Nieuwe gamemuis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigsexy3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-04-2024
Hoi allen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe gamemuis. Ik ben al jaren een tevreden gebruiker van de Logitech MX 518. Nu begint de coating er na al die jaren intensief gebruik eraf te komen (wat niet gek is). Hij ligt echt onwijs lekker in de hand en dat is ook een must voor mijn volgende muis.

Ik heb er tot nu toe 2 op het oog, de Logitech G700s en de MadCatz R.A.T. 7 Contagion. Beide zijn ze aardig aan de prijs, dit is geen probleem op zich als het maar wel een hele goede muis is die lekker in de hand ligt.

Een vriend van me heeft een R.A.T., welk model weet ik niet (volgens mij de R.A.T. 9) hij is er erg te vreden over maar aangezien ik voor de 7 wil gaan en ik al diverse slecht reviews heb gelezen ben ik daar niet zo "happig" mee. Met de MX 518 heb ik gewoon een hele goede muis en ik weet niet of daar wel een andere muis aan kan tippen. De Logitech G700s lijkt me daarom wel een goede vervanger. Maar heeft iemand ervaring met 1 van deze muizen? Wil wel voor dat geld wel de juiste muis aanschaffen die naar me zin is :+ .

Adviezen zijn altijd welkom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-07 21:58
Razer Deathadder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel-mw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-02 14:31
het grootste verschil tussen de:
MadCatz R.A.T. 7
MadCatz R.A.T. 9
is dat 9 draat loos is

ik heb zelf de MadCatz M.M.O. 7 die heeft meer knopen als de normale 7 maar is ook duurder
het zijn fijne muizen vooral omdat je hem kan aanpassen in vorm en gewicht zodat hij altijd fijn in de hand ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:25

D4NG3R

kiwi

:)

Ik kan zelf de Kone XTD aanraden (Zie in m'n sig een link naar mijn review), maar wat voor games speel je en waar kijk je naar in een muis?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martji
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-11-2022
Als je de MX518 een goede muis vindt, denk ik dat je pricewatch: Logitech G400s Gaming Mouse ook goed zal vinden. Deze heeft ook andere coating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:57
de RAT 7 ligt echt vreselijk in de hand tegenover mijn G9x...
Mijn schoonbroer heeft die en vind ze echt maar niets, ondanks alle aanpasbare stukken.

G9x heeft enkel ook het probleem dat deze na enige tijd begint te "vervellen".
De functie om je scrolwiel te unlocken zodat de "click" er niet inzit en hij gewoon loopt op een lagertje kan ik al niet meer missen, echt super voor het surfen.

[ Voor 25% gewijzigd door jannen op 05-03-2014 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigsexy3
@kever678: Ik denk dat de Razer Deathadder niks is voor mij, maar bedankt voor de suggestie

@D4NG3R: Ik heb je review gelezen, duidelijk en krachtig. Valt tie nog steeds niet uit elkaar? Ik speel voornamelijk WoT en BF4. En mijn muis moet goed in de hand liggen, de MX was dat. Hij moet ook niet te licht zijn.

@Martji: Ik heb wat reviews gelezen en dat ziet er goed uit, is de G500s niet beter? Wil denk toch geen G700s, omdat daar batterijen in gaan en geen accu oid.

@jannen ik denk dat de G9x te klein is voor mijn handen.

Iemand nog andere suggesties of aanbevelingen?

[ Voor 8% gewijzigd door Bigsexy3 op 06-03-2014 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-07 16:38
Ik heb de g700 dit is een heel erg fijne muis en ik denk dat de g700s bijna hetzelfde is. Ben niet bang voor de batterijen die erin moeten. Dit zijn speciale batterijen en opladen doe je via de kabel.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

martji schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:13:
Als je de MX518 een goede muis vindt, denk ik dat je pricewatch: Logitech G400s Gaming Mouse ook goed zal vinden. Deze heeft ook andere coating.
Denk dat deze inderdaad het dichtste bij de 518 in de buurt komt. Optisch is echt prima, laser is een leuke gimmick maar geen "must have" denk ik. Je zou de specs van beide muizen eens naast elkaar kunnen leggen en jouw voorkeuren eruit pikken. Persoonlijk (en ik ben best een fanatieke gamer) ben ik namelijk niet zo'n fan van veel van die "gamer"-producten, en daar zijn meer mensen het over eens.

Vaak zijn opties echt onzinnige PR-blabla, overpriced of zelfs helemaal niet handig. Oplaadbaar heeft geen meerwaarde, accu's gaan maar beperkt mee en je moet niet vergeten je muis te laden (er zijn er die ook dan per kabel werken, maar daar lees ik niet veel positiefs over). Het gaat erom dat jij een muis kiest die goed in je hand ligt, waar de extra knoppen goed bedienbaar zijn maar je ze niet per abuis kunt triggeren en waar je lekker mee kunt spelen. Kwestie van proberen, retouren kan altijd nog, toch? :)

Gebruik zelf al vele jaren een MX510..jaja..en behalve de coating die aan de zijkant wat lelijk wordt, werkt ie nog perfect. Ideale maat voor mijn vrouwenhanden ook ;)

[ Voor 7% gewijzigd door 2Dutch op 06-03-2014 10:45 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:25

D4NG3R

kiwi

:)

Nog geen problemen gehad met m'n XTD. Ik hoor vaker (o.a. reacties op mijn review) dat de goedkopere muizen welk spontaan uit elkaar vallen. Of mijn XTD dit ook gaat doen weet ik niet :P .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigsexy3
2Dutch schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:42:
Gebruik zelf al vele jaren een MX510..jaja..en behalve de coating die aan de zijkant wat lelijk wordt, werkt ie nog perfect. Ideale maat voor mijn vrouwenhanden ook ;)
Die van mij doet het ook nog goed hoor, alleen hij wordt lelijk en dat vind ik zonde :P. Ben na al die jaren wel toe aan een nieuwe. Heb hem tenslotte al sinds die net uit was :*). Dus dat is bijna 9 jaar _/-\o_ . Als ik een muis kan vinden die het weer zolang volhoudt ben ik heeeel blij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martji
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-11-2022
Bigsexy3 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:33:
@Martji: Ik heb wat reviews gelezen en dat ziet er goed uit, is de G500s niet beter? Wil denk toch geen G700s, omdat daar batterijen in gaan en geen accu oid.
Velen vinden de sensor van de G400s beter, omdat deze geen positieve acceleratie heeft. (de MX518 heeft dat trouwens ook niet)

[ Voor 5% gewijzigd door martji op 06-03-2014 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Applepiez
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-06 09:53
Als je echt een simpele goede gamemuis zoekt moet je voor 1tje van steelseries kiezen
de Corsair M45 schijnt ook wel een fijne muis te zijn
Pagina: 1