Hoe kan ik AZERTY instellen op Windows 8.1?
Ik begrijp er helemaal niets meer van: in Belgie gebruiken we Nederlands als taal en AZERTY als toetsenbord indeling.
Op windows 8.1 werkt het login screen in AZERTY (correct) en onder mijn account loopt alles correct.
Een andere gebruiker meldt zich aan op dezelfde PC, het loginscherm werkt in AZERTY (correct) echter wanneer de gebruiker is ingelogd staat het systeem in QWERTY
Dus ik onderneem volgende stappen bij die gebruiker:
WinKey + taal (tqql in mijn geval)
Mogelijkheid 1: Instellingen voor land/regio en taal
Regio: België
Talen: Nederlands (België) - primair - toetsenbord (Belgisch (punt) AZERTY)
Hier lijkt alles correct te zijn
Mogelijkheid 2: Invoertaal wijzigen
Onderaan bij Toetsenbord staat dan weer (ENG Engels - Verenigde staten)
Met de opmerking 'Als u meer talen wil toevoegen ga dan naar PC-instellingen Tijd en Taal)
Naast deze opmerking kan ik hier geen andere indeling selecteren.
Gaan we dan naar PC instellingen Tijd en Taal -> Regio en Taal dan staat daar Regio: Belgie, Taal: Nederlands, klik je daar dan op dan krijg je Toetsenborden: Belgisch punt Azerty
dus hier lijkt het correct
Mogelijkheid 3: Via configuratiescherm (rechtsklikken op 'startknop')
Bij klok, taal en regio/land staat Nederlands (België) Als Windows-weergavetaal, ingeschakeld, toetsenbordindeling (Belgisch punt)
Hier ziet alles er goed uit.
Helaas windows blijft hardnekkig in QWERTY staan (ook na reboot)
Als laatste mogelijkheid kies ik bij het onderdeel Configuratiescherm - Klok, taal en land/regio - Taal - Geavanceerde instellingen
Kan je kiezen voor de optie: taalinstelligen toepassen op het welkomstscherm, systeemaccounts en nieuwe gebruikeraccounts
Hier kies je dan voor 'aanmeldingsscherm en nieuwe gebruikeraccounts' - 'instellingen kopieren'
Alles heb ik hier op Nederlands en Belgisch punt gezet
Helaas de andere gebruiker blijft in QWERTY werken...
Heeft iemand een idee?
Ik begrijp er helemaal niets meer van: in Belgie gebruiken we Nederlands als taal en AZERTY als toetsenbord indeling.
Op windows 8.1 werkt het login screen in AZERTY (correct) en onder mijn account loopt alles correct.
Een andere gebruiker meldt zich aan op dezelfde PC, het loginscherm werkt in AZERTY (correct) echter wanneer de gebruiker is ingelogd staat het systeem in QWERTY
Dus ik onderneem volgende stappen bij die gebruiker:
WinKey + taal (tqql in mijn geval)
Mogelijkheid 1: Instellingen voor land/regio en taal
Regio: België
Talen: Nederlands (België) - primair - toetsenbord (Belgisch (punt) AZERTY)
Hier lijkt alles correct te zijn
Mogelijkheid 2: Invoertaal wijzigen
Onderaan bij Toetsenbord staat dan weer (ENG Engels - Verenigde staten)
Met de opmerking 'Als u meer talen wil toevoegen ga dan naar PC-instellingen Tijd en Taal)
Naast deze opmerking kan ik hier geen andere indeling selecteren.
Gaan we dan naar PC instellingen Tijd en Taal -> Regio en Taal dan staat daar Regio: Belgie, Taal: Nederlands, klik je daar dan op dan krijg je Toetsenborden: Belgisch punt Azerty
dus hier lijkt het correct
Mogelijkheid 3: Via configuratiescherm (rechtsklikken op 'startknop')
Bij klok, taal en regio/land staat Nederlands (België) Als Windows-weergavetaal, ingeschakeld, toetsenbordindeling (Belgisch punt)
Hier ziet alles er goed uit.
Helaas windows blijft hardnekkig in QWERTY staan (ook na reboot)
Als laatste mogelijkheid kies ik bij het onderdeel Configuratiescherm - Klok, taal en land/regio - Taal - Geavanceerde instellingen
Kan je kiezen voor de optie: taalinstelligen toepassen op het welkomstscherm, systeemaccounts en nieuwe gebruikeraccounts
Hier kies je dan voor 'aanmeldingsscherm en nieuwe gebruikeraccounts' - 'instellingen kopieren'
Alles heb ik hier op Nederlands en Belgisch punt gezet
Helaas de andere gebruiker blijft in QWERTY werken...
Heeft iemand een idee?