Combineren verschillende merken HDD

Pagina: 1
Acties:

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:33
Ik ben in het bezit van een readynas RDN4000 nv+ en momenteel heb ik hier 2xWD20EARX schijven inzitten.
Graag zou ik deze uitbreiden met 2x 2TB HDD's en vroeg mij af of dit per definitie dezelfde schijven zouden moeten zijn of dat dit ook een ander merk kan en mag zijn.

Mocht ik probleemloos kunnen combineren waar zou ik dan eventueel op moeten letten?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:42
Voor zover zou je gewoon verschillende schijven kunnen zijn.

Let op dat je schijven de juiste fysieke grootte hebben.
Voor de rest de aansluiting wat me SATA lijkt.
Denk dat het voor de rest wel mee zal vallen.

X-RAID2 Technology

ReadyNAS’s patent pending X-RAID2 technology automates the volume expansion for you as you scale from 1 drive to 4 drives. Most NAS devices on the market aren’t future-proof. You can’t add or replace disks for larger capacity. ReadyNAS allows you to start with one disk, then add the additional drives over time, without reconfiguring the system and shuffling the data. Additionally, as disk capacity becomes larger and cheaper, you can replace all four disks, one by one, while X-RAID2 automatically manages the RAID details for you.

Van de site. Ofwel, later kun je andere bijprikken en vervangen.
Lijkt me dat je dan niet precies dezelfde schijven meer kunt kopen en dat hij dat dan gewoon ondersteund.

[ Voor 63% gewijzigd door Arunia op 05-03-2014 10:42 ]

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:54
Yep, alleen de grootte van de schijf is hierbij echt belangrijk (en natuurlijk de kwaliteit van de disk zelf). Zou je een kleinere/grotere disk nemen dan de anderen, dan maak je geen optimaal gebruik van de grootte van de disk en dat zou zonde zijn :)

Als je WD schijven wilt hebben, neem dan die van de Red serie - speciaal bedoelde voor NAS.

[ Voor 15% gewijzigd door Jolke op 05-03-2014 17:15 ]

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:33
Top, bedankt voor de tips beide!

Was bang dat misschien door verschil in schrijven er problemen zouden zijn oid. maar blijkbaar was ik weer eens aan het zoeken naar problemen die er niet zijn ;)