Veel timeouts tijdens uploaden bestanden via Orange (FR)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ertenal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2022
Sinds een jaar woon ik in Frankrijk. Hier heb ik een internet verbinding via de franse provider Orange.

Voor mijn werk maak ik websites en één onderdeel daarvan is het uploaden van bestanden via FTP. In Nederland gaf dit geen problemen, echter ervaar ik hier vaak een timeout tijdens het uploaden. Het gaat een aantal bestanden goed, dan krijg ik een timeout van 1 minuut waarna die weer verder gaat. Dit proces herhaalt zich erg vaak. Op deze manier komen bestanden helaas vaak ook incompleet op de server terecht.

De timeout ontvang ik ook tijdens de navigatie door mappen. Het gaat eventjes goed en ineens is er weer die timeout. Dan gaat het weer goed, dan weer die timeout, etc etc.

Het maakt niet uit welke FTP server, ik heb nog geen kunnen ontdekken zonder het probleem. Ook het ftp programma maakt niet uit. Verschillende geprobeerd. Ook de computer maakt niet uit. Heb het ook op mijn laptop.

Ik woon hier nu sinds November. Daarvoor in de buurt gewoond waar ik ook internet van Orange had. Daar stond een andere modem aangezien die al wat ouder was. Zelfde probleem.

Nu heb ik al een tijdje met Orange aan de lijn gezeten. Die sturen dan meteen een monteur die uiteraard niks kan vinden op de lijn. Ze weten het verder ook niet.

Ik kom er verder niet meer uit. Internetten gaat prima, mailen, downloaden, wat dan ook. Alles werkt perfect, op de FTP na. Zou het iets zijn wat ik in de modem (Sagem livebox 2) moet instellen? Wat kan het zijn?

AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:31
Dit kan liggen aan de MTU waarde van je TCP/IP instellingen. Mogelijk staat deze verkeerd waardoor FTP zich "verslikt" maar het overige verkeer wel goed gaat.

[ Voor 14% gewijzigd door wens op 05-03-2014 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Heb je daar in Frankrijk een DSL of een kabel(coax) interpret aansluiting?
Want precies ditzelfde probleem heb ik (en vele anderen) maandenlang gehad met bepaalde kabelmodems van UPC. FTP transfers werden vrijwel altijd vernaggeld en/of afgebroken. Terwijl 'gewoon' http verkeer en/of email, e.d. prima werkten.
Pas na een aantal firmware updates van het kabelmodem was het probleem 'ineens' verdwenen... 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ertenal
@wens Dat gaat mijn pet eerlijk gezegd te boven. Heb het even gegoogled.. zou wellicht een oplossing kunnen zijn, maar moet me eerst verdiepen in hoe dit precies werkt.

@ehtweak Het is een ADSL aansluiting, maar niet met een telefoonstekker als in Nederland. Je hebt er een wat vreemde adapter voor nodig. Maar voor de rest is het op het telefoonnetwerk aangesloten. Het rare is dat ik hetzelfde probleem ook bij een andere modem had.

AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Suggesties:
-zoeken op firmware updates voor het betreffende modem
-zoeken op ftp issues icm met dit modem/provider

Nog dieper zoeken:
-mbv wireshark de precieze timeouts c.q. retransmits onderzoeken van je ftp client.

Bij b.v. FileZilla kun je eea finetunen aan de connecties die je opbouwt.
Kijk b.v. naar de maximaal aantal connecties. Verschil tussen active/passive mode.

En er is heel veel info te vinden als je gaat zoeken op ftp timeout errors.
Klein voorbeeldje: http://www.ncftp.com/ncftpd/doc/misc/ftp_and_firewalls.html

[ Voor 17% gewijzigd door ehtweak op 05-03-2014 20:18 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ertenal
Het is opgelost! Het had uiteindelijk met mijn virusscanner te maken, deze stond op alle pc's die ik getest heb. Hier stond AVG free op. In dit pakket werd ook AVG Linkscanner meegenomen. Zodra ik deze uitschakelde had ik geen problemen meer.

Pagina: 1