Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-06 22:35

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik gebruik m'n iPhone in de auto om onder andere muziek af te spelen over Bluetooth (A2DP protocol), maar de kwaliteit is eigenlijk te slecht voor woorden. Het geluid klinkt hol, alsof er een extreem 3D-filter overheen zit.
Aan de bluetooth ontvanger (een Dice Mediabridge) ligt het niet, die geeft strak geluid als ik een Android toestel laat streamen. Ik weet daardoor ook dat Bluetooth-streaming echt wel strak kan klinken. Ook aan de bron ligt het niet, gebruik ik een aux-ingang op de radio klinkt het wel strak en vol. Nadeel is alleen dat via de Aux-aansluiting, ik geen handsfree functionaliteit heb.

Ik heb de nieuwste iOS (v 7.0.6) op de telefoon staan.

Is er ergens een optie verstopt die ik heb gemist? Of kan er iets anders aan de hand zijn?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:23

JB

Cédric roelt!

Ik gebruik dagelijks de Podcast app met mijn 5s op 7.0.6 maar heb perfect geluid? Merk geen hoorbaar verschil tov radio of mp3. Stream naar een Pioneer 930bt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-06 22:35

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik wil ook nog een keer een iPhone van een collega charteren om daarmee te testen. Het klinkt namelijk vergelijkbaar als wanneer een koptelefoon er niet helemaal lekker in zit, dus het zou best een slechte verbinding op de PCB kunnen zijn met de bluetooth chip.

Het verschil tussen afspelen over de jack en bluetooh is alleen echt bizar groot. Je hoeft geen audiofiel te zijn om te horen dat het over bluetooth niet goed gaat.

Ik weet dat de door mij gebruikte Dice Mediabridge het probleem niet zou mogen zijn. Via m'n andere (android) telefoon heb ik wel perfect geluid en de Dice geldt als één van de betere BT-interfaces voor de iPhone.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier