Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SERVER2008 WDS] schijfindeling aangeven per install image?

Pagina: 1
Acties:

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-10 15:26

PaulX

Beyond your imagination...

Topicstarter
Server 2008R2 + WDS:
Weet iemand misschien of het mogelijk is om met WDS per installatie image de schijfindeling aan te geven/te bepalen?

Voorbeeldkwestie:
  1. De ene install image moet bij uitrollen de bestaande schijfindeling behouden
    en partitie ID 4 formatteren en daarna op partitie ID 4 uitgerold/geinstalleerd worden.
  2. Een andere install image moet bij het uitrollen gewoon de bestaande schijfindeling verwijderen
    en vervolgens 2 partities aanmaken en dan de betreffende image uitrollen naar partititie ID 1 (ID 0 is system reserved partitie zonder schijfletter)
  3. Weer een andere install image moet bij het uitrollen de bestaande schijfindeling behouden
    en partitie ID 2 formatteren en daarna op partitie ID 2 uitgerold/geinstalleerd worden.
Iemand enig idee? :?

Er is toch maar 1 WDSclientunattend.xml antwoordbestand mogelijk per cpu-architectuur?
x86-32(i386), x86-64(amd64), of IA-64
afhankelijk van welke boot image er wordt geladen wordt het betreffende antwoordbestand meegestuurd en verwerkt.

Ik doel hier niet op autounattend.xml antwoordbestanden voor een install image, want voor de autounattend.xml antwoordbestanden kan ik naar mijn weten géén "InstallTo" en "DiskConfiguration" pass toepassen, zogezegd.

[ Voor 5% gewijzigd door PaulX op 05-03-2014 11:08 ]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:17
Ik zou MDT gebruiken op de WDS server, hier kan je dit soort zaken opgeven in je task sequences.
In feite is een WDS zonder MDT een kreupele installatie omgeving vergeleken met een WDS waarbij je boot naar een MDT boot image.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
idd, WDS is fossiel. MDT is the way to go.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-10 15:26

PaulX

Beyond your imagination...

Topicstarter
ok ga ik uitproberen. Dank voor jullie antwoord.

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)