echt bekend om (i.c.m. 8xxx of 9xxx serie).