Aankoop advies Gebruikte Mac Pro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elan
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:15
Beste Tweakers,

Even een vraag.
Ik kan een Mac Pro van november 2008 kopen.
Met 2 quadcore 2.8 ghz Xeon en 16gb mem. 4tb hdd kopen voor rond de 800€
Nu wil ik met dit systeem video gaan bewerken met final cut pro.

Is dit te doen met deze machine? En wat zouden jullie me aanraden.
Heb al een imac van 2011 met 8gb maar wil echt een dedicated machine voor videobewerking doen.

Tips zijn altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:38

talin

ES-MA

wat zijn de requirements van Final cut pro?
komen die overeen met die mac pro?

en wat ga je bewerken? full hd? of een paar iphone filmpjes?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elan
De bedoeling is full hd...

ik maak me zorgen omdat de machine al 6 jaar oud is. En ik het voor mijn bedrijfje wil gebruiken.Moet het wel performen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:16

Bob Popcorn

Plop!

Ik zou doorsparen en een iMac kopen, desnoods de 21" om kosten te drukken. :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elan
Bob Popcorn schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:04:
Heb een 2011 imac en dat bevalt goed. Maar wilde eigenlijk een dedicated bewerkingsmachine hebben ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:58

Croga

The Unreasonable Man

Bob Popcorn schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:04:
Geen enkele huidige iMac komt in de buurt van de specs van die MacPro die TS noemt.

Ik zou dus zeker voor die MacPro gaan. Voor dat geld ga je niets beters vinden TS. Wellicht dat je er nog een SSD aan toe wilt voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:36

Nietzman

Woei!

Wat voor videokaart zit er in? Als je met FCPX wil gaan editten moet je echt wel een lekkere videokaart hebben, want zonder rent een iMac met een goede videokaart echt rondjes om een MacPro heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-10 21:35
Standaard zit daar een Radeon HD2600XT in, vermoedelijk dus ook in de MP die de TS op het oog heeft. (Al is het uiteraard mogelijk dat de vorige eigenaar de kaart vervangen heeft.)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:58

Croga

The Unreasonable Man

Nietzman schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:29:
Wat voor videokaart zit er in? Als je met FCPX wil gaan editten moet je echt wel een lekkere videokaart hebben, want zonder rent een iMac met een goede videokaart echt rondjes om een MacPro heen.
tsja... Gooi je er voor een paar tientjes een moderne videokaart in..... Bijvoorbeeld een AMD 7750 of zo. Ben je weer helemaal het mannetje. Kan zijn dat er dan ook een nieuwe versie van OSX nodig is, maar dat is gratis.
(en ja, OSX Mavericks bevat gewoon drivers voor alle moderne AMD kaarten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:51

JJ93

Error 418

elan schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:43:
De bedoeling is full hd...

ik maak me zorgen omdat de machine al 6 jaar oud is. En ik het voor mijn bedrijfje wil gebruiken.Moet het wel performen....
Bijna 5,5 jaar oud ja :+

Je werkt dan wel met een CPU die nog gebakken is op 45nm en 800 Mhz DDR2 RAM geloof ik. Dat is een flink verschil met de CPU's op 22nm en 1866Mhz+ DDR3 RAM van tegenwoordig.

In principe zouden 8 Xeon cores nog wel prima moeten performen, maar volgens mij komt een Haswell i7 nog redelijk in de buurt.

Verder kost het ook flink wat extra stroom, ik weet niet precies hoeveel dit je extra zou kosten in vergelijking met een andere setup.. maar er zijn vast Tweakers die dat rekensommetje wel kunnen maken :P

Met een nieuwe videokaart en een SSD moet videobewerken wel goed te doen zijn lijkt me in ieder geval. Misschien kan je beter een Hackintosh bouwen of toch meer uitgeven voor een nieuwere generatie Mac Pro. het hangt echt af van je eisen.

[ Voor 6% gewijzigd door JJ93 op 05-03-2014 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SSD erin (vergeet de 2.5 naar 3.5 converter niet) en je hebt een prima Mac.

€ 800,- is alleen wel aan de hoge kant, de nieuwe Mac Pro's worden eindelijk uitgeleverd en de markt wordt overspoeld met tweedehands Mac Pro's, dus die prijs kan lager :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Met renderen in Cinebench zaten 2 stuks 3,2ghz quadcores (x5460's, dus uit ongeveer zelfde periode) rond het niveau van een intel 3770. Dus ik gok dat een imac met een recente i7 sneller zal zijn dan die 2 2,8ghz cpu's. 800 euro lijkt me idd veel voor zo'n bak die flink wat stroom trekt onder load.

Dit is precies waarvoor er nog een Mac mist in de lineup van apple, een betaalbare uitbreidbare basis pc voor semi-pro werk. Maar dan koopt niemand meer een MacPro natuurlijk :) (die in de instap versie maar 1000nogwat euro aan echte "snelheid" in zich heeft )

[ Voor 33% gewijzigd door maratropa op 06-03-2014 14:51 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elan
Even een vraagje een mac pro 5.1 voor 880 is dat redelijk?

