Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGangstaQ
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-05-2024
Hallo mensen,

Vandaag heb ik mijn stelling gehad voor Nederlands en had gehoopt dat jullie mij hiermee op weg kunnen helpen.

De stelling is:
Moet het aan Nederlandse bedrijven verboden worden goedkope buitenlandse krachten aan te nemen.

Natuurlijk heb ik zelf al wat onderzoek gedaan:

Argument voor:
Werkloze Nederlanders horen de voorkeur te krijgen. Werkloosheid van Nederland daalt dan weer. Meer nederlanders aan de bak dus meer consumptieve bestedingen en dus beter voor de economie.

Argument tegen:
Bedrijven moeten snijden in de kosten. Goedkope arbeidsplaatsen aan buitenlanders zorgen ervoor dat deze bedrijven hun kop boven water kunnen houden. Minder faillissementen.

Graag hoor ik van jullie ook argumenten voor en tegen deze stelling!

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 15:06

heuveltje

KoelkastFilosoof

Argument tegen : dan moeten we eerst met de EU breken :?
Maar is de clue van zo'n opdracht niet dat je dat soort dingen zelf bedenkt :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:42
Sinds wanneer is "buitenlands" gelijk "goedkoop"? In de IT wordt redelijk veel gebruik gemaakt van kennismigranten. De belangrijkste reden om deze buitenlandse werknemers te werven is het feit dat je ze in ons eigen land niet genoeg vindt.

Werkloosheid is een probleem van andere delen van de arbeidsmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 22:26
MrGangstaQ schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:32:

Argument voor:
Werkloze Autochtonen horen de voorkeur te krijgen.
Waarom? De enige reden hiervoor is wat mij betreft omdat werkeloze autochtonen via sociale uitkeringen geld kosten.

Voor ambachtelijk werk, heb ik liever een goedkope, buitenlandse kracht dan een dure, Nederlandse kracht.

Maar zoals hierboven al gezegd; er zijn ook veel niet-goedkope buitenlanders werkzaam in Nederland. Nederland kent zo'n 200.000 expats, die dus blijkbaar in een vraag voorzien waar Nederlanders zelf niet in kunnen voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 15:06

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hbeez schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:37:
[...]

Waarom? De enige reden hiervoor is wat mij betreft omdat werkeloze autochtonen via sociale uitkeringen geld kosten.
Dat, samen met een grotere kans dat het geld dan binnen de nederlandse economie blijft. Zou in principe al meer dan reden genoeg moeten zijn lijkt me:)

En (autochtone) personen zonder baan maken meer kans om in alcoholisme/criminalteit te vervallen, dus die wil je ook aan het werk helpen :) *

* waarbij ik niet wil zeggen dat alle of alleen werkloze personen daar in vervallen

[ Voor 24% gewijzigd door heuveltje op 05-03-2014 09:58 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGangstaQ
Stelling moest worden aangepast. Het gaat om goedkope buitenlandse arbeidskrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ook niet bepaald te handhaven. Dan zorg je dat je niet in Nederland zit met een vestiging en dan val je buiten de regels.

Leuke stelling, maar niet uitvoerbaar zonder de landsgrenzen weer compleet dicht te gooien.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
MrGangstaQ schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:32:
...
Argument voor:
Werkloze Autochtonen horen de voorkeur te krijgen. Werkloosheid van Nederland daalt dan weer. Meer autochtonen aan de bak dus meer consumptieve bestedingen en dus beter voor de economie.
...
Pas op met dergelijke stellingen.

Hier in Nederland weten we niet eens wie Nederlander is. Er lopen hier miljoenen rond met het plakkaat allochtoon en dat werkt dus door naar de kinderen van de kinderen zonder dat ze daar mee instemmen.

Wat betreft goedkope buitenlandse krachten, dat is grotendeels een farce. Nederland heeft een hele berg regels alleen worden die noch nageleefd, noch gecontroleerd en dat is een andere discussie. Arbeidsrelatie, minimumloon, recht op een normale werkplek, normale huisvesting, etc.
Echter moeten dan meerdere instanties samenwerken om tot een resultaat te komen en daar gaat het vaak mis waarbij niemand het boetekleed wil aantrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGangstaQ
Iblies schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:51:
[...]

Pas op met dergelijke stellingen.

Hier in Nederland weten we niet eens wie Nederlander is. Er lopen hier miljoenen rond met het plakkaat allochtoon en dat werkt dus door naar de kinderen van de kinderen zonder dat ze daar mee instemmen.

Wat betreft goedkope buitenlandse krachten, dat is grotendeels een farce. Nederland heeft een hele berg regels alleen worden die noch nageleefd, noch gecontroleerd en dat is een andere discussie. Arbeidsrelatie, minimumloon, recht op een normale werkplek, normale huisvesting, etc.
Echter moeten dan meerdere instanties samenwerken om tot een resultaat te komen en daar gaat het vaak mis waarbij niemand het boetekleed wil aantrekken.
De stelling doelt vooral op bijvoorbeeld Roemenen en Poolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Op GoT hebben wij de regel dat je het huiswerk zelf moet maken. GoT gaat je hierbij niet helpen, dus deze gaat dicht.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.