Modelnaam: Mac Pro
Modelaanduiding: MacPro5,1
Processornaam: Quad-Core Intel Xeon
Processorsnelheid: 2,8 GHz
Aantal processors: 1
Totaal aantal cores: 4
L2-cache (per core): 256 KB
L3-cache: 8 MB
Geheugen: 8 GB
Interconnectsnelheid processor: 4.8 GT/s
Harddisk: 2 x 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
Er zit maar een processor in? Dan zou ik afhaken, 880 heb je een snelle hackintosh voor, wellicht niet zo makkelijk met updates maar wel idee om rekening mee te houden. Ik zou doen wat meerderen zeggen even doorsparen voor een iMac met dedicated video kaart of eventueel nog wat langer sparen en een Mac Pro 2013 aanschaffen. Dan gaat het allemaal zeker wat vloeiender en bespaart je flink op de stroomrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 12:34
Ik zou inderdaad ook wat jctjepkema al zegt een nieuwe 2013 Mac Pro aanschaffen of een leuke HackinTosh bouwen, voor 880 euro heb je al een hele mooie Core i7 pc waar je beter dingen mee kunt doen dan een oude 2008 XEON Mac.
Als je wil kan ik een Hackintosh voor je samenstellen, heb er al veel gebouwd de afgelopen jaren.
Met samenstellen bedoel ik meer een online schema maken welke hardware je moet hebben voor een stabiele werkomgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 23:02

Maartenvs

For Sale

elan schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:04:
Even een vraagje een mac pro 5.1 voor 880 is dat redelijk?

Modelnaam: Mac Pro
Modelaanduiding: MacPro5,1
Processornaam: Quad-Core Intel Xeon
Processorsnelheid: 2,8 GHz
Aantal processors: 1
Totaal aantal cores: 4
880 euro voor een Mac Pro 5,1 kan ik me haast niet voorstellen. Dat is een 2010 model uit mijn hoofd en die gaan bijna nooit beneden de 1300 euro weg als ik me niet vergis. Dus voor 880 euro zeker doen en desnoods met winst verkopen >:)

Verder zou ik nooit voor de nieuwe Mac Pro gaan. Als je de benchmarks bekijkt is deze alleen wat sneller als je echt het allerduurste model haalt. Beste optie lijkt me nu een 2012 model te vinden en deze te upgraden waar nodig (succes om dat met je 2013 model te doen :+ ). Een Hackintosh is een optie maar mocht je er echt op moeten vertrouwen omdat je er geld mee verdient zou ik er nooit aan beginnen (Mac Pro is ook een workstation dus gemaakt om hele dag full load te werken). Als er dingen niet lekker werken ben je veel uren kwijt om het weer te laten werken.

[ Voor 14% gewijzigd door Maartenvs op 20-03-2014 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
De nieuwe Mac Pro 2013 is veel en veel zuiniger dan een machine uit 2010 daarnaast de huidige benchmarks zijn nog niet geoptimaliseerd voor de nieuwe Mac Pro waardoor de scores vrijwel tegen vallen. Over upgraden je kan de Mac Pro 2013's cpu upgraden door een snellere XEON zijn gewoon normale aansluitingen, zou ik wel laten doen door een proffesional of door Apple zelf.

De Mac Pro 2012 mist daarnaast heel veel aansluitingen die moderne apparaten wel hebben zoals USB 3.0 en Thunderbolt. Dat zijn zeer fijne professionele aansluitingen die je tegenwoordig niet mag missen op een moderne machine.

Ik geef de vorige posters wel gelijk met dat een Hackintosh misschien niet de meest stabiele workstation is voor professioneel gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een tweedehands macbook pro 13inch uit 2012. De specs zijn:

- 16GB RAM
- SSD 500+ GB
- Videokaart Intel HD 4000 , 1024MB geheugen
- Intel Core i7 2,9 ghz

Hij is snel, en kan er prima HD video's van mijn spiegelreflex op bewerken. Het enige nadeel vind ik het kleine scherm. Ik zou niet gaan voor een macbook die reeds 5 of 6 jaar oud is. zoek een macbook die je kan upgraden en minstens uit 2012 of 2011 komt. De nieuwe retina macbooks zijn allemaal leuk en aardig, maar je kan ze nauwelijks upgraden. Dat is echt een enorm minpunt voor de meeste videobewerkers die zo nu en dan iets op een laptop moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:55
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 18:43:
Ik heb zelf een tweedehands macbook pro 13inch uit 2012. De specs zijn:

- 16GB RAM
- SSD 500+ GB
- Videokaart Intel HD 4000 , 1024MB geheugen
- Intel Core i7 2,9 ghz

Hij is snel, en kan er prima HD video's van mijn spiegelreflex op bewerken. Het enige nadeel vind ik het kleine scherm. Ik zou niet gaan voor een macbook die reeds 5 of 6 jaar oud is. zoek een macbook die je kan upgraden en minstens uit 2012 of 2011 komt. De nieuwe retina macbooks zijn allemaal leuk en aardig, maar je kan ze nauwelijks upgraden. Dat is echt een enorm minpunt voor de meeste videobewerkers die zo nu en dan iets op een laptop moeten doen.
Het gaat om een Mac Pro, de tower-variant, niet een Macbook Pro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé, stom XD excuus. Volgende keer beter lezen.
Pagina: 